- 3032 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Sütten çıkmış ak kaşık
Sütten çıkmış ak kaşık
Süt, beyaz rengiyle aynı zamanda temizliği de imgeler.
"Sütten çıkmış ak kaşık" deyimini sık duydum.
Halis tereyağı saf sütten süzülür, daha değerlidir.
Süt buzdolabında saklansa da pastörize edilmiş olsa bile 2–3 gün içinde bozulur. Fakat bozulan sütten çökelek peyniri yapmak mümkündür. Büsbütün çöpe atmaya lüzum yoktur. Tereyağı ise sütten süzülmüş daha halistir, değerlidir. Sütten daha geç bozulur. Fakat bozulan tereyağını kullanamazsınız. Çöpe atmaktan başka yapacak bir şey yoktur. Bir kez bozulduktan sonra başka bir ürün olarak değerlendirilemiyor.
İnsanlar da böyle avam takımından, sıradan olanların; bozulduğunda insanlığa zararı kendine uyanlar kadar olabilir. Bir filozof, din adamı veya profesörün bozulması halinde topluma verebileceği zarar daha fazla olacaktır. Üstelik avam olanı eğitmek mümkün, bilmediğini bilir. Diğeri bildiğini sanıyor, o başkalarından eğitim de almaz.
"Gerçek aydın özgül etkinliği gerçeği zahmetle araştırmak, bulur bulmaz da, ne pahasına olursa olsun, kendisini bin parça edeceklerini bilse, açıklamaktır; aslında "çölde feryat eden" biridir o, çünkü gerçek ancak yalnızlıkta bulunur.
Aydın, halka karşı, kamuoyuna karşı yerleşik sanılara karşı fikir yürütür.
Bu nedenle yazgısı anlayışsızlıkla karşılanmak ve halk tarafından sevilmemektir. Misyonu karşı çıkma ve kandırmaktır."
Maalesef günümüz aydınlarının hali böyle değil...
Bir entelektüel her şeye rağmen fikirlerinin arkasında yer almalıdır.
Doğruları da entelektüellik adına desteklemelidir.
Yanlışı uyarır, kendi yanlışını da kabullenir.
Entelektüeller toplumu yönlendirme yeteneğine sahiptir, olmalıdır.
"Toplumla entelektüel arasında olan bu ilişkinin durduğu ayaklar;
dil, kültür ve özerkliktir. Bu tanımla yeniden aydın denilenleri düşünmek lazım, ne dersiniz?"
—Haklısınız! Derim...
"İlim bir noktadır, cahiller onu çoğaltmıştır." (Hz. Ali R.A.)
Öze ve asıla bakmayı bir öğrensek, birçok sorun kendiliğinden hallolacak.
Malumatfuruş, Batı kaynaklı, materyalist, bencil, dinine saygısız, insanlara tepeden bakan, cehl-i mürekkep içindeki entelektüellerden bu toplum bıktı ve onlara güvenmiyor.
Toplumun güvendiği, sevdiği ve inandığı gerçek entelektüellerin birlik ve beraberlik içinde hareket etmesi acilen gerekli diyorum.
Ahmet Bektaş