DENETİM GÜNLÜĞÜ-KİMSESİZLER MEZARLIĞI
Sabahleyin okula gitmek için binadan çıktığımda, üçbeş santim kar yagdığını gördüm. Kar yağmaya devam ediyordu. Hava iyice soğumuştu. İşime arabamla gidecektim ama arabama fazla güvenmediğimden yolun karşınına geçip bir süre bekledikten sonra 322 nolu otobüsle Kurtuluş’a gitim.Haydar Bey, otobüste bana telefon etmiş, Kurtuluş İlkokulunun karşısına beklememi, arabayla yolda olduğunu, birlikte okula gidebileceğimizi belirtti.
Haydar bey, ben beş dakika bekleme zamanı içinde arabası ile geldi. Şahinbey İlk Okuluna gittik. Türkçe branşı ile 3/A sınıfının teftişinde görevliyim.3/A sınıfının öğretmeni ile görüşüp gireceğim dersleri belirledik. Ben öğretmenin işlediği dersi izlemek, kullandığı yöntem ve teknikleri ölçmek ve gözlemek ve teftiş yönergesinde bulunan evraklara bakmak için boş olan arka sıranın birisine oturdum.
Dersin konusu "ailemiz" Kazanım olarak, "Herkesin bir ailesi var." Bir kimliğinin olduğu konuşuldu. Kimlik (nüfus) cüzdanı öğretmen tarafındaaan gösterildi. Nüfus cüzdanı incelendi öğrencilerle.
-Herkesin bir babası var.
-Herkesi doğuran bir anne var.
Anne, baba varsa dede, nine ve çocukların oluşturduğu topluluk ailedir yapılandırmasında, kimse sahipsiz değil sonucuna varılmıştı.
Duru adlı öğrenci söz aldı.
-Öğretmenim, madem herkesin bir sahibi var. Neden kimsesizler mezarlığı var? Bence bu olmamalı.
Başka bir öğrenci,
-Dedesini ninesini, anasını babasını dışarı atanları duyuyoruz, izliyoruz.
Fatih adlı öğrenci
-Öğretmenim dedem, Ninem bizim yanımızda. Ben dedemi çok seviyorum.
Dedi. Zil çaldı. Değerlendirme teftiş sonunda yapıldı.17/12/2012