- 1202 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
YAĞMUR KOKUSU
Dışarıdaydım,
Öyle bunalmışım ki hava almak istedim. Çiseleyen yağmurun sesi çağırdı beni… Kulağıma fısıldanmış en güzel aşk sözlerinden bile etkiliydi…
Yanımda olsaydın keşke; eski zamanların kokusu geliyor biliyor musun? Çocukluğumun geçtiği bahçede ansızın yakalandığımız yağmurda, bağ evine koşarken gelen taze pişmiş ekmek kokusu kadar güzel toprak kokusu gibi… Gölgede kalan gül yapraklarının kokusunu alıyorum. Nasıl anlatsam? Mis gibi anne kokuyor işte.
Yağmuru dinledim biraz. Dingindi aslında. Yalnızlık kadar hüzünlü... Gökyüzünü kaplayan okyanus değildi sanki yağmur. Toprağa veda derdinde nağmeler. Bilmiyor, bağrına çarpan her damladan yorgun düşmüş toprakta tüm güzellik. Az can bulunca başını göğe uzatan çimlerin toprağı sardığı gibi sarıyor, her damla tenimi.
En güzel notaları dökülüyor yağmurun. Ah! Nasıl da özlemiş bu gönül, neler özlemiş ki böyle? Elimi koysam şöyle şakaklarına tüm hayatımın yorgunluğu biter mi dersin? Dayansam omzuna ruhumun hicranı diner mi?
Güzün bu son deminde susmasın hicranlar! Olmayacak nakaratlar söylüyor yine her damla. Ah yağmur! Bilmem ki hangi kokuya bu kadar hasret kalmışımda, cana minnet geliyor ıslanmışlık…
Yaşamak umudu ile ıskalanmış ne varsa gönle huzur veren; karlı dağların ardından gelen sel olsa da.
Uzat ellerini, öyle öleyim…
Ayşe Duran (Ekim 2012)
YORUMLAR
Çok etkili ve içten duyguların aksıydı.
***Uzat ellerini, öyle öleyim…
Ellerimi uzattım ama...
Ölmen için değil yaşadığına şükretmek için!
En içten dileklerimle Kutluyorum.
Ayşe Duran
Bir yağmurun haz veren ıslanmışlığında, şiir gibi dökmeydi dizeleriniz.. İçerisinden tatlı hüzünlü nazenin bir şiir çıkacak kadar özeldi..kutlarım sevgili Ayşe hanımcım, iyi bir bayram geçirmeniz dileklerimle, sevgiler..
Ayşe Duran
Ayşe Duran
İyiydi... Çok kısa tutma bu tür yazılarda cümleleri; bu tavsiye sadece! Ben çok yaparım bu hatayı ve kızarım hep kendime... Şiirlerini de okumak istiyorum :)
Ayşe Duran
Tavsiyeniz için teşekkürler. saygımla.
Hava pslu ve bir o kadar özlem dolu belki çoğuna karamsarlık aşılayan bir yağmurlu öğle sonrası belki tüm bu yaşanılanlar.
Mustafa Kutlu hikayelerinde özlemini çektiğim köy havası ve köyde olmanın lezzeti belkide yağmurun,güzün yağması ve ilk toprağı ıslatması ile meydana gelen toprak kokusu ve dahi toprak ana değil midir? Ana kokusu gibi benzetmesi derinden etkilerken ,serinleten bir havanın gelişiydi belki deneme ile okuyuşum.Her şeden fazlası,her fazlanın bir yere süzülüşü ile otaya çıkan mutlak bütün özlem ve özlemle birleşecek olan bir olma duygusu...Mutlak bütüne yol alış belki.
İlk yakup kadri ile tanıştığım Nurullah Ataç ile davam eden Çizgiyi biraz daha iler götürerek nesir şiir diyebileceğim bir hakikatli denemeydi okuduğuum
Sevgi ve saygılarımla tebrik ediyorum
Eyvallah
Bir ücra ilçede çalışırken, ilk kez genzime çektiğim toprak kokusunu hatırladım. Sanki bunu ilk kez ben keşfetmişim gibi duygulanmıştım.
Kuş tüyü gibi hafif ve o denli de nazenindi cümleler...
Yürekten kutladım. Selam,saygı...