- 691 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Gönül Neler İster neler...
Bu kış günleri zemheri de bir evin olmalı.Beton yığınlarının arasına sıkışmış naylondan bir oyuncak gibi olmayacak. Önündeki asfalt yoldan bar müziği vuran taksilerde geçmeyecek.Elektrik, su, telefon bilmem ne parası için kapına postacılar hiç uğramayacak.
Şu zemheri günlerde bir evin olacak ; kayadan oyma bir tepede..Tek göz odası olacak, bir de küçük bir mutfağı. Köşede içi tuğlayla örülmüş fırınlı bir soban olacak..Gazmış, kömürmüş bilmem ne imiş adamın ruhunu ısıtmaz.. İçine attın mı kuru kayısı bedenini çatır çatır yanacak. Kızıllaşan kapağından çıkan alev ışığı yüzünde yansıyacak. Oh be deyip hafifçe gülümseyeceksin..Ki yüreğindeki heyecan sobadan önce kayadan oyma odayı ısıtsın.
Yanında seni seven kadın da olacak tabi ki..Ama yüreği sana, elleri de hamura hünerli olacak.Öyle kekmiş, kuru pastaymış sunni şeyleri sevmem, şöyle bazlamanın içine yatırdı mı soğanla çömlek peynirini kokusu dudak ısırtacak.Üstüne tereyağı falan istemez, bir bardak çay, ve de onun bir ömürlük bakışı yeter.
Karnın doydu değil mi ? Yerde teni kadife gibi rengarenk bir Yahyalı halısı, ahşap pencere kıyısında ise pamuklu minder ve kılıfı gül oyalı yastık olacak.Eline kalemi almadan önce pencereden doğanın tüm mahrem yerlerini sabırla inceleyeceksin.Bir kadının gönlünde pırlanta düğmeli bir düş arar gibi doğanın ruhundan anlayacaksın.
“Yaz !” diyecek yüreği sana yangın kadın “Beni de yaz”
Güleceksin...Yetmedi bir daha güleceksin..Kahkahalarla güleceksiniz..Sonra...
Sonrası mı ?
Kahretsin kalem kırıldı ))
En iyisi; sen oğlum üstüne demli bir çay daha iç...
.
YORUMLAR
.Üstüne tereyağı falan istemez, bir bardak çay, bir de onun bir ömürlük bakışı yeter.
Ne güzeldi gönlünüzden geçenler.
Arda bir hayal kurmak da insanı dinlendirir.
Naif gönlünüz dert görmesin.Hayal ettiklerinizin gerçek olması dileğiyle.
Selam saygılar.
Muharrem Nalçacı
Muhteşem bir anlatım sanki oralarda bir yerlerde keyifli bir kaç dakika geldi geçti tebrik ediyorum .
saygımla.