ı ɔ l ɐ ɟ
Falcı
Sizden ricam lütfen sözümü kesmeyin.
Ben falcı falan değilim, öncelikle bundan emin olun. Bu sadece benim keyif aldığım bir oyun.
Ancak:
Oyun oynarken, içinde sizi mutlu edecek sözlerim olacağı gibi, üzüleceğiniz sözlerimde olacaktır.
Bunlara şimdiden hazır olun.
Fal için kehanet, büyücülük, hatta büyük günah diyenler olur. Fakat ben işin sadece oyun tarafıyla ilgileniyorum.
Kimsenin ne diyeceği de beni hiç ilgilendirmiyor.
Bu oyun süresince size sürekli iki yol önereceğim. Siz hep susun...
Elinizle bana hangi yolu anlatmamı isterseniz işaret edin. Bende sizi o yoldan götüreceğim. Ancak, anlatacağım fala başlamadan önce sizi beklemem gerek. Çünkü beraber geldiğiniz arkadaşınızın sırtını az sonra şiddetli bir kaşıntı tutacak. Siz burada kalmalısınız, sırtını o tek başına kaşımak zorunda, yoksa sizi "eve gidelim, ben bu adamdan korktum" diye uyarmaya başlıyacak haberiniz olsun. Burada kalmanızı tavsiye ederim.
Sizi tebrik ederim... Vermiş olduğunuz kararla hareket ettiğinize pişman olmayacaksınız. Bırakın sol elinle, sırtının sol tarafını kaşımaya çalışsın dursun. O öyle bir bayan ki, sağ elindeki cam sürahiyi bile sehpaya bırakıp sırtını kaşımıyor. Oysa eve gitmeden yere düşürüp kıracak. Neyse canım, bize ne öyle değil mi?
Bu arada kahveniz de soğumuş... Susmaya hazırsak başlayabiliriz.
Eski bir ev görüyorum bahçe içinde.
İki yolu var: Sağdan mı gideyim, soldan mı? İşaret edin lütfen.
Peki soldan yürüyoruz. Hanımefendi:
Ne çok geç kalmışlıklar var. Koşarak yürüyorsunuz bu yolda. Elinizde koca koca sigaralarla. Hemen bırakmanız gerek. Çünkü hiç aşık olmamışsınız ve aşkı bekleyen bir ömür var.
Yüzüme baktığınızda, " çocuk mu kandırıyorsunuz " diyen gözlerinizi okuyorum.
Bugüne ve saate bakın, tam bir yıl içinde sigarayı bırakmazsanız, bir daha hiç bırakmayın. Sadece siz değil, peşinizden sigaraya lanet edecek çok kişi olacak. Büyük bir ameliyata girecek, doktorlar dahil kimse kurtulacağınıza ümit etmeyecek.
Anneniz; o ne müthiş bir kadın öyle. Hayatı sizin evlenip mutlu bir yuva kurmanız hayaliyle geçmiş.
İşte tam zamanı geldi demek istiyorum ama olmuyor. Ameliyat şart... Annenizle vedalaşıp ameliyata gireceksiniz. Doktorlar bile yaşamınızdan ümitsiz.
Hayret... Gözlerinizi açıyorsunuz ama anneniz yok. Ve sonraları arkanızdan ağlayan sizi çok seven şu an tanımadığınız bir adam var.
Sigarayı bırakmaya ne dersiniz? Tam bir yılınız var unutmayın.
İki yol var: Hangisinden gidelim hanımefendi? Sağdan mı, soldan mı?
Peki sağdan gidiyoruz. Masanıza gelen bu adam kim?
...
öyküsatıcısı2012Davidoff
YORUMLAR
okuduğum bir kitabı hatırlattı falcı bana Muhteşem Hatallar adında bir kitaptı ve hep iki seçenek sunuyordu sana ve kştapdaki kahraman oluyordun ve kendi iradenle hayatı yaşıyor kitabı okuyordun. Ben sanatçı oldum ressam ve er seferinde erken öldüm veya öldürüldüm tecavüze uğradım demek ki dedim sanatçılık bana göre değil.
Sigaraya gelinse 2 gün sonra bir yıl olacak sigarayı bırakalı. Biraz benim hayatıma benziyor falcının anlattığı
sevgiler
Başlığı nasıl tepetaklak getirdiniz?
Bence çok zekice bir temel atmışsınız, üstüne çok şaşırtıcı düşündürücü ve şık şeyler kurgulanabilecek bir temel olmuş. Ben çok çok beğendim. Uzun zamandır deftere uğrayamamıştım. Uğradım ve çok güzel bir öykü dizisinin ilk parçasını okumak şansım oldu. Elinize sağlık.
Davidoff
Falcı da ben olmadığıma göre, başlığa bir şey yapmak gerekiyordu.
Falcıya soruldu, ben hallederim dedi :) Akıllı biri zatalleri.
Sevgiyle.
Davidoff
Selamlarımla.
Fal güzeldi çünkü ben sigara içmiyorumm.
Sevgili öykü satıcım, yine güzel ve faydalı bir öykünü heybeme koydum gidiyorum.
Tebrikler...
Davidoff
Saygı ve sevgimle.
Ben sevmedim bu falcıyı sigarayla derdi nedir tamam çok zararlı ama bence bazı insanlardan daha zararsız:)
Tebrikler ,devamını bekliyorum ,bu arada gerçekten varmıdır böyle falcı :)
Davidoff
Tıpkı sakız veya kola kapaklarından çıkan oyunlar gibi. Başka bir oyunla da karşılaşabilirlerdi.
Kendisini oyunun başında uyardı...
İyi veya kötü sözlerime üzülmek yok.
sağdan gittik baktık ki oradaki merdivenler de eksilmiş kırıla kırıla
.
lacivertiğnedenlik
Davidoff
Sağdan da gider gider, soldan da. Merdivenler eskimişse asansörle çıkar.
Baştan demişti, "kimsenin ne diyeceği beni bağlamaz." Kendisi için oyunsa, bizim içinde oyundur.
Davidoff
Sevgiyle Hamuş.
Davidoff
Teşekkürlerimle.
Davidoff
Öykü devam edecek gibi Edip Ahmet ama yine de ben falcı değilim :)