- 513 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üç Fenomen
ATATÜRK-İSLAM-KOMÜNİZM
Atatürk.
Türkiye Cumhuriyeti’nin bugün yalan denizinde boğulmasının önemli sebeplerinden biri; Mustafa kemal’in sıradan askerlerden farklı bilge ve üstün kişiliğinin diğer generallerde de olabileceği yanılgısına düşen sivil idarecilerin pasifliği, geri durması, kendilerini asker karşısında başıbozuk görmesidir. Oysa generaller (her ne kadar Atatürk çizgisinden milim taviz vermez görünseler de) sıradan insanlardı ve bir devletin yönetimini/varlığını tümden teslim ederek yan gelip yatılmamalıydı.
Atatürk fenomeni suçludur, demek geliyor aklımıza.
İslam.
Bir inanç sistemi olmasına karşın; kendisini olduğundan farklı kalıplara sokarak, zorlayarak insanlara dayatması, kendi dışındakileri yok sayması/yok etme azminde olması, din kavramının ötesine geçerek insan yaşamının her zerresini kontrol etme hevesinde olması; bir kavmin geleneğini/yapısını tümüyle akaidine/kurallarına işleyerek din budur demesi, dokunulmazlık / geliştirilmezlik/harfiyen uygulatma diktası v.s. insanlarda şaşkınlık yaratmış, yüzlerce mezhebinin/tarikatının/fraksiyonunun fışkırmasını zorunlu kılarak amacına ters düşmüş, insanlık dışı uygulamalara, kötü amaçlı kullanımlara mehaz oluşturarak Anadolu - Trakya insanının mutluluğuna ve gelişimine ket vurmuştur.
İslam fenomeni suçludur, demek geliyor aklımıza.
Komünizm.
Karl Marks felsefeye ve pozitif bilime fazla kafa patlatmasaydı, ortaya koyduğu sisteme “din” derdi ve peygamberliğini ilan ederdi. Ardılları da havarileri, azizleri, kuramcı imamları falan filan olarak etek öptürmeleriyle tarihe geçerdi herhalde.
Peygamberlerin yaptığının aynısını amaçladı çünkü: İnsanlığa esenlik sunmak.
Komünizm dinlere direnmeyi göze alırken, kapitalizmin yani güçlünün zayıfı ezeceği dünya görüşünün kısa zamanda devleşerek karşısına dikileceğini kestirememiş olmalı.
Komüncü görüş (komün kelimesinin yerini zamanla sosyete yani toplum aldı) ile kapitalci görüşün (soğuk) savaşında dünyanın ezilen mazlum milletleri arasında Anadolu-Trakya insanı da vardır. Liberalliğin iştahını kabarttığı, yollarını açtığı kapitalistler; ülkemizde başta din olmak üzere etkili gördüğü, eline geçirdiği bütün silahlarla komünistlere saldırırken (cephe olduğu için) ülkemizi çiğnemiş; düzenimizi, değerlerimizi, insanımızı kendi amacına ulaşmak adına kullanmış, dönüştürmüş veya kirletmiştir. Aslında suçlu kapitalizm olmasına rağmen burada bize yansıtılmasına bakarak;
Komünizm fenomeni suçludur, demek geliyor aklımıza.
*büyükharman*
(Bugünleri sorgulamak-9)
Üç Fenomen Yazısına Yorum Yap
"Üç Fenomen" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.