- 530 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RASULULLAH BİZİM GİBİ BEŞERMİŞ
Allah,kehf suresi 110.ayette şöyle buyurdu;"De ki: Ben, yalnızca sizin gibi bir beşerim. (Şu var ki) bana, İlâh’ınızın, sadece bir İlâh olduğu vahyolunuyor."
Ama biz böyle bilmiyorduk.Ne olacak şimdi?Bize rasulullahın bizim gibi bir beşer olmadığı anlatılmıştı.Hz.Muhammed esnemez,gaybı bilir,sesi kilometrelerce uzaklardan duyulur,dışkısı ve idrarı kokmaz,tükrüğü şifa,önünü gördüğü gibi arkasınıda görür daha bir sürü hikaye.Evet Hz.Muhammed bizim gibi bir beşerdir.Bizden tek farkı ayete göre vahiy almasıdır.Bu demek değildir ki Hz.Muhammed haşa değersiz bir kimseydi.Mevzuyu böyle anlamak isteyenler anlama sorunu yaşayanlardır.Hz.Muhammed beşeri özellikler açısından bizim gibidir.Bunun dışında o yüce bir ahlaka sahiptir.Küfre ve zulme karşı dimdik ayakta durmuş ve davasından zerre kadar taviz vermemiştir.Bize düşen onun kur’an’da ki bu yüce ahlakını örnek almaktır.Yoksa beşer özelliklerinden sıyrılmış melek ve insan karışımı birini kimse örnek alamaz.Yerde yürüyen takip edilir.Havada uçanın ne izi olur ne de örnekliği.Onun için gerek rivayet kitaplarında gerekse sözlü anlatımlar olsun peygamberimizi beşer üstü gösteren bu yaklaşımlar kur’an’i olmaktan çok uzak olup daha çok mitolojik şeylerdir.
Peygamberimizi beşer üstü gösteren bu anlatımların psikolojik arka planında diğer peygamberlerle Hz.Muhammed’i yarıştırma merakı ve ya cahil ve kur’an bilgisinden uzak müslümanların bizim gibi beşer olan bir peygamberi kabullenmede sıkıntı yaşamalarıdır.Özellikle Medine döneminde çeşitli dinlerin varlığı müslümanları peygamber yarıştırma işine itmiş olmalı ve bu da rivayetlere yansımıştır.Eğer Hz.Muhammed’e atfedilen bu olağanüstü anlatımları doğru kabul edecek olursak bizimde bu olağanüstü özellikleri taşımamız gerekirdi.Yani bizimde sesimiz kilometrelerce uzaktan duyulur ve ya arkada gözümüz olurdu.Öyle ya Hz.Muhammed kur’an’a göre bizim gibi bir beşer.Eğer bu özellikler bizde yoksa peygamberimizde de yoktur.
Yüce bir ahlak sahibi peygamberi örnek alıp onun mübarek misyonunu sırtlamak en büyük amacımız olmalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.