- 810 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AKÎL İNSANLAR VE SES SANATÇILARI
Hatırlar mısınız, doksanlı yıllarda Mahsun KIRMIZIGÜL’ün seslendirdiği o muhteşem parçayı ve sonradan bu parçanın ayrıca birçok ses sanatçısı tarafından muhteşem bir şekilde seslendirildiğini? O dönemde bu klip tüm Türkiye’de büyük bir yankı bulmuş ve her kesimden olumlu tepkiler almıştı.
İmralı süreci, Diyarbakır Newrozu, ateşkes ilanı, geri çekilme kararı ve ardından gündeme gelen akîl adamlar komisyonu ile bir hayli barışa yaklaştığımız bu günlerde, barış havasını halka soldurmak ve barış sürecini kuvvetli bir şekilde tamamına erdirmek ve kuvvetlendirmek gerek.
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de bir siyasi partinin yaptığı bir siyasi hareket, ortaya attığı bir fikir, çok doğru ve yerinde olsa bile, bu fikir ancak kendi tabanında kabullendirilebiliyor. Bu nedenle siyasetçisiz siyaset, parti üstü bir hareket oluşturmak gerekir; nitekim ‘’Akil Adamlar’’ diye adlandırılan komisyon bu amaçla oluşturulmaktadır; ancak akil adamlara partner olacak bir grup olması gerek, bu grup sürecin "halk" ayağını temsil ederek, halka seslenecek; çünkü akil adamlar, işin bürokrasi-diplomatik kesimi ile muhatap olacak.
Süreci halk tabanına iyice indirip-yaymak, halkı destek için alanlara indirmek gerek. İşte tam da bu noktada, asıl halka seslenecek grubun, ses sanatçılarından oluşturması, isabetli kararlardan biri olacaktır.
Siyasetçisiz siyaset, parti üstü bir hareket gerçekleştirmek, halkı direkt bu barış havasının içine çekmek için, bu oluşumun derhal gerçekleştirilmesi şart.
Bu ses sanatçılarının oluşturduğu Karma Kardeşlik Grubu, adına "barış mitingleri", "barış konserleri" veya "milli birlik konserleri" ya da "Hakkari’den Edirne’ye Kardeş Eli" v.b bir isimle gerçekleştirilecek konser-mitinglerle Hakkari’den Edirne’ye turneler düzenlenecek. Bu organizasyonlarda konuşmacılar ise Akil adamlar komisyonu’ndankişiler olacak, kesinlikle herhangi bir siyasi partinin, hiçbir üyesi bu organizasyona dâhil edilmeyecek. Böylelikle siyasi partisiz konser-mitingler yapılarak, bir anlamda tüm partilerin halk tabanlarını barış sürecine dahil etmiş olacak. Bu ses sanatçıları ‘’Akil Adamlar Komisyonu’’ ile koordineli olarak çalışacak.
Bu konserlerde sahne alacak ses sanatçıları ise; Türkiye’ye ve dünyaya mal olmuş; Şivan PERVER, Tarkan, Sezen AKSU, Niyazi KOYUNCU, Edip AKBAYRAM, Şevval SAM, Kardeş Türküler, Civan HACO, İbrahim TATLISES, Ajda PEKKAN, Orhan GENCEBAY gibi sanatçılar ve ayrıca dünyaca ünlü yabancı sanatçılar da yer alacak. Bu sanatçılar şarkı ve türkülerini Türkçe, Kürtçe ve Türkiye’de yaşayan diğer tüm dillerde seslendirecek. Bu şarkı ve türküler halkları bir araya getirerek, omuz omuza halaylar çektirecek, kol kola horunlar tepdirecek, parmaklar çıtlatılarak misket ve zeybekler oynattıracaktır. Böylelikle halklar arası kaynaşma, maksimum seviyeye yükselecek.
Barış konserleri Hakkâri’den Edirne’ye her ilde düzenlenecek, ya da en azından merkezi önem arz eden illerde gerçekleştirilecek. Her bölgeden insanlarımız, yerel kıyafetleri ile katılacağı bu organizasyonlarda ay yıldızlı Türkiye bayrağını dalgalandıracak. Böylelikle bayrak sorunu da aşılmış olacak.
Bu barış konserlerini temsil edecek türkü ise; Kardeşlik Türküsü olacak.
Bedreddin-i WANî - 24.03.2013- Wan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.