Her ilham perisi, iyi niyetli bir peri kızı değildir.
Birden fazla yorucu var. Dertler çok, hadi sorunu bulun. Bulamazsınız.. Bulamayız. Kimse de bulamayacak eminim. Çünkü bakınca ardıma gördüğüm tek şey ; hep bir ileri bir geri gittiğim oluyor. Bulduğum şeylerden vazgeçmişim hep. Bunu geçmişim söylüyor. Tecrübelerim, yaşadıklarım..
İnsanlar, insanlıktan çıkmışlar bazen. Hatalar yapmışlar, hiç dinlememişler, kendilerini öldürmüşler bazen. Kabul etmesekte, görünen gerçek bu. Bazen kimse kendisi olamıyor..
Şimdi haykırsan, inletsen de ortalığı kimse duymaz. Kimse neyin var demez ve kimse senin için bir şeyler yapmaz. Çünkü insanlar artık eskisi gibi değil. Çünkü insanlar artık acımıyor.. Artık değer vermiyor..
Bu yüzden derim ki ben ; dikkat etmek gerek artık. Her zaman olduğundan daha fazla dikkatli olmak gerek. Her ilham perisini, iyi niyetli bir peri kızı sanmamak gerek. Her dar koridorun sonunda bizi bir sürprizin beklediğini sanmamak gerek..
Dikkatli olmak gerek.
Kimseye hakettiğinden fazla güvenmemek gerek..
YORUMLAR
Önce nesneden hareket ederek ,nesnenin kavramı imal edilir,sonra bütün ters çevrilir ve nesne kopyasına yanı kavrama göre değerlendirilir.Kavram nesneyi değil ama nesne kavrama kendine örnek amlalıdır.
İki insan ve onların istençlerinin birbirlerine tamamen eşit oldukları ve ikisinden hiçbirinin ötekine verecek hiç bir buyruğu olmadığı temel belitini saptamak için her hangi iki insandan hiç bir zaman yararlanamayız.Bunların tüm gerçeklikten ,yeryüzünde varolan bütün ulusal,ekonomik,siyasal ve dinsel ilişkilerden bütün cinselle ve kişisel özelliklerden ,geriye her ikisinden de yalın insan kavramından başka bir şey kalmayacak denli kurulmuş iki insan olması gerek,ancak o zaman tamamen eşit olurlar.Demek ki iki kişi "ahlak bakımından eşitsiz"oldukları zaman ,eşitlik sona erer.
Ahlak dünyası tıpkı evrensel bilgi dünyası gibi...kendi sürekli ilkeleri ve kendi yalın öğelerine sahiptir.vicdanın evrimi sırasında oluştukları özel doğruluklar ,son temellerine kadar bilinmiş oldukları ölçüde değer kazanır..
Dediklerinzle hem fikirim kişilerin kendi doğasıyla örtüşüp kendi karektertistik ilkeleriyle ters düştüğünde yalnış yola sapabilir.Birine güvenmek ancak onunla uzun bir süreçte deneyim sonucunda elde edilen kazanımlara göre değer verilir ve ona inanılır.İnanmak bir yerde zorunlu bir hal hal alabilir.ama güvenmek ve güveni elde etmek önemlidir.
sevgi ve selamlarımlacan dostum...