- 483 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
" GELİN KOŞULSUZCA KENDİMİZİ VE YAŞADIĞIMIZ DÜNYAMIZI KORUYALIM DİYORUM "...NİZAMİ MERT...
KOŞULSUZCA KENDİMİZİ VE DÜNYAMIZI KORUYALIM
Varoluşumuzun hikmeti koşulsuzca bizim yaratana kulluk etmemizdir. Çünkü bizi yaratan, adam biçimine getiren, âlemlerin rabbi olan Allah kendinden bir sevgiyi de bizim özümüze koymuştur. Onun içindir ki insanoğlu bir diğeri olmadan asla yaşayamaz. Kadını erkeğe, erkeği kadına meyilli yaratan rabbimiz evlilik denilen bir müesseseyi de insanın devamlılığını var etmek yaratılışın sırlarına vakıf kılmak için sevdirmiştir. Bu kutsal yuvanın temelleri atılırken Allah’ın bir olan ismi hakkı hep zikredilmiş hayırlı işlerde acele etmenin güzelliği de Hz. peygamberin dilinden bir tavsiye olarak gönüllerde makes bulmuştur.
Yaşamın kurallarından biride sahip olunan her şeyi korumaktır. İnsan önce kendisini kötü ve çirkin işlerden korumalıdır. Kendine verilen beden topraktan ve sudan alınan bir emanettir. Bu emanetin korunması onun yaşam boyu ürünlerinin korunması demektir. Eğer bu emanet korunmazsa onun yetiştirdiği tüm ürünlerde defolar olacaktır. Başta sigara, alkol, uyuşturucu vs. Tüm kötülüklerden korunan beden sağlam temiz yaşamdan zevk alan bir bedendir.
Onun için insanoğlu korumaya kendinden başlamalıdır. Kendi bedenini koruyan insan her şeyi korur havanın, suyun, yeşilin, doğal yaşamın korunması buna bağlıdır. Onun için kendini koruyan insan ’ “ Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir “ demiştir. Amir hükmünde olanlar eğer sorumluluğu benim idareme verilen insanların bırakın kendisine, hayvanının ayağına bir diken batsa Allah benden sorarsa ne derim diyerek işin ne kadar ciddi olduğunun altını çizmiştir.
Bugünlere geldiğimizde ise durum gerçekten çok vahimdir. Bugün insanı koruma adı altında yeşil yok edilmekte insanoğlu hemcinslerince katledilmektedir. Kardeşler arası düşmanlık insan aklının alamayacağı kadar büyüktür. Yani Habil-Kabil düşmanlığı günümüzde daha çağdaş daha planlı ve programlı yapılmaktadır. İnsanın insana güveni bitmiş emanet korunamaz olmuştur. Sözler tutulamamakta vaatler yerine getirilememektedir. Yani âlemleri yaratan her şeyin ve bizim sahibimiz olan yüce yaratıcının münafık tarifi tam tekmil günümüzde Müslümanım diyerek yaşamına devam etmektedir. Bundan daha kötü ne olabilir diyorum.
İnsanoğlu yaşamla ölüm arasındaki zaman diliminde bir mecnunu oynamaktadır. Aklını kaybetmiş bir insanın hesabının olamayacağı açıktır. O zaman kendini akıllı sayanlar iyi düşünsünler. Yarın büyük hesap gününde kendine verilenlerden hesaba çekileceği gün Allaha vereceği cevap ne olacaktır. Her insanın yaptığı iyi veya güzel olan şeylerdir. İnsanı ancak Salih amelleri kurtarabilir. Yoksa durumu vahimdir. Geriye dönüşün olmadığı o güne ulaşmadan önce insanoğlu son bir gayreti ile bu andan itabarenki yaşamını koruyabilir bu fırsat şu anda ellerinizdedir. Yeter ki nefsinizin doyumsuzluğunun farkına varın bu yeterli olacaktır.
Bizi yaratıp bize yaşama fırsatı veren Âlemlerin rabbi olan Allah’a kulluk etmek o kadarda zor değildir. İnsan yeter ki kendini bilsin.” Çünkü kendini bilen Allah’ı bilir Allah’ı bilen her şeyi bilir diyorum.” Gelin hep birlikte Allah’ın Kitabından hem kendimizi hem de bizi yaratan rabbimizi tanıyalım. ’Ne demiş dertli Yunus gelin tanış olalım bu dünya kimseye kalmaz.’ Kendimizi ve dünyamızı korumak ümit ve duasıyla yüreğinizden sevgi dilinizden hoşgörü yaşamınızdan ahde vefayı eksik etmeyin diyorum sevgi ve dostlukla
Nizami MERT