- 440 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR UMUTTUR CUMHURİYET
Yüreğimdeki coşkun nehirlerin kaynağı...
Lapa lapa yağan karda içimi ısıtan kış güneşi.Küçücük bir bebeğin ağlayışında sesini duyduğum ;yükseklerden özgürce uçan bir kuşun kanadında kendimi bulduğum, bir hayattır Cumhuriyet.Nefes nefese koşan bir neferin özgürlüğe açılan kapısıdır...
Bir sevdadır Cumhuriyet.Anadolu’yu,Rumeli’yi ve bütün her yeri saran, burcu burcu esen yelden sakındığım yerine başka hiçbir şeyi koyamadığım damarlarımda dolaşan kandır Cumhuriyet.Okulumda ders anlatan öğretmenimin gülen yüzünde, bir mimarın yaptığı muhteşem eserinde, yeraaltında çalışan işçinin alnındaki terinde...Bir umuttur cumhuriyet.Gün geçtikte ileriye koştuğumuz, önümüze çıkan engelere aldırmasan coştuğumuz ve daima aydınlık yarınlara ulaştığımız; bir hedeftir Cumhuriyet.
Cumhuriyeti anlatmaya kelimeler yetmez.Bir ressamın çizdiği en güzel resim, bir kadının özgürlük içinde haykıran sesi ve Ata’mın bana daima güven veren masmavi çelik bakışlardır. Cumhuriyet vatanımı sevmektir, değerini bildikçe yüceltmek...Mustafa Kemal’i anlamaktır Cumhuriyet.Fikirleriyle yaşamak, devrimlerini yaşatmak ve O’nun yolunda korkmadan daima yürümektir Cumhuriyet.Dost insanların sıcak elleriyle kenetlenmek, dünü, bugünü ve yarını birlikte yaşamayı bilmektir.Karanlığın sonundaki tek ışık...Sessiz sedasız yaşayan insanların umutları, hayalleri ve yüzlerindeki tebessüm...Her Türk insanının yaşayıp göreceği en güzel gündür Cumhuriyet.Al kanlarla yıkanmış bayrağımızı göklerde dalgalandıran,İstiklal Marşı’mızı vatanın her karış toprağında haykıra haykıra yankılandırandır.Bizlere güç veren önümüzde yol gösterendir.Atamı’zın da dediği gibi "Cumhuriyet düşüncesi hür,anlayışı hür,vicdanı hür nesiller ister."İşte biz bu nesilleriz.Onun en güzel en eserini yaşatmak için varız,buradayız ve Cumhuriyetin daimi bekçileri olduğumuzu kanıtlayacağız.
Kısacası her Türk’ün kendine baktığında gördüğü tek gerçektir CUMHURİYET...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.