Sabır Sabretmekle Gelişir
Bazı insanlar sabrımı çok zorluyor onlara üstüme geldikleri için kızmıyorum aksine sabırlı olmamı sağlıyorlar.Her insana değer vermemem gerektiğini öğretiyorlar bana.Kızmak ve tepki göstermekte bir değer vermektir karşındakine.O yüzden sana hiç bir şey hissetmiyorum.Sabır sabrederek gelişir onun için kızmayın sizinle uğraşan insanlara.Siz değil onlar kaybeder tabi ilgilenmediğiniz sürece.Onların zamanları sizi rahatsız etmek için uğraş vermekle boş geçerken siz yolunuzda boş lafları duymadan ilerlerseniz herkesi her konuda geçebilirsiniz.Bu bir yarış değildir sadece hayatta geri kalmamaktır.insan öğrendikçe değil öğrendiğini farkettikçe mutlu olur ve daha fazla bilgi öğrenmek ister.Bilgisini sadece insanları ezmek için kullanan insandan daha zararlı bir bilge olamaz yeryüzünde.Bilge insan karşısındakine ’Ben ne kadar çok şey biliyorum bak sen cahilsin.’ duygusunu yaratıyorsa karakterinde derin yaralar olduğu çok açıktır.Yoksa hangi insan duygusal olarak tepki almadığı halde tepki verir hayatında.Ezilmişlikler başkalarını ezmekle kendini belli eder ruhumuzda.Herkes kendinden aşağı konumdaki kişiyi ezmeye çalışır buna neden olan bastırılmış duygular ve ego’dur.Bu kadar yorucu bir dünyada hassas bir ruh ile yaşayarak karşılaştığımız bir çok kötü olayların karakterimizi olumsuz etkilemeside çok doğal.Burada şuna karar verebilmeliyiz kendi kendimin doktoru olabiliyor muyum?Yada bir doktor yardımı almalı mıyım?Eğer kendimizin aşamayacağı bir seviyedeyse karakteristik sorunumuz, gerekli hekimlerden yardım almalıyız.Ruhumuzun yaralarını tedavi etmeden örtmeyi tercih edersek yaramız iyileşmek yerine daha çok acılar yaşamamıza neden olabilir.Bunun sonucunda cinayetler,mutsuz insanlar,hiç kimsenin birbirine saygısı kalmadığı sevgisiz kötü bir ortamın oluşması kaçınılmaz olur.Sabır edenler bunun farkında olmalıdır yani o insanları anlayarak kendi yollarından şaşmamaları gerekir.Mevlana’nın çok sevdiğim bir dörtlüğü ile yazımı noktalıyorum.Herkese sevgi dolu günler dilerim.
“Suskunluğum asaletimdendir
Her lafa verilecek bir cevabım var.
Lakin bir lafa bakarım laf mı diye.
Bir de söyleyene bakarım adam mı diye?”
(Mevlana)
Özlem Eryılmaz
YORUMLAR
Özlem hanım . sizin fikirlerinize aynen katılıyorum. Ayrıca sabırla birlikte insan şükürde etmeyi yapabilmelidir. Günümüzde malesef. insanlar sabırsız ve şükretmeyi bilmiyorlar. daha doğrusu bunu-
yapanlar gittikçe azalıyor. Emeğinize ve güzel duygularınıza sağlık. Sevgi ve saygılar.