Bir sanat güneşi daha battı.
Değerli udi bestekar ağabeyimiz, ustamız ve üstadımız
Selahattiin ERKÖSE
dün Hakkın rahmetine kavuştu. Nur içinde yatsın!
En büyük sanat hatırası olan ve 1949 senesinde 35 yaşındayken TRT devlet sanatçılığı imtihanına girmek için satın aldığı, tek bir erkek evladı olan udi Murat ERKÖSE’ye dahi miras bırakmak istemediği ilk sazını (cümbüş) merhum, ben acizaneye hediye etmiş ve bizzat derisi üzerine ismimi ve tarihleri el yazısı ve de imzası ile kaydedip bana Almanya’ya göndermişti. Musiki sanatımıza ender eserler kazandıran değerli ağabeyimin ve üstadımın, manevi değeri paha biçilmeyecek derecede olan, Türk ve Şark Musiki Aletleri ve Enstrümanları için donattığım özel müzemde gözüm gibi başköşede sakladığım orjinal şekli ile kalmış olan bu entrümanını, sadece ve sadece topluma açık olarak sergilemek şartıyla, öncelikli olarak TRT Ankara Sanat Müzesine, bir diğer sanat eserleri müzesine veya galerisine, bir müzik yapım yayımcılığı şirketine vbg. benzer bir kurum, kuruluş veya işletmeye veya şirkete, gelir bedelini tümüyle ve doğrudan havele ile İSTANBUL Sokak Çocukları Koruma Derneğine merhumuın adı ve anısına iletilmek kaydıyla üç ay süreli açık artıma yolundan satışa sunuyorum.
İlgililere ve ilgilenenlere duyurulur ve facebook ailesinden de çevrelerine duyurmalarınıı rica ederim. İcabında resim ve geniş bilgi için bana bu yoldan başvuırmak mümkündür.
Saygılarımla
YORUMLAR
Değerli üstadım. Selahattin Erköse, çok değerli bir isimdi. Ben şahsen küçüklüğümden beri onun ismini radyodinlerken devamlı duyardım. ALLAH rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. aile ve akrabalarına, sevenlerine ALLAH sabırlar versin. Sizinde başınız sağolsun. Sevgi ve saygılar.