Bir şeyler hep bizimle kalır..
Yalnızlığı bize verilen bir hediye olarak düşünürsek, dünyanın en çok hediye alan insanları olurduk sanırım.. Ama ne yazık ki ne yalnızlık bir hediyedir bize verilen, ne de bizler hediye alan insanlarız..
Peki nedir yalnızlık ? Günlerce, haftalarca, yıllarca... belkide bir ömür boyu tek başına olmak mı ? Yoksa bir çok insanın içinde kendimize uygun olanını bulamayıp, yalnızız diye yakınmamız mı ?
Yalnızlığın ne olduğu konusunda henüz bir fikrim yok. Çünkü göreceli bir kavramdır yalnızlık.. Ama bildiğim bir şey var ki o da şu ; can yakan bir şeydir yalnızlık. Ağlatan, düşündüren, üzüntüye kedere bırakan bir şeydir. Kalbi, beyni yoran bir şeydir yalnızlık.. Ve hiç bir zaman tam anlamıyla yaşayamayacağımız bir şeydir yalnızlık..
Hiç bir zaman tam anlamıyla yaşayamayız çünkü, ya geceler bizimle olur, ya karanlıklar, ya gülücüklerimiz, yada anılarımız.. Bir şeyler hep bizimle olur yani. Hep bizimle kalır..
Bu yüzden ’’yalnızlığı’’ yaşamak zordur derim ben.
Kolay olsada zor olsada hiç birimizin yalnız kalmaması dileğiyle..
YORUMLAR
İnsanın ruhunda oluşan ve üzüntülerin çığ gibi büyüyerek,hissedlenlerin ereklerine kavuşmama özlemidir.Yalnızlık Tanrı'ya mahsustur İnsan düşünebilen ve düşündüklerini hayata geçirmesini bilen bir varlıktır.Tüm canlılarda yalnızlık bir yıkıntıdır.Bitkiler bile dölenmesi kendi başlarına yapamayacağına göre,varlıkların yalnızlıkları kendi benliğinde oluşan bir ıstarptan başa bir şey değildir.
Yalnızlık veya yalnız kalma bir insanın boşluk duygusuyla karışık kendini dünyadan kopmuş hissetme duygusudur. Yalnızlık arkadaş eksikliğinden veya başkalarıyla birlikte olma arzusundan daha da öteye giden bir duygudur. Yalnızlık çeken insan kendisini toplumdan kopmuş hisseder. Başka insanlarla anlamlı bir iletişime girmekte zorluk çeker. Yalnızlık çeken insan içinde bir boşluk veya kopukluk hisleriyle doludur.
Yalnızlık duygusu sıradan bir yalnız olma halinden değişiktir. Bazen insanlar bilinçli olarak tek başına kalmayı tercih ederler ve yalnız olmaktan zevk alırlar. Bu yalnızlık duygusundan farklı bir durumdur. Yalnızlık duygusu istek dışı bir yalnız kalma durumundan dolayı ortaya çıkar. Yalnızlık duyan insan terkedilme, dışlanma, depresyon, güvensizlik, umutsuzluk, anlamsızlık, değersizlik ve kızgınlık duygularıyla doludur. Kendisinin hiç kimsenin sevgisine değer olmadığını düşünür, o yüzden de sosyal yaşamında zorluk çeker. Bu durum yalnızlık duyan insanın diğer insanlarla sağlıklı sosyal ilişkiler kurmasına sekte vurabilir.
Yazınıza bir katkım olsun yetisiyle bunları yazdım sevgili can dostum...Sevgi ve selamlarımla...