- 410 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ana Niye Gelmedin?
ANA NİYE GELMEDİN?
Askere gidecek Hacı Abi.Hacı Abi Tâsin Ağamın (Tahsin Topaloğlu) büyük oğlu.Anamın eltisi Emine Bacı, Hacı Abi’nin anası.Doğal ki Tâsin Ağam’ın eşi.Ne çare kader...Genç yaşta felek aldı Emine Bacı’yı.Çoluk çocuk ögsüz kaldı.Anasızlık zordur.Bu acıyı çeken bilir.
Tâsin Ağam ne yapsın?Hem babalık, hem de analık yaptı çocuklarına.Kolay değildi.Ama her cefaya katlandı. Yavrularına kol kanat gerdi.Aç açık bırakmadı.Anasızlığın acısını hissettirmemek için çırpındı.
T^sin Ağamın büyük oğlu Hacı, askerlik çağına gelmiş.Vatan vazifesi için askere gidecek.Tâsin Ağam buruk bir sevinç yaşıyor.Oğlu büyümüş de asker olacakmış.Ne mutlu...Ama Emine Bacı göremedi bu günü.Bu yüzden Tâsin Ağam’ın sevinci buruk.Bir yanı gülüyor yüzünün,öte yanı ağlıyor.
Sabah askere giden gençler için tören düzenleniyor köyde.Törende Yusuf Abim(Topaloğlu) de hazır ve nazır.Nasıl hazır olmasın ki Hacı Abi hem emmi oğlu,hem de can ciğer arkadaşı.Yusuf Abim bakıyor ki askere giden gençlerin anaları yavrusuna sarılmış.Hacı Abi’nin anası yok.Boynu bükük.Gözleri yaşlı...
Kınalı kuzular dualarla yolcu ediliyor.Yusuf Abim geliyor eve.Anam birşeylerle meşgul.Rahmetlinin hiç işi bitmezdi zaten.Yusuf Abim:
”Ana ne yapıyorsun?”diyor.Anam:
”Oğlum,Yusuf’um anayın işi mi biter...”karşılığını veriyor.Yusuf Abim çok üzgündür.Bitmeyen işleri nedeniyle ihmalkarlığına kızgındır anamın.Bir yanardağ gibi patlıyor Yusuf Abim:
”Ana!.. Hacı askere gitti.Herkesin anası ordaydı.Sen niye gelmedin ana?..Hacı, seni anası bilirdi. Sen O’nu yollamaya niye gelmedin ana?”
Yusuf Abim bir söylüyor iki döküyor.Anam da sarılıyor Yusuf Abime.Öylece uzun süre ağlaşıyorlar...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.