- 800 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
LİDER OLMAK
“ Lider olup savaşlar kazanabilirsin, imanını kaybedersen her şeyi kaybedersin “.
Liderlik denince aklımıza her şey gelebilir. Bir oluşumun, bir dinin, bir devletin ya da aklınıza gelebilecek her hangi bir şeyin liderliği olabilir. Liderlik her insanın kaldırabileceği bir yük değildir. Lider olmak, yapabileceklerinin ve vasıflarının farkında olmaktır. Lafının ve sükûnetinin kudretli olması gerektiğini bilmektir. Lider olmak inanç ve iman sahibi, merhamet sahibi, şefkatli, ilim irfan sahibi, paylaşan, koruyan gözeten, yürekli, anında çözüm üreten ve yol gösteren olmalıdır. Peygamber efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v) bunun en güzel örneklerinden ilkini teşkil eder.
Tarihimizde ve günümüzde de birçok örnekler ile karşılaşmaktayız. Osmanlı devleti öncesi ve sonrası birçok padişahımız bu vasıflara sahip olmaya çalışarak liderlik yapmışlardır. Liderliğin yaşı yoktur. Eğer birilerine ışık olup yol gösteren olabiliyorsan arz ve talebi karşılayabiliyorsan sende lider olabilirsin.
Lider olma sevdasına düşenler, lider olabileceklerini zannedip koltuk sevdasına düşmüşlerdir. Tarihimizde ve günümüzde şehvete kapılarak bir çok şeyi kaybeden liderler, aslında inançlarını kaybettikleri için bu yükün altında ezilmişlerdir. Hala bu durum ve vaziyetlerden ders çıkaramayanlar güç ve paranın büyük bir lider meydana getiremeyeceğinin farkına varamamaktadırlar. Başkalarının oyunlarına liderlik yapanlar, lider değil piyon olduklarını çözemeyecek kadar cahildirler, ya da satılmış zavallı bedenler.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.