Başımızdan savamadığımız inekler
Nerde başımızdan savamadığımız inekler?
Bu, yirmili yaşlarında yazdığım bir şiirin son dizelerinden biri.
Oysa bu anneler gününde
Bir şiir yazmayı düşünüyordum anneme/ diye devam ediyor. Demek ki anneler gününde veya bir gün önce yazmışım. O gün babam çok kızmıştı. bize. Anımsadığım, bir boğadan
daha kızgın üstümüze yürümesiydi, her zaman oturduğumuz halamgilin evin önünde.
" Eşşoğlu eşşekler" diye ağzı köpürerek bize kızmasıydı. Önüne katıp dövmekten daha
beter bir halde hızlı hızlı bizi eve sürmesiydi.
İnekler bize emanet edilmenmişti ki biz bakalım! Biz o işlerle uğraşmazdık. Onlar anne ve babamızın işiydi.Babam memur, annem bahçede çalışırdı. Bizler gerçekten rahattık. Bize o
görevler verilmezdi.Ben ev işleri yapar,yemek yakma pahasına şiirler,öyküler yazar,resim
yapardım.Benim ikiz gibi büyüdüğümüz kardeşim boş gevezelikleriyle evin komiği, ortanca
erkek kardeşim ise elinde sapan, sokak aralarında, bahçelere kuş avlardı. En küçük kız kardeşimiz ise aba aba diye çevremizde dolanırdı.
İnekler nerde? Başıboş ineklerin nereye gideceği, nereye gireceği belli mi olur? Onları bir
yere bağlamak gerekti. Nedense bizim ineklerin bağlandığını pek görmedim, ahır dışında tabii. Birgün komşu bahçeye girmiş, kelemlerini tırtıklamışlardı."Anneme göre bir-iki kelem
di" Baçe sahibi komşumuz bayağı yüksek bir miktar para almıştı o günkü bütçemize göre.
Annem bu olayı hiç unutamamış, ilendiği komşu kadının hastalanmasına, ben ilendim de oldu
diye adeta sevinmişti.
İnekler bulunamadı.Karakola haber veridi sonunda.Araştırılınca ineklerin kesilip, kasaplara
satıldığı anlaşıldı. Belki de zavallı hahvanlarımızı biz de yedik. İki büyükbaş, iki düveydi..
Bu inekler bende başka inekleri çağrıştırdı. İnek kim? İnekler n’apıyor? İnekler kesilip
parçalanıp satılmayı mı bekliyor? Nerde bu ineklerin çobanı? Kim saldı bu inekleri? Otlaklar
bitiyor bak.Rant uğruna, dağ taş deliniyor, parçalanıyor,vatan toprağı demeden satılıyor.
İnekler pankart açamaz mı? "Biz inek değiliz" diye veya" satılık değiliz" " Çalınamayız" diye.
İnekler mö’den başka sözcük bilmezler mi? İnekler he önlerine sunulan kanuna parmak mı
kaldırır. Mö demek, evet demek mi yoksa? Ya da evet demek "mö" anlamına mı geliyor.
İnenkler çoğunluk mu ? Her çoğunluk " çok" mu demek? Kim az? Ezilen mi az, ezen mi?.
N’apmalı?
Kesmeli mi bu inekleri? Yoksa önünü mü kesmeli? İnekler pankarta karşı. İnsanlar açamaz mı?
Nazik Gülünay / 12. 10. 2012
YORUMLAR
sevgili arkadaşım.Enteresan bir hikayeydi.Benimde bahçemle başım dertteydi. Bahçelerimizi yaptık yeni evimize girince,doğudan gççmen olarak gelen vatandaşların ineği,keçisi gelir diktiklerimizi yerlerdi.şikayet ediyoruz umurlarında değil.bir ara devreye zabıtalar girdi.bizim evlerimiz bahçeli ev olunca hepimiz şikayetçiydik.ama çare yok.onlar yolu öğrenmiş,sabah başlardı gezmeler,akşam tingom,tingom evlerine dönerlerdi.komşu kadın haklı,dikiyorsun canın gibi bkıyorsun,hayvanın biri çitten girip yiyor.duvar yaptırmakta kolay değil.yandaki razı olmayınca sende yaptıramıyorsun.amannn neler çektim.şimdi ne halde kimbilir.o kadar değer verdikte ne oldu .kiracı bakıyormu bakalım.yazın çok güzeldi ama kelem (LAHANA) sahibi kadın haklıydı.
glenay
o kadar paramı alınır diyordu. Şimdi bile aklına geldikçe kızar.
Benim de evimin arkasına ektiğim küçük bir bahçem vardı. Oraya köpek
girip çiğneyince çok kızardım.
Çok teşekkürler Suzan hanım,
selâm ve sevgiler..
Siz de inekleri gerçekten, çok serbest bırakmışsınız Nazik Gülünay. Hiçolmazsa evin yolunu öğretseydiniz onlara. Daha buzagı iken başlanır inek bilinçlendirilmeye bilirsin, yoksa bilmiyormuydunuz? Ha... pardon.... siz onlarla uğraşmadığınızı söylemiştiniz öyle yaa.
İnekler de eğitilmeli Nazik gülünay dost; hem de buzağı iken. Buzağıların bilinci taze ve boştur, verileni çok çabuk kapar, elinizle annesinin memesini ağzına vermezseniz memeyi bulmayı, süt emmeyi öğrenemezler. Ama, bu yardımı bir defa dahi almş olsalar, ondan sonra, hemencecik bulurlar, süt verecek inek memesini. Annesi olması da şart değil, herhangi bir ineğin memesini de
kolaylıkla bulurlar, rant sömürgenleri gibi.
Demekki herşeyden önce, eğitim. İnsanların eğitimi de buzağıların, eğitimi de başlangıçta ebeveynlerinden başlar. Ebeveyn başlangıçta ön eyitimi vermezse, bu dünyaya insan olarak gelenlerde, yol bilmez, haylaz ineklere dönüşürler, sap yer - saman s...lar sadece.
Onlardan geçilmez olmuş her yan. MÖ... demeyi bile unuturlar. Bu nedenle kendileri de unuulmuş, kuru samanları bile bulamazlar, bir deri bir bir kemik halinde kalırlar. Bir süre sonra, "Kurban edilmeğe bile değmezler"diyen celepler, kasaplar da almayacak onları. Meraları da satıldığından, ortada kalacak, kurda - kuşa yem olacaklar. İneklik başa bela, kaderleri inek olmak değildi ama, seçim onların, bilinçsizlikten inekliği seçmişler, şimdi de çeksinler başlarına gelen felaketi.
Ne güzel bir konu bulmuşsunuz yine. Umarım saçma sapan şeyler yazarak, zaten bitkin halde olan, zavallı ineklerin tepkisini çekmemişimdir.
Esenlik ve mutluluk dileklerimle kutlayıp selamlıyorum aydın ve toplumsal kaygısı hep önde olan Nazik Gülünay dost. Kemal Polat
glenay
Ya diğer ineklere ne demeli.. Özellikle eğitilmiş inekler, neden susuyor hâlâ.
Değerli yorumunuza çok teşekkürler,
selâm ve saygılar..
kempol
Yürek sesiniz hiç susmasın. İyi geceler dileklerimle saygılar. Kemal Polat
mö desen inek
me desen kuzu
saymıyorum koyunların koyun koyun düşünmeden uçurumdan ardı ardına atladığını.Oysa hepsinin gözü görürken arkasındakiler nedense gözü açık atladı uçurumdan aşağı.Bir ben düşündüm birde rahmetli dedem."Evlat" dedi, "bizim köyle böyle biraz düşünsek koyundan farkı yanımızı anlayacağızda, ağa korkusu işte iki konuşsak bizide karşı uçurumdan atacaklar..."
Birden sordum düşünmeden dedeme,susunca koyundan farkımız oluyor mu ?
Dedem şşşşş sus dedi....O gün bugündür hep uçurumdan aşağı bakıyoruz dedemle susarak...
Bu arada ağamızda hergün çayır mera demeden satıyor ufaktan ufağa...Biz uçurumdan aşağı atmadığı için dua etmemiz gerekirmiş dedem dedi.Yoksa uçurum kenarındaki evimizide aşağı atarmış.....
Yaffff böyle birşey aklımdan geçti okurken sizin inekleri :-)))
Elinize yüreğinize sağlık anlamlı yazınızı kutlarım yürekten....
glenay
Bu korkuyu yendirecek bir kılavuz mu gerek acaba, ağadan beyden korkmayan? Ya da herkes birden mi atlamalı uçuruma korkmadan?
çok teşekkrler bu güzel katkıya,
sevgimle :))
DİLEK YILDIZI
teşekkürler bu güzel paylaşım için...
sevgi ve selamlarımla ....
glenay
üstüne yükleyip, onu yatırdılar hapiste. Baba ma da ineklerimizin değerinin dörtte biri bile olmayan bir para verdiler. Sonra da ineklerimiz oldu..
teşekkürler,
selâm ve sevgimle.
AYSE 09
zor işleri rabbim size yine vermiş
sağ ol canım paylaştığın için