- 385 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALAVERELER DE ... ALDANDIM
ALAVERELER DE... ALDANDIM
Selamünaleyküm gönül dostlarım. Sevgiler, selamlar ileterek konuyla ilgili söyleşimi paylaşıyorum. Ömrümüzün yüzde onluk bölümü alavere ile geçer. Bu alavereler de kazandığımız da olur, kaybettiğimizde. Değerli pirim yapan yerlere yatırım yapanlar her zaman kazanırlar. Değeri aynı seviyede duran yerlere yatırım yapanlar da aldanırlar. Yapılan yatırımlar geleceğin umut kapısı oluşturabilir. Alda nacağımız yerlere yatırım yaptıysak sonunda hüsrana uğratabilir. En iyisi bilinçli, kalıcı yerlere yatırım yapılmalı.
Yaptığımız alışverişlerde kaliteli, Türk standartlarına uygun mallara dikkat
etmelidir. Tanıdık birilerinden alacağınız malın garantisi olmayabilir, size fatura vermeyebilir. Aldığınız cihaz arıza yaptığında hakkını araman için mutlaka belge olması lazım. Garanti belgesiyle birlikte fatura da bulunmalı. Gıda mamullerinde ilk ve son kullanma süresi mutlaka incelenmelidir. Tarihi geçmiş bayat gıdaların halka sunulması suç teşkil eder. Bu suç unsurunu bildiği halde halkı yanıltmaya çalışanlar adalet önünde cezasını alır.
Çünkü her bozuk gıda halkın sağlığını zedeler. Hastanelerde bir çok hastanın tedavi görmesine sebep bilinçsiz tüketimlerde bedava mantar buldum diye sevinenler, zehirli mantarı algılayınca derhal hastaneye baş vursa da vücuda zehirler yayıldığı taktirde ölüm riskini de artırmış olur. Atalar boşa dememiş. Ucuz etin suyu yavan olur diye. Kaliteli üretimler yapalım ki, halkımız da güven duygusuyla tüketsin. Bildik yerden mal alırsın aldanırsın, bilmediğin yeden alavere edince de tuzağa düşersin her ikisi de tehlikelidir.
Gıda maddelerinin alışverişleri genelde pazardan sağlanmalıdır. Marketler de bulunan mamullerde denetimden geçtiği için tercih edilebilir. Tazelik konusunda pazarlar ön plana çıkmaktadır. Kuru bakliyat da satıcılarının koleksiyonu farklıdır. Pazarda bulamadıklarını, baharat satıcısından alırsınız. Bağ, bahçen, tarlan, arazin varsa, su sorunu da yoksa bazı ürünleri şahsına ait yerlerde hormonsuz üretebilirsin. Ürettiklerini satamazsan saklayabilirsin.
Maddi imkansızlıklar yaşadığın zaman bazı alavereler veresiye dönüşür.
Gününde ödeyemediği taktirde de dostlarınla düşman olabilirsiniz. En iyisi aldığın mala faiz binmemesi için peşin alışverişlerdir. Pazarlık payın da artar. Ama vadeli alaverelerin faizlerine katlandıkça miktarı da normal değeri aşar.
Esnafında, halkında mağdur olmaması. Denetimlerin sıklaştırılması gerekiyor. Her satılan ürünün eş değerde olduğu zaman farklı yerlerde de satılsa fiyatı eşit olmalıdır. Bazı market meraklıları hem kaliteyi, hem ürünü, hemde fiyatı inceler. Son kullanma tarihini de okunaklı yazmayan üreticiler uyarılmalıdır.
Alavereler de aldanmadık insana çok nadir rastlanır. Haftanın bir günü pazarın oluşmasını arzulayan yöreler. Kaptı kaçtı seyyar satıcılara da aldanıp aldığı üründen pişmanlık duymaktadır. O seyyar satıcıyı bir daha aynı yerde bulup sorgulayamaz. Çünkü bozuk, defolu malı elinden çıkarmak için fiyat indirimi yaparak malını tüketince başka ticarete de yönelebilir. Kalitesiz her üründe kusur bulmanız kolaydır. Mamulünü değerli satanların güvencesi de fazladır. Saygıdeğer dostlar sizler her şeyin iyisine, kalitelisine layıksınız.
Birçok alavereler de nelerin olup bittiğini özetleyen şiirlerimle sizlerin gönlünü almaya devam ediyorum. Allah’ın izniyle ömrüm oldukça ibret verici paylaşımlarım devam edecektir. Eserlerimin okuyucu sayısının artması, beğenilmesi benim enerjimi de artırmaktadır. Bazı imla, yazı hatalarım olabilir. Fark ettiğimi düzeltiyorum ama gözden kaçanlar için affınıza sığınıyorum. Eser benden çıkınca sizlerin eleştirisine veya takdirine, tebriğine
tabi oluyor. Allah dünya ve ahirette kimseyi mahcup etmesin. Hoşça kalınız.
***** ALAVERE *****
Samimi olduğun kişiden sakın,
Ticari yönlerde olmayın yakın,
Hoş görü sağlayıp dışarı çıkın,
Süzücü oluyor alavereler.
Veresi alırsan gününde öde,
Ziyafetin olsun kıymalı pide,
Havale gelirse oluştur site,
Üzücü oluyor alavereler.
Aldığın malların değeri düşük,
Kimisi yıpranmış, kimisi kesik,
Sayılı gelenler çıkıyor eksik,
Ezici oluyor alavereler.
Parayı vermeden alır fatura,
Hakkını ararsan benzer katıra,
Gerçeği anlatsan sığmaz satıra,
Bozucu oluyor alavereler.
Faizler katlanır görev zorlaşır,
Hacizde borçlunun sesi gürleşir,
Zeki duyarlıdır hemen uzlaşır,
Sezici oluyor alavereler.
***** A L D A N D I M *****
İnsanlar nedense farklı oluyor,
Sevimli görünüp nefret soluyor,
Bütçene göz dikip bir bir yoluyor,
İyi niyetimle yine aldandım.
Alacak,verecek işleri bozuk,
Şahsıma lekeyi sürerler,yazık,
Zalimce düşünüp atarlar kazık,
Dürüst niyetimle yine aldandım.
Senet ve çeklerde süre bozuldu,
Vatandaş kimliği yanlış yazıldı,
Protesto oldu ona kızıldı,
Sabır niyetimle yine aldandım.
Dünyalık hevesler günah saçıyor,
Dostluk kayboluyor ara açıyor,
Zor duruma düştüm uykum kaçıyor,
Yalanlı diline yine aldandım.
Doğruyu,yanlışı biliyor Allah,
Hesaba çekilen kaçamaz yallah,
Ahiret kazançlı olur inşallah,
Zeki düşüncemle yine aldandım.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.