- 312 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HANENİ HER TÜRLÜ TEHLİKELERDEN Koru.! ..
HANENİ HER TÜRLÜ TEHLİKELERDEN KORU.! ..
Merhaba gönül dostlarım. Saygılar, sevgiler, selamlar ileterek sizlere bu konu hakkında ayrıntılı bilgiler ışığında paylaşım yapmaya çalışacağım. İnsan bir çok canlıların üzerinde yaratılan en güzel varlıktır. İnsanca yaşamanın ilk kuralı da sağlıktır. Bünyesine hakim olamayanlar çevresine de zarar verebilir.
Sağlığa yararlı gıdalar varken, sizler zararlı maddeleri tercih etmemelisiniz.
Bir yuva temeli bin bir emeklerle oluşuyor. Her hane halkının bir arada huzur içinde yaşayabilmesi gibi güzel bir şey olamaz. Ama maalesef dağınık yuvalarda tahminlerin çok üzerindedir. Bunun bazı nedenlerini sıralayıp ciddi olarak araştırmaya kalktığımız da, kötü alışkanlıkların sebebiyet verebildiği yüzde yüzlerin üzerine çıkar. Hanenizin dağılmasına asla razı olmamalıyız.
Makam, mertebe görev gereği farklı bölgelere taşınan , mecburi olarak
hizmet vermeye çalışan evlatlar için diyecek bir şey yok. Onları da müsait olduğunuz da ziyaretlerde bulunun ki bir kaç gün kaldığınız da gördüğünüz yanlışları not edip bazı uyarılar yapabilirsiniz. Hanenin korunması ataların ilk başta görevidir. Annede,baba da bu haneden sorumludur. İhmal edilmemeli.
Her hanede nüfus noksanlıkları yaşanabilir. Zamansız göç edenlerde var, vadesiyle ölenlerde. Zamansız göç edenleri süzgeçten geçirdiğimiz de bir çoğunun kötü alışkanlıklardan zarar gördüğünü algılarız. Bir hanenin en büyük düşmanı kumardır. Mevcut servetinizi sıfıra düşürdüğü gibi çıkılmaz borçların içine de sizi gark eder. Hene halkının sağa ve sola dağılmasına sebep olur.
Hane halkını korumanın yolu eğitimden geçer. Çocuklarınıza henüz küçük yaşlardayken doğruyu,yanlışı, zararlı, zararsızı,yararlı yararsızı öğretmelisiniz.
Dini eğitiminde çok büyük faydası olur. Allah’a kulluk görevini yerine getiren için hanede fazla sorun yaşanmaz. Asi olanların, isyan edenlerin psikolojisi bozulur. Öncelikle hane halkına zarar vermeye çalışır, sonra da diğerlerine.
Türkçe eğitimininden mahrum etmezseniz, çocuklarınızı okutursanız daha sonraları size de faydası olur. Ömür su gibi akıp gidiyor. Yaşlandığınız zaman bakıma ihtiyaç duyulduğun da yavrularınız varken bir başkaların dan medet umamazsınız. Yavrunuzun genç yaşta kötü alışkanlıklarına göz yumarsanız bir ömür boyunca vicdanınız sızılar. Onların işlediği günahlara da ortak olursunuz.
İnsanın sağlığı bozuldukça varlığın da bir önemi yoktur. Her şeyin başı sağlık olduğuna göre hane halkını korumak için elimizden geleni yapmalıyız. Şiirlerimde bahsettiğim gibi , sigara, içki esrar, eroin, hap gibi bir çok beden sağlığına zarar veren ,vücudu uyuşturan zehirlerin yerine bal, kaymak, yoğurt, süt , et, tavuk, yumurta gibi, meyveler, sebzeler gibi yiyecekleri ikram ediniz.
Allah’ın emirlerine uyarak, kitabı Kuranı Kerimi anlayarak, Peygamber efendimizin sünnetlerini uygulayarak, güzel huylarını benimseyerek, haneye güzel örnekler sunarsak diğer fertlerinde özveriyle yetişmesine vesile oluruz. Müslüman her konuda uyanık olmalı. Çünkü inançlı kişileri yolundan caydıran şeytan, iradeye hakim olmaya çalışan nefsimizle savaşımızı kazanmalıyız. Her işe besmele çekerek başlayalım ki bereket bulalım. Mutlulukla kalınız.
xxxxx HANENİ KORU xxxxx
Helalin var iken harama gitme,
Dırdır la, vır vırla kafayı ütme,
Uyumlu, sakin ol olay büyütme,
Çapkınlığı bırak haneni koru.
Sağlığa, varlığa zarar vermesin,
Kapıdan içeri dertler girmesin,
Çevreni kirletme, kimse kırmasın,
Sigarayı bırak haneni koru.
Gece hayatından artık vazgeçin,
Yararlı gıdayı yiyin ve için,
Eroin, esrardan, morfinden kaçın,
Kumarı da bırak haneni koru.
Bira başlangıçtır, kola da salmaz,
Şarapla, likörle huzurun kalmaz,
Rakının,votkanın yararı olmaz,
İçkiyi de bırak haneni koru.
Eşin, çocukların seni bekliyor,
Sorumsuz davranış pürüz ekliyor,
Zeki duyarlıdır yazıp, kükrüyor,
Huysuzluğu bırak haneni koru.
xxxxx S İ G A R A d a xxxxx
Paketin içinde zehir dizili,
Ambalaj kapçık da gram yazılı,
Öldürür mesajı zalim, azılı,
Karbonmonoksit, nikotin, zifir var.
Çocuğu koruyun diye uyarır,
Tütünü içenin içi kararır,
Tenin siyahlaşıp, bıyık sararır,
Karbonmonoksit, nikotin, zifir var.
Müslüman millete vicdansız tuzak,
Giysisi kefendir, tabutta kızak,
Bağımlılıklardan kurtulmaya bak,
Karbonmonoksit, nikotin, zifir var.
Sinsi bir hırsızdır, ömrü çalıyor,
Dumanı uçuyor, zehir kalıyor,
Nice tiryakiler erken ölüyor,
Karbonmonoksit, nikotin, zifir var.
Ciğerin, gırtlağın sobadan beter,
Ağzına çektikçe dumanı tüter,
Zekice düşünen beyninden atar,
Karbonmonoksit, nikotin, zifir var.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.