- 381 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞIKLAR... HİSSEDER
AŞIKLAR... HİSSEDER
Saygıdeğer gönül dostlarım. Yine sevgiler selamlar ileterek paylaşımlara devam ediyorum. Saygı olmadan sevgi kazanılmaz, sevginin oluşmadığı ortamda da aşk yaşanmaz. Bunların birleşiminden de hissedişler çoğalır. Her seven aşığın his duyguları kabardıkça şiirler, iltifatlar,maniler, şiirler,güfteler, besteler, şarkılar, türküler oluşabiliyor. Bunun meyvesi bunlar.
Saygı, sevgi sunamayanlar, özlem duygusunu kabartma yanlar, sitemler, matemler oluşturabiliyor. Üç ünlük dünyada yaşananları yaza yaza bitiremem.
Kadınların gönlüne göre sorunları, erkeklerin isteğe göre yorumlar, Birlikte olduğu dönemlerde ki iyi kötü durumları uzadıkça uzamakta. Bazı üzücü olay da yargıya intikal etmekte yuvaların mutlu olması gerekirken dağılmaktadır.
Ben şıp sevdi duygularla yeni evlenen çiftlere şaşıyorum. Çünkü hayatın baharında birbirini yeterince algılamadan ailesinin varlığına güvenip kısa süre içinde sabretmeyip, boşanmayı düşünüyorlar. Olgunlaşmak çok önemli. Bir insan bir ömür boyu hayat sürdüreceği eşini çok iyi seçmeli. Ailesinin yanın da bazı konuları rahatlıkla konuşabilmeli. O büyüklerin de görüşleri alınmalı.
Sanat hayatım da bu konulara özen göstererek titizlikle işlemeye çalıştım ve ömrüm oldukça da sözlerin özü olan şiirlerime yansıtmaya çalışacağım. Paylaştığım her konu toplumun içeriğidir. Bir çok vatandaş yazılarımın içinde kendini bulabilir. Bu eser sanki benim için yazılmış diyebilir. Sevdiklerimiz uzağa her hangi bir nedenden dolayı gittiği zaman hasretlik yaşamaktayız.
Özlem duygularımız kabardıkça yazı metnimin altında paylaştığım şiirler dile gelebiliyor. Bazı gönül dostları yaşlanıyorsun bırak bu duyguları artık dese de insan hissettiği yaştadır. Sevginin, aşkın yaşı olmaz ki bu doğal hakkımız. Allah cümlemizi sevdiklerimizden ayırmasın. Sık sık bahsettiğim gibi alınan nefeslerle birlikte ömür sınırlıdır. Bu süre içinde güzel anılar yaşayabilmeliyiz.
Bir insanın unutulmaması için ya çok kötü olması lazım ya da iyi. Allah korusun kim kötü düşüncelerle anılmaya razı olabilir ki! ? . Aşıklar hisseder derken ben tüm sevenleri, sevilenleri kastettim. Yazma kabiliyeti olmayanlar güzel düşünebilirler, unutulmayacak mutlu anılar yaşayabilirler. Benim şahsi düşüncem de odur. Hiç bir yuvanın yıkılmasını, dağılmasını arzu edemem.
Yuvaların dağılmasına sebep olanları da kınıyorum. Her ailede istenmeyen
tartışmalar yaşanabilir. Bunu abartmadan çözüm önerileriyle halletmek gerek öfkeyle kalkanların zararla oturdukları malum. Nefsi irademize hakim oldukça bazı sorunlar kolayca aşılabilir. Hanemize gelen damat oğlumuz, gelin de kızımız olmalı ki eşit muamele gördükçe onlarda rahatsızlık duymamalıdır.
Hayatta huzurlu yaşamı arzulasak da dünyayı çok sevmeyelim. Baki olan uhrevi aleme amel defterimizi kabartarak yatırımlar yapalım. Bunun yolu da ibadettir. Bizleri yoktan var eden Allah’ı unuttukça nefsimiz azıyor, şeytanlar musallat oluyor. Bizlerin meyveleri olan çocuklarımıza güzel ortamlar olsun ki onlarda ibret alsınlar. Büyüdüklerinde yavrularına yansıtsınlar. Hoşça kalın.
***** AŞK YORGUNUYUM *****
Bir mektup, telefon umut oluyor,
Yüreğe, gönlüme özlem doluyor,
Dayanamaz oldum rengim soluyor,
Uzakta şekerim aşk yorgunuyum.
Kalbim ara sıra teklememektedir,
Güven, itibarı eklemektedir,
Sabırla yolunu beklemektedir,
Hasretlik çekerim aşk yorgunuyum.
Ciğerim ve özüm yaralanmakta,
Umursamaz nazlım oyalanmakta,
İltifatlı sözler sıralanmakta,
Duygumu ekerim aşk yorgunuyum.
Uyumak istedim uyuyamadım,
Haykırdım sesimi duyuramadım,
Sevmişim beynimi ayıramadım,
Gözyaşı dökerim aşk yorgunuyum.
Ocaklar sönüyor kaynamaz kazan,
Ozandır, Zekidir bunları yazan,
Çözümde bulamaz içip de, sızan,
Boynumu bükerim aşk yorgunuyum.
***** HİSSEDİYORUM *****
Kulaklar algılar ince sesini,
Aşkın deryasından alır dersini,
Sevdaya kapılır salar hırsını,
Gözler görmese de gönül hisseder.
Nefsimiz doyumsuz güzellere aç,
Çoğunluk zarardır biridir ilaç,
Eşler birbirine daima muhtaç,
Gözler görmede de gönül hisseder.
Tenine dokunsan sıcaklık yayar,
Sabırlı davranan yapıyor ayar,
Sarıp, sarmalansa elbette doyar,
Gözler görmese de gönül hisseder.
Kalpten vurulanlar elde tutulur,
Sevda denizine vücut atılır,
Engine,deryaya ruhum kapılır,
Gözler görmese de gönül hisseder.
Zekiyi sürükler sınırsız aşka,
Duygular işlenir şiir de başka,
Zaman tükenmeyip, uzasa keşke,
Gözler görmese de gönül hisseder.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.