- 512 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TESETTÜRE BÜRÜNÜP YANLIŞ YAPAN var...
TESETTÜRE BÜRÜNÜP YANLIŞ YAPANLAR var ...
SELAMÜNALEYKÜM : Saygıdeğer duyarlı gönül dostlarım. Sevgiler sunarak konuyla ilgili düşüncelerimi paylaşıma sunuyorum. Yazdığım her şiir ibret verici olduğundan yazı metinlerine de konu olarak yansımaktadır. Türk milleti olarak her zaman her yerde dünyaya güzel davranışlarımızla örnek olmalıyız. Yüzde doksan beş Müslüman olduğumuza göre dikkat etmeliyiz.
Ülkemiz de tesettür tartışmaları zaman zaman çok alevlendi. Bu sorunun çözümünden yanayım. Analarımız, bacılarımız özgürlüklerini her yerde yaşasın Allah’ın emrine uymak , peygamber efendimizin sünnetlerini uygulamak, Kitabımız Kuranı kerimin aydınlığın da yaşamak Müslüman ülkede suç olursa dünyada ki bir çok ülkeye karşı yanlış örneğin vebalinden kurtulamayız.
İnancı gereği örtünenlerin yanlış yapacaklarını sanmıyorum ama bazı görsel yayınlar da yayınlanan kamera görüntüleri suçluları göz önüne çıkarıyor . Tesettüre bürünerek hırsızlık, yan kesicilik, sahtekarlık, hatta fuhuş yapanlar da var. Çocuklarını dilendirmek için sakat bırakanlar, zararlı maddeleri sattıranlar, vatandaşın malına, canına kastedenler toplumun yüz karalarıdır.
Niçin tesettüre büründüğünün bilincinde olmayanların yaptığı insanlık dışı hareketler diğer inancını layıkıyla yaşayan analarımıza, bacılarımıza da zarar vermektedir. Geçmişten bu güne kadar söylenen utandırıcı sözlerin de söylenmesine engel olmalıyız. O sözlerden biri de şudur. ( Hacılar dan, hocalar dan kopacak kıyamet ) denilmesi aydın insanlarımıza hakarettir.
Tesettüre sahtekarlık için bürü nenle, inancı için kapananlar arasın da ayrımcılık olmasa da işlenen suçların suçluları topluma şeffafça yansımalı. Kuru ağaçların arasında yaş ağacı yakarken nasıl ağladığının farkında mıyız. Kötü alışkanlıklardan kurtulamayan nice insanlar var. Bunlar arasın da kapalı, tesettürlü bayanlarımız da var. Lütfen her konu da yanlışlardan kaçınalım.
Başkalarının özgür yaşamına karışma gibi bir niyetim yok. Bu konuyu da şiirlerimde paylaşıyorum. Amacım madem ki inancımızın gereği örtünüyoruz İslamın kurallarına da harfiyen uygulayalım. Toplum içinde tesettür altında yanlış yapanlar daha çok göze batıyor. İnancını harfiyen yaşamayanlar bile eleştiriyor. Örneğin ben özgürüm açığım ama bunun yaptığı çok yanlış diyor.
Toplum olarak sağlıklı yaşamayı benimseyelim. Kötü alışkanlıklarımızı her yarde sergilemeyelim. Doktora giderek kurtuluş yolları arayalım. Çünkü tüm çocuklarımıza da yanlış örnek oluyoruz. Minik bir bebeği ağzında ki sigara, alkol kokusuyla öpersen ona da o yaşta mikrobu tattırır san o yavrularımızın da büyüdükçe senin durumuna düşmene seyirci kalacak mısın ?. Konumuz tesettür altında yanlış yapanlar olsa da bu durum tüm halkımızı ilgilendiriyor.
Örtünme konusunu başka bir yazı metninde paylaşacağım. Çünkü tesettüre bürünenler niçin kapandığının farkında olmalı. Yanlış yapan açık veya örtülü kim olursa olsun uyarılmalı, devam ettiği taktirde de adalete teslim edilmeli. Vatandaşların huzur ve güvenliğini bozan her kişi hesaba çekilecektir. Bizim bilmediğimiz nice suçluları Allah biliyor. Yaradanımız cümlemizi dünyada da, uhrevi alemde, huzuru mahşerde de yüz karası etmesin. Hoşça kalınız.
***** YANLIŞ YAPMAYIN *****
İnancın gereği örtünü yorsan,
Günahla, sevapla tartılı yorsan,
Cehennem, azaptan kaçını yorsan,
Tesettür altında yanlış yapmayın.! .
Nefsine hakim ol zinadan kaçın,
Gerdanını sakla kapansın saçın,
İnce giyinirsen görünür için,
Tesettür altında yanlış yapmayın.! .
Sigara mekruhtur, içki de haram,
Havaya uçmasın dumanla paran,
Hastalık saçınca kapanmaz yaran,
Tesettür altında yanlış yapmayın.! .
Dilini gıybetten, yalandan sakın,
Şeytandan uzak dur, olma hiç yakın,
İbadet yaparken Kuran’ı okun,
Tesettür altında yanlış yapmayın.! .
Açığın, sapığın hesabı belli,
Sevdiğine kavuş gelin ol allı,
Zekice anlaşın dil, damak ballı,
Tesettür altında yanlış yapmayın.
***** K A R I Ş M A *****
Her kişi kendinden sorumlu her an,
Gaflete dalıp da yanılma bir an,
Tespih de çekerim, okurum kuran.
Özel hayatıma karışamazsın.
Yaptığım ibadet kendime benim,
Oruçlu, oruçsuz neyine senin,
Sigara, içkiyle kokuyor tenin,
Özel hayatıma karışamazsın.
Yuvama bağlıyım kaçamak yapmam,
Yaradanım vardır putlara tapman,
Helalim değilse gözümü kırpmam,
Özel hayatıma karışamazsın.
Giyim, kuşağımdan bundan sana ne,
Tiryaki olmuşsun senden bana ne,
Özgürce yaşarım her şey şahane,
Özel hayatıma karışamazsın.
Büyüklere karşı saygılıyım ben,
Dilin dikenlidir kaygılıyım ben,
Zeki çocuklara sevgiliyim ben,
Özel hayatıma karışamazsın.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.