- 498 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÖLENİN ADAMLARI
KÖLENİN ADAMLARI
Günümüzde o kadar çok köleler türedi ki, hangisini söyleyeceğimi bilemiyorum. Düştükleri çukurlardan benliklerini kaybeden insanlar, tasarruf kanaat ve merhametlerini kaybeden insanlar.
Eşyaların, arabaların köleleri, paranı köleleri, banka faizlerinin köleleri. Nefsinin, fantezilerin köleleri, internetin köleleri ve eşlerinin, çocuklarının köleleri. Medeniyetlerin getirdikleri mi, yoksa kendimiz mi?
Bütün bunlara köle olanlar, kazandıkları ellerinden gittiği gibi borç aldıkları faizler yüzünden köle pazarlarına düşüyorlar. Vurdumduymazlıklarla üstelik günah tezgâhlarında belenerek yol almaya çalışıyorlar. Bir tülü uslanmayanlar heves ve fantezileri yüzünden hep o faiz kapısına uzanıyorlar.
Ben hep söylerim, ‘’Allah’ın cc. akılsız kulları olmasaydı, akıllıları para kazanamazdı.’’ Ama her gün çevrelerinde gördükleri yok oluşun ve faniliğin misalleri kimin umurunda.
Emekli olmuş, evi var, arabası var hatta çocukları bir iş sahibi olmuş, ama yine bu paranın kölesi insan hala sıkıntılara katlanarak bir iş yerinde çalışırda bir gün yok olacağı akıbetini hiç aklına getiremez. Fazla mal göz mü çıkarır harisliğiyle evinin arabasının en lüksünü en fantezisiyle yenilemek için ek işler yapar, bankalardan kredi çeker, zaruri ihtiyaçlarını göz ardı eder bu eşyanın kölesi insan. Öyle bir sevda öyle bir meşakkat sarmıştır ki içerisini bir sofraya otururken bir besmele çekmek dahi aklına hiç gelmez.
Eşinin ve çocuklarının en iyi kölesi ailenin reisidir. Hep getir, hep yenile, hep ver denir. Kendi kazandığı halde ailenin en fakiri de yine aile reisidir, zira en güzel elbiseleri, en güzel eşyaları çocukları için alır, kendi harçlıksız kalsa da yine onlara verir. En kötüsü de bir gün dara düşerde istek ve taleplere yetişemediğinde artık takdir edilmez hatta isyan edilir, elinden tutan olmaz. Ama bu meyanda iyi bir ana da her konuda en fedakâr bir köledir.
Sahipsizlik çocukları da köle yaptı. Zira onlarda sokakların köleleri oldular. Arkadaşlarının, internetin ve kulaklarında ayırmadıkları m.p.3 lerin telefonlarının köleleri oldular.
Normal gelirleri olduğu halde kendinin, ailesinin zevkleri ve egoları yüzünden etrafına yardım edemeyenler, zekât veremeyenler, üstelik etrafına borçlu ve faizlerle boğuşanlar acaba kimin köleleri?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.