- 941 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Mutluluk ulaşılmaz MAVİ ÇOCUK değil, ,,Mutluluk hepimizin kucağında ki çocuk...
Mutluluk VAR ... !Öyle ki; tarihler boyunca ve o zamanlardan bu yana en ilkel toplulukların lisanlarında bile, mutluluk hissini ifade edecek bir kelime hep ola gelmiş...
Ama insanları neyin mutlu ettiği konusunun göreceli ,göreceli olduğu muhakkak, ortak konuların olduğu gibi...Mutluluk algılaması, coğrafyaya, yaşam tarzına, kültürel alt yapıya, içinde yaşanılan sosyal topluluğa, alışkanlıklara, " böyle olması lazım " dayatmalarına, yerleşmiş örf ve adetlere ve birde kişinin duygusal zekası ile psikolojik gelişimine bağlı olabilir...
Evet, motive edilmekten yada kendimizi motive etmekten mutlu olabiliriz. Taktir ediliyor olmak ve beğenilmek te mutlu edebilir. İnce çizgi, mutluluk tatmini ikbal ederken, içimizden de kendimizi alkışlıyor muyuz..? Etkisi geçtikten sonra, yaşanacak yıkım mutluluktan kaçmalara neden olur aksi halde...
Mutluluk VAR...!Olmasa, gözlerimiz, kulaklarımız, burnumuz, dilimiz, tenimiz, gönlümüz, beynimiz ve sinir sistemimiz olmazdı. Tüm bunlar "hanimiş burnusu " diyebilmek için değil elbette..Hiç bir haz algılaması olmadan belirli hedefler için çabalıyor olsaydık...kurulmuş oyuncaklar gibi yiyor, içiyor,çalışıyor, uyuyor, sevişiyor hatta dövüşüyor olsaydık ( Allah korusun )....İşte o zaman mutluluk, anlamı olan bir sözcüğü geçtik, ÜTYOPYA bile olmazdı...Ama var.... Tüm algılarımız ve algılara vasıta olan araçlarımız çalışıyor. Biraz gayret, biraz tevazu, biraz sevgi ,biraz umut...mutlu olabilecek sebeplerimiz de var.Dünyayı kendimize de başkalarına da dar etmeyi , hepsi benim değil, biraz senin biraz benim demeyi öğrenirsek olacak bu iş...
Bülbülün çektiği dili belası derler ya... Öyle güzel öter ki ,mükafatı kafese kapatılmakmış ne yazık. Biz bülbülleri azat etmekle başlayalım işe....
Düzenin ve diğer insanların menfaatlerine ters düşen eylem ve söylemlerin sahipleri delidir hep zaten.. Oysa deliler hiç yalan söylemezler... En tumturaklı yalanı en akıllı söyler, işine öyle geldiği için de yalanına inanır....Yalanlara da cesaretle ve usulune YALANSIN demekle devam edelim...
Mutluluk ulaşılmaz MAVİ ÇOCUK değil, ,,Mutluluk hepimizin kucağında ki çocuk.....
...SELDA İYİEKMEKÇİ...
YORUMLAR
İçine dönebilen herkes mutlu olur diye düşünüyorum. İçimizle barışık yaşamak! hem mutluluk verici hem de huzur.
Güzel bir yazıydı.
İYİEKMEKÇİ
İnsanla ilgili her özelliğin spesifik bir tabiatı vardır. Dolaysıyla, bilinç de belirli bir tabiata, belirli bir kimliğe sahiptir. İnsanın akli yeteneğinden kaynaklanan irade de belirli bir tabiata sahiptir.
Ama insanları neyin mutlu ettiği konusunun göreceli ,göreceli olduğu muhakkak, ortak konuların olduğu gibi...Mutluluk algılaması, coğrafyaya, yaşam tarzına, kültürel alt yapıya, içinde yaşanılan sosyal topluluğa, alışkanlıklara, " böyle olması lazım " dayatmalarına, yerleşmiş örf ve adetlere ve birde kişinin duygusal zekası ile psikolojik gelişimine bağlı olabilir... mutlu olmak kendimizi vede ruhumuz ve aşkımızla mutlu olmala geçiyor içten bir yazıydı kutlarım sevülerimle