- 1063 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Neşet Ertaş ve S.S.
Trabzon, Uzunsokak Caddesi’ndeki Yazlık Sümer Sineması’na konser vermeye geldiğinde(1968?), ilk ve son gördüm Neşet Ertaş’ı; başı öne eğik, elinde sazı ile çıktı sahneye ve (çaldı- söyledi) inerken yine başı önünde eğik. İnanır mısınız, yüz şeklini nice yıllar sonra televizyonda gördüm de tanıdım.
kadiryeter Kadir Yeter.
26.9.2012- TRABZON.
Fotoğraf; Neşet Ertaş’ın, Türkü çalıp- söylediği Yazlık Sümer Sineması’nın bugün hâlâ sembolik olarak yaşatılan kapısı.
Kapı fotoğrafı ve düzenleme: Kadir Yeter. Neşet Ertaş’ın fotoğrafı sitemizden alıntıdır.
Resmin, kopyalanıp yayınlanması serbesttir.
YORUMLAR
Ek bilgi:
Neşet Ertaş'ı, Halil Çalışır ile birlikte derleyerek hazırladığı kitabı ile yaşatan Zübeyde Gökbulut, aynızamanda Kırşehir Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı(KIYŞAD).
Bu bilgiyi buraya yazmak isteyişimin sebebi: Yukarıda bahsettiğim konunun,
128 Sayfa olan kitabın 105. Sayfasında yer almasıdır.
Kırşehir Belediyesi'nin, Kültür- Târih Yayınları serisi: 13 Numaralı yayını.
ISBN:978- 605- 125- 958- 1
Baskı yılı: Eylül,2013
Kitabın genel konusu: Neşet Ertaş'a yazılmış şiirler.
Kitabın adı: NEŞET ERTAŞ'A ŞİİRLER.
Bilgilerinize.
kadiryeter Kadir Yeter. 08.02.2015 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=104989
Naklen:
w.edebiyatdefteri.com/etkinlikler/incele/2853/bozkirin-tezenesi-antalya-da-anildi
kadiryeter 1/15/2013 1:49:44 Öğleden Önce.
Daha dur daha tâzedir acılar... ne'leri unuttuk, neleri... ciltler dolusu eser veren güftecileri, bestecileri... daha dün dinledim; şarkılarını bilmeyen yok, bak şimdi yazmaya ismini de.
1916'da ölmüş, cenâsesine bir dostu saymış; onüç kişi ile kılmışlar nâmazını... mezarı bilinmiyor; kayıp. Bilmem hangi mezarlıkta(Tambûrî Cemil Bey mi, idi yoksa karıştırıyor muyum?).
Böyle olup unutuluyor nicesi, çok sevilen...
ve nicesi, mezarı sahipsiz diye yerinden sökülüp iteklenen(burda değil- şurda yat!).
Kültür Bakanı'nın(şimdiki) ricâsı ile babasını ayak dibine torpille defnedilen(Neş'et Ertaş).
Şair Mezarlarını araştırıp, mezartaşlarını; ada- persel kaydı ile resimleyen kadiryeter.
Bugün, (15 OCAK) 2013 Anasız kaldığımın yıldönümü günü.
Kadir Yeter.