- 331 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eleştirellik 2 / 3
Yılan sizi sokarsa, totem anlayış size; kullanılan bir korunmanın garantisi olacaktır. Eğer yılan sizi sokmazsa; panzehir totem koruyuculuk olacakla sürekli kullanıma hazır ama kullanılmayan bir potansiyel olacaktır.
İşte iç cinsel ilişki içinde çocuk yaşta münasebet kuruluyor; ya da buluğ olmayanlarla ilişkiye giriliyordu demeniz bir saçmalama olmaktan başka bir şey değildir. Çocukla ilişki durumu; sizin yanınızda olan ama hiç kullanmadığınız bir panzehrin yarattığı potansiyel durum gibidir.
Bir kişinin bırakınız beşikte olmasını, ömür boyu dahi hiç cinsel ilişkisi olmasa bile, o kişi o grup aidetliğinde “ kendisiyle cinsel ilişki kurulur olma meşruiyet ligini “ taşıyor olmasının; potansiyel durumlu, aidiyetlik vizesini alabilmektedirler.
Meseleyi böyle anlayacaksınız. Potansiyel olacakla her an kullanıma hazır görünümü ergin olmayana, beşiktekine hiç dokunmuyorlarsa da, dokunulmaz olmaları esas değildir.
Dokunulur olacağı zamanın zuhuruyla bu potansiyeli beşiktekiyle de, ölümün eşiğindekiyle de gerçekleşir olacağı anlayışçı potansiyeli, o kişileri totemi aitlikler içinde sahip çıkılır yapıyordu.
Beşiktekine ve buluğ erikliği olmayanlara dokunmuyor olabilirlerdi de. Ama bu durum kullanmadıkları fakat her an kullanabilir oldukları potansiyel bir durumdur bu durum.
Bunlar, günceldeki feodal gelenek içinde şimdi imi timi yitmiş beşik kertmesi gibidirler. Beşik kertmesinde de beşiktekine cinsel olacakla okunulmuyor. Ama karşısındakinin kertiği olan kişiler de birbirine sosyal yapının vize olmaktadırlar. Dokunulmamasını ilke yapmaz. İşte fark budur.
Erken dönem aidiyetliğinde kişi, cinsel ilişkinin içindedir ya da değildir. Kişi cinsel ilişkiye muhatap oluyor ya da olmuyordur. Aitlik asıl bunlarla olasıdır. Erken dönem totem insanlığı çok sonraki ittifakı yapının içine girmek için yapılan anlaşmaların temelindeki düşüncelerle hareket etmeleri olanaksızdı. Yani erken dönem insanlarımız, ittifakı dönemin üretim ilişkileriyle daha bir ete kemiğe bürünüşle daha bir bilimsel sanı kanı zehapla olan zeminlerin içinde de oluşmazdılar.
İttifakı dönemlerin ilk başlanış dönemi içindeki sözleşmesi olan totem evliliklerindeki aşk sürecinde amaç, illa cinsellik değildi. İlla karşı totemden onun çocuk yapması anlayışı da hiç değildir.
Kısır da olsanız; hiç çocuk ta yapamasanız; cinsellik yolu ile ittifakın vatandaşıydınız. Çünkü cinsellik aynı bir totem kardeşliği olmanın, temas edilmenin, dokunulmanın beratıydı.
Elbette cinsel ilişki üzerinde yürüyen sözleşmeler, seksi ve çocuk yapmayı da beraberinde göz ardı etmiyordu. Siz oruç tutarken amacınız hiç kuşkusuz ki sırf aç kalmak değildir.
Yani oruç bambaşka bir saik ile gerçekleşir. Ama oruçla aç kalmayı da ihmal etmediğiniz çok çok açık bir gerçekliktir. İşte küçük yaşlarda ya da buluğ olmamışlarla evlilikler bir sapık ilişki olmayıp, böylesine bir sosyo-toplumsa yapılaşmalı anlayışların süreçleriydirler.
Küçük yaşlarda evlilikler potansiyel olarak meşruydular. Ama küçük yaştakilerle cinsel ilişkinin uygulanması da, hiç olası olmaya bilirdiler. Ya da kimi grupta az az görülebilir veya kimi gruplarda yaygın olabilirdi!
İşte Hz, Ayşe’nin evliliği böylesi bir ittifakı zamanların içinde oluşmuş ama daha sonraki döneme de içi boş körü körüne; işlevsiz bir uygulama aktarımı oluşla aktarılan bir gelenekti. Yani potansiyel olan sosyo toplumsa yapılaşma meşruiyetçi destekleri artık ortada yoktu.
M.S bu dönemde sosyo-toplumsa yapılar bambaşka şeyler üzerinde meşrulaşıyorlardı. Ancak ittifakı dönem evliliği o güne kadar gelmişti.
Ne var ki kendileri de böyle bir evliliğin anlamını bilmiyor olmakla şimdiki uygulama içi boş bir gelenekti. Anlamsız bir gelenekti. Yukarıda söyledik. Cinsellikle, cinselliğin sağlanması arasına; cinsellikten önce o sosyal birliğin aittisi olmanın sosyal vizesi konmuştu. Bu sosyal vize ortada kalkınca sonraki kuşaklara sissi bir okülte bilgi olmanın aktarımıyla geriye som bir cinsellik sağlayışı kalacaktı.
Küçük yaş evliliğinde aitleşme vizesi ortadan kalkınca; küçük yaştaki ile evliliğin diğer yansımaları çırılçıplak ortada kalmıştı. İster istemez küçük yaştakilerle yapılan evlilikler cinsellik yaşamı olmanın durumuna düşmüştü. Hala körü körüne uygulanıyor olmasıydı. Vizesi de geçmişte oluşla kalan atasal fosil gelenek olmasıdır.
Birbiri ile temas etmeyen, birbirini asan, kesen farklı totemi grup ittifakları; ilk aşamada ittifakı dönem içinde cinselliği düzenlemekle işe başladılar. Cinsellik bir aidiyet ve totem formu kardeşliğiydi. Siz de totem kardeşlere dokunabilir onlarla temas edebilirdiniz. İttifak başka gruplarla temas etmenin ve başka gruba dokunmanın yolunu açacaktı. Bunu da ancak yeni bir cinsel düzenlemeyle olası kılabilirdi.
İttifakiler, cinselliğin yeniden düzenlenmesiyle ancak bir araya getirildiler. Bu yeni düzenleme şöyleydi. İlkin erken dönem totem cinsel belirleyiciliğin iç cinsel ilişki yasaklamaktı. Dıştan ittifaka giren başak bir totem yapıdan olan kişilerle cinsel temas (evlenmek) esastı.
İttifak eden bu iki farklı totemi yapının giderek birleşen kaynaşan şekli; önce melezliğin sonra da halk olma sürecini açmanın bir adımdı. Önceki ittifakın halkı ile sonraki diğer benze başka ittifaklarla yapılan anlaşmaların halkları yan yana getirmekle millet denen büyük ittifakın inşasını ortaya koydular. Dinler de bu dönemle iyi bir ivme kazandılar.
Dikkat edin iç cinselliğin yasaklanması, iç ilişkilerin ayıp günah olmasının kavranmasıyla ortaya konmuyordu. Zorunlu bir sosyo toplumsal düzenlenişle gerçekleşiyordu. Üstelik yeni tutumun benimsenmesi içinde, eski tutumdan olan iç cinsel münasebetlerin de gözden düşürülüşlerle kötülenip tiksinç kılınması gerekiyordu.
İşte eski olanı gözden düşürme gayretleri sonrasından itibaren ayıp, günah vs. kavramları karşımıza çıkacaktı. Burada yeni oluşan milleti yapı da düşünülüp tanımları yapılan bir kavram değildi. Dış evliliklerle, ilanen kardeşleşmenin ittifakı yapılan durumların başka ittifakı durumlarla olan ittifaklarıyla oluşmaya konan isimdi.
İki veya daha fazla totemi grup; dış cinsel ilişkiler yoluyla, akraba ve kardeş ilişkilerini ortaya koyuşla, birbirleriyle temas eden insan yapılar olan halkı şekillediler.
Sürecek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.