İNSANA DAİR.
Çok güzel bir özdeyiş vardır, insan ve onuru üzerine;
“Bu dünyada kazanmayan bir ekmek parası,
dostunun yüz karası, düşmanının maskarası”
Karası, beyazı, sarısı ile her milletten İnsanın alın terine yansıyan gayretinin gerekçesi daima bu söz üzerinedir ki, böyle de olmalıdır elbette.
Çalışma azim ve gayretini yaratan temel sebep insan onurudur. O onur ki birilerine muhtaç olmamanın, dahası nitelikli yaşam anlayışının temel dayanağıdır.
Onurlu insan olabilme ortak paydasına sağladıkları katkı ile kendisi, ailesi ve ülkesi, daha da ötesinde insanlığa yararı dokunan insanlar, insanlığın yüz akıdır.
Onlardır, huzur, refah ve mutlulukların temel taşları.
Onlardır, geleceği aydınlık kılan.
Onlardır bir toplumun muasır medeniyet seviyesine ulaşmasına vasıta olan.
Bu sebeple de onlar, içinde yaşadıkları toplumun tüm bireylerince, gözü gibi bakılması gerekenlerdir.
Çünkü onlar, her yaştaki insan tarafından eli öpülesi olanlardır.
YORUMLAR
Arkasını sağlam bir yere dayayan kişi her zaman onurlu olmuştur zaten bu ülkede...Türkiye'de yaşanılan durumlar tek taraflı olarak gözetlenerek yardıma ihtiyaç duyarak yaşayan kimseleri onurlarından taviz veriyor diyerek eleştirmek yersizdir.Bu insanların çoğunun elinden işi ve aşı beceriksiz bir devlet yönetimi sayesinde alınmıştır.Teneffüs edilen havadan başka her şeyden alınan dolaylı ve dolaysız vergiler, sık sık piyasaya gelen zamlar vatandaşı işinden ve aşından etmiştir.Kimilerinin deveyi hamuduyla götürdüğünü görmeyecek kadar gözler ama olunca onur ve gurur da hak etmeyen zümrelere kaymıştır ne yazıktır...Gülücük işaretleri arasında...Alkışlıyorum(!)............İnsan ve onuruna dair ne varsa el insaf diyorum... el insaf....
neneh. tarafından 5/3/2013 2:52:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
AYDINK
ilginize teşekkür ederim