- 677 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YİNE BAHAR GELDİ
Bahar geldi!
Bahar neşe demektir.Bahar sevinç demektir.Üçüncü cemre düşeli haftalar oldu.Keşke şairin dediği gibi bir de dördüncü cemre düşseydi. Ama dördüncü cemre yok. O yüzden artık bahar geldi. Hüzün ve hastalığa,karamsarlığa yer yok.
Çünkü bahar da aşk havası var.Pırıl pırıl gökyüzü,kuş sesleri,çiçek kokuları. Koyun ve kuzu melemeleri.Bahar da çayır ve çimenin bile başka bir kokusu vardır.Hele meyveler çiçek açmaya başladıysa asıl o zaman kokuya doyum olmaz.İğde ve akasya kokularına bayılırım.
Börtü-böcek canlanır.Uyuyan bütün canlılar, bahar havasıyla birlikte uyanırlar.Doğaya bir sevinç ve neşe havası yayılır.Şair, bu havalar beni mahvetti,dese de bahar havaları, alerji haricinde hiçbir hastalık yapmaz.Onun için baharı ve bahar havalarını hep sevmişimdir.
Bahar, beni alır çook uzaklara götürür.Gönlüm de bir sevinç,duruşum da bir başkalık vardır.Onun için bir şair olarak derim ki;
“Her bahar geldiğin de, gönlüme bir neşe dolar!”
Tıpkı, kuşların ötmesi,derelerin şırıl şırıl akması gibi.Göçmen kuşlar dönmeye başlar.Leylekler yuvalarını kurar. Gençler heyecan için de…Kalpleri pır pır eder.Acaba…acaba bu bahar da gönlüne göre birini bulacak mı? Belki o bulamaz ama yine de ben ümitliyim. Bulursun, bulursun!Her bahar geldiğin de mutlaka gönlüne göre birini bulursun.
Ama hangi bahar da?..Kimi bulursun?..İşte onu ben bilemem.Benim bildiğim bir arkadaşım vardı.Yaşı otuzdan fazlaydı. Dört yıl birlikte görev yaptık.Birlikte yedik içtik.Bekardı.Her bahar geldiğin de evlenmeye karar verirdi.Bahar bittiğin de evlenme işini unuturdu.Aklıma o geldi.Her sene bahar da “Artık bu bahar evlen,derdim” Söz verirdi. Bahar çıkınca unutulur,giderdi.Şimdi irtibatı kestik.Akademik birisi oldu.Evlendi mi,bekar mı bilemem. Ama her bahar geldiğin de hep aklıma gelir.
“Hey dostum! Evlen artık.Kalbinin sesini dile!”
Bahar uyanış demektir.Tabiatın ve bütün canlıların canlanması demektir.Senin de sevdaların uyanmakta. Zamanı ve havayı değerlendir.Karamsarlığı bırak.İçindeki sevgiye ve canlanma sesine kulak ver.Sen baharı seviyorsun.Bahar sevgi demektir.Sahi;
Baharı sevmeyen var mı acaba?Ben hiç görmedim.Siz gördüyseniz onu uyarın!Baharı sevmeyen insan kendin de değildir.Kalbinin sesine kulak versin ve uyansın artık.Çünkü;
YİNE BAHAR GELDİ!
Kemal DOĞANAY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.