Uyarılış Miracındayım Uyandım Elnaz
hayrettin taylan
Kimliksiz yarınların suretinde gözüküyor acılar.İstikametini şaşırmış mutlulukların vardığı huzur sakiniyim.Meskenim yüreğimde.
-Şimdilerin yükleminde şişmanlattığın öznemin adılıyım.Her güzelin yerini tutan adıl gibisin.
-Bir cümlenin gözü açık yüreğisin.Belirteçlerine sarıyorsun sevginle.
Kendime gelmek için üşüdüğüm nedenler y’amacında felsefik anlamlar ağartan sorunlar var.
Gittikçe içi geçiyor acılarımın.Künyesi sende almış ayrılıkların şifresini öğreniyor unutma.
-Seninle yaşadığım her mutluluğu tüketerek seni unutuyorum Elnaz.
Senli tüm sözcüklerim türetildi.Yeni anlamlar , yeni yaşamlar demekti.
-Aşk kök halinde değil.Basit anlamdan çıktı.Şimdi türetilmiş tutkunun dilinde aşka yarınlar besliyorsun.
-Koskoca bir boşluğun hoşluğuna damla damla iniyordun.Islanmamış vicdanımın her zerresini ıslatıp dersler veriyordun.
"Sen sadece sen değilsin; bensin, benimsin, bendesin!"
Mevlânâ/
Dışarı bakan hayallerimden içeri bakan sevgilerini gördü.Gördüm artık başkalaşmış bir dünyanın tortularındasın.Sızılışının sözlüsüne baktım.Bir yücelişin yoklamasına yokluklar biriktiriyordun.
-Miraçta sandın kendini Yâr !
Miraç insanın yüreğinde.Yücelmeye gerek yok, alçalmış onca meramımız varken.Uçuşlarına tümlenen nefretler bandını sökmelisin gayrı.
Yüreğimi yarıklarından akan damlalarını kurutmalısın.Sevi pınarların akmalı nadasa bıraktığım gönlüme.Orada, oralılığın yeşermeli.
Arş’a uzanmak demek yan yana kavuşmak demektir.Çok mistik duruşlarım var sanma.
-Acizliğimin eczasından sana kendimi ilaç olarak sundum.Yasaklı elmanın en yasak kısmını yedim diye Havva olmaktan çıkamazsın Elnaz.
Aşk durağıma gelen perilere ders vermelisin.Beni anlatmalısın ki gitmeli herkes.
-Dilim değirmen gibi …Yalnız senli cümleleri öğütür, senden unlar sunar .İçimdeki çocuğa ekmeksin yar.
-Dudağıma mühürlenen duansın.Ya Rabbe’l Alemin … Bu sevdamın duruşunda kalan her şeyi görüyorsun.Durulandığım, durgunlaştığım, özümü ve mutlak yüceliğini bulduğum bu sevdanın şerrinden kurtar beni. Dirhem dirhem eridim, tohum tohum yeşerdim.Filiz filiz büyüdüm, damla damla biriktim.Aşk alaya teslim oldum onun için.
-Kimsesiz, sensiz, sessiz, öksüz ,eksensiz, aşksız bir dünyanın içiyim şimdi.Çok şey yüklemişim yüklem olduğun cümleme.Bütün duyumsamalarım seninle adlandırılmış.
Issızlaşma anlamlarında sarıldım imgelere.Yenilmemiş , yenilenememiş benliğime senli yüceltilmişler sundum.Sen ikimi bire teslim eden mutlak düşün ara köprüsüsün.Sıratım için Fırat’ımı teslim eden güzel hayaller adısın.
Yalnızlığımın kızıllığında kızlığını saklamış düşler kraliçesi gibi duran yarınların var.Henüz bozulmamış bir dünya var herkesleşmeyen umutlarla.
-Hüznün girdabında gri yarınlar yamalayan, girift bir ruh kalaycısıyım.
*Yürek tasanın tasını kalaylamaya geldim.
-Bilirsin kalaycılar , kalayı yaparken sağa sola kıvrılırlar.Bir zikirdir, bir durulanıştır, bir aşk enerjisidir bu yalpalanış.
Tasaların kalaylanmalıydı.Bir geceye teslim ettiğin hecelerden sonrasızlığa geçmeliydim.
-Sensizliğin felcini yaşayan falcının falında anılarımız tutmalıydı.
Falcı kadın da güzeldi:
-Bu fal mı güzel, falcı kadın mı yoksa sen güzelsin diye her şey güzel ondan mı?
-Güzellik yormaya başladı Elnaz.
Seni en iyi acılar pakladı.Sen acılarından arındıkça büyüdün aslında.
Ve sensizlik kara kış gibi yağdı ömrümün yazgılarına.Yazı yaşamış yarınlar ağladı.Üşüdü içimdeki sevi penguenleri.
-Yazgımın yazıyken, yalnızlığımın kara bahtlı kışı yapınca öylece kaldık, öylece aktık, öylece yaşanırlık derdinde silindik.
Damarlarım iç içe sevgiler emiyor.
K’an mısın ?
Her gidenin bir türlü gidemeyenini oynuyorum.Film başladığı gibi bitiyor.
Damlaların değiyor, en acımsı, en ısımsı, en tınımsın, en benimsi yerime.
-Rolüme alışmalısın diyor kaderin bülbülü.O bir ömür değildi.
O, güzel bir şarkıydı, ya da ömrünün en güzel yeriydi, yariydi, yaşanırlık tadıydı. .
Boş hayallerin hamalı yapmasın seni.Yaşamak onun adılı değil.Yüklemine zaman zarfı yapmış bir aşksın.Başka zamanlara güzel yarınlar olmalısın şair diyor.
uyarılış makinesidir aşkın yaşattıkları
uyanış fabrikasıdır sevginin ürettikleri
güzel yarınlarımı emziriyor algının soyağacı
güzelliğinin tanımında kalıyor sözcüklerimin sözlüğü
senle ömrün sözlüsünde kaldık
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.