- 486 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
PİSLİKLERDEN TİKSİN... HAYATInı YAŞA
PİSLİKLERDEN TİKSİN... HAYATINI YAŞA
Selamünaleyküm saygıdeğer gönül dostlarım. Sevgiler sunarak konuyla ilgili paylaşıma devam ediyorum. Konu başlığımın ilk iki kelimesi sizlerin belki de okuyunca midesini bulandırabilir ama. devamında ki hayatını yaşa cümlesi de rahatlatabilir. Mecburen yanlışı da, doğruyu da işleyerek anlatma gereği duyuyorum. Sevemediğimiz şeylerin bazen konusu bile rahatsız eder.
Her hanede istenmedik şeyleri içenler, yapanlar mutlaka vardır. Benim evladım yanlış yapmaz deseniz de, sizi mahcup ettiği zamanlar olacaktır. Bizler her zaman ihtiyaç duyanlara iyilik yapmayı benimsediğimiz için, kötü haberler duymayı da istemeyiz çünkü hazmetmesi zordur. Yasak olan, haram
olan şeylere nedense çok ilgi duyulmakta, alışkanlık haline getirilmektedir.
Örneğin sigaranın haram, mekruh olduğunu vaaz verirken, hatta hutbede hoca efendilerim söylerler. Bazıları da tiryaki olduklarından bırakamazlar. Doktorlarımız da aynı şekilde. Sigara, alkolün sağlığa zararlı olduğunu bir çok hastaya söylerler ve uyarırlar ama fırsat buldukça da bağımlı olanları içmeye devam ederler. Vücuda zarar veren her maddeden tiksinmek gerekiyor.
O zararlı maddeleri öncelikle birer pislik olarak görelim ki tiksine bilelim.
Sigara, alkolün ötesinde daha da tahribat verici, huzur bozucu maddeler var. Bazı gençlerin tiner bağımlı olmaları bile bizi üzmektedir. Eroin, esrar, morfin, zararlı hapları kullanmak her biri cinayeti andırır. Yaşayan ölü durumuna düşerler. Puro, nargile de onlardan geri kalmaz tütünlerden de uzak duralım.
Yukarıda ki saydıklarımın içinde zararlı maddelerden hatırıma gelmeyip yazmadıklarım da vardır. İçkinin türlerine girmedim. Çünkü inancımıza göre, hadiste belirtildiği gibi sarhoşluk veren her şey haram olduğuna göre alkol olarak tanımlamaya çalıştım. Bunlardan uzak durmak için tiksinmek gerekir. Zevkinizin sonunu hüsranla bağlamayın. Nitekim pislikler şeffafça ortadadır.
Yüz kızartıcı bazı suçlar bağımlılıklardan da kaynaklanabiliyor. Çünkü kişi beyin hücrelerini uyuşturduğu zaman iradesine hakim olamıyor. Kendine bir müddet sonra gelene kadar yaptığı yanlışların da farkında değil. Ülkemizin huzurunu kaçırmak için terör yandaşları, vatan hainleri avlarına düşüreceği kişilerin zayıf noktalarından yararlanıyorlar ve dilediği gibi yönlendirebiliyorlar.
Örneğin bir madde bağımlısı ihtiyacını gideremediği zaman vücudunun arzusuna yenik düşerek sunulan teklifleri kabul edebiliyor. Terörist grupların da uyuşturulup, canlı bomba haline getirilmesi topluma yönlendirilmesi de böyle olmaktadır. Kardeşi kardeşe vurduranlar, babayı evlada, evladı babaya vurduranlar,katliam, zalimlik yapanlar insanlıktan nasibini almamış kişilerdir.
Oysa hayat yaşamasını bilene ne güzeldir. Aile fertlerinin bir arada olup gönlünce eğlenmeleri, iştahlarına göre yeyip, içmeleri, arzusuna göre giyinip, kuşanmaları ne güzel bir davranışlardır. Hanelerin her birinin farklı bölgelere dağılıp madde bağımlısı olup yanlışlar yapmasın mı daha iyi, mutluluk, neşe sunması mı daha iyi?. Allah her zaman hakkımızda hayırlısını nasip etsin.
Pisliklerden tiksin... Hayatınızı yaşayın diyorsam konuyla ilgili sunduğum şiirlerden, yazılardan da ders alınmalıdır. Bunca pisliklere sınırsız paralar harcayıp kendimizi tehlikeye atmak , günaha girmek, sağlığımızı bozmak yerine gelin hep birlikte şiirimde bahsettiğim kişilere iyilikler yapalım. Allah yapılan her iyiliği, yardımı mükafatlandır, cennetine koyar. Hoşça kalınız.
***** DÜŞÜN ve TİKSİN *****
Nefes borusunu kurum kapladı,
Ciğer sigaradan mikrop topladı,
İmdat sireniyle kalbin hopladı,
Sağlığı düşünüp tiksin melisin.
Puro, nargile de kafayı yorar,
Eroin, esrar da bütçeyi sorar,
Nikotin, katran da direnci kırar,
Varlığı düşünüp tiksin melisin.
Meyhane, barlara sakın alışma,
Belalı yerlerde asla çalışma,
Tefeci, faize girme bulaşma,
Darlığı düşünüp tiksin melisin.
Serveti tamamen yok eder kumar,
Morfinle, haplardan gerilir damar,
En yakın dostundan yedirir şamar,
Dirliği düşünüp tiksin melisin.
Terörün yandaşı, maşası olma,
Hain yalanıyla kin, nefret dolma,
Akıllı, zeki ol, genç yaşta solma,
Birliği düşünüp tiksin melisin.
***** İ Y İ L İ K Y A P I N *****
Her türlü imkanı onlara harca,
Zor durumda kalıp girmesin borca,
Acıyı unutsun yaşasın hürce,
Yetime, öksüze bir iyilik yap.
Kimi mazlum vardır derdi açamaz,
Bazı suçlular da fazla kaçamaz,
Vücudu engelli yeyip, içemez,
Düşküne, hal size bir iyilik yap.
Yardımın her türü makbule geçer,
Allah hayırlıyı mahşerde seçer,
Cennet bahçesini onlara açar,
Garibe, evsize bir iyilik yap.
Yarım ekmeği de alamayan var,
Gönlüne göre iş bulamayan var,
İstemesini de bilemeyen var,
Fakire, işsize bir iyilik yap.
Çöpçatan olmak da ayrı bir konu,
Yuva kurmak için söylerim bunu,
Zekice işlesin hayat kanunu,
Evliye, eş size bir iyilik yap.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.