dua-hud/ dua-yunus
Bismillahirrahmanirrahıym.
Ey, kendisinden başkasına kulluk etmeyelim diye, katından gönderdiği kitabın ayetlerini açık ve anlaşılır, birbirleriyle bağlantılı ve etraflı bir biçimde dile getiren;
Uyarıcı ve müjdeci olarak elçiler görevlendiren ;
Her şeyden bütünüyle haberdar olan hıkmet sahibi yüce Allah’ım!
Günahlarımızı bağışla. Tövbe ve pişmanlık tavrımızı içtenleştir ve tam bir teslimiyetle sana yönelişimizi sağla.
Ey, her şeyi edip-eylemeye yeten sınırsız kudretin sahibi, yüce Allah’ım!
Bizi, erdemliliklerinin karşılığını fazlasıyla verdiğin erdemli kullarından et.
Ey, kalplerde olanlar hakkında mutlak ve eksiksiz bilgi sahibi olan yüce Allah’ım!
Kitabın ayetlerine karşı kalbimizi olabildiğince aç. Ki hakikatlerine karşı kör ve sağır kalmayalım. Vicdan gözümüzü ve kulağımızı olabildiğince aç ki, hakikat rehberi kitabın ayetlerine karşı, kat kat giysi giyer gibi kalbimizi örtmeyelim.
Ey, yeryüzünde yaşayan her canlının rızkını kendine bağlayan, her canlının yaşama süresini ve ölümden sonra yerleşip kalacağı yeri bilen Yüce Allah’ım!
Ey gökleri ve yeri altı evrede yaratan, bizi eylem ve davranışça iyi olarak ortaya koyduğun kullarından et. Nankörlerden etme.
Rahmetinden tattırdıktan sonra bizden, lütfunu unutturacak ve umutsuzluğa düşürecek şekilde rahmetini çekip alma.
İçine düştüğümüz darlığı, bolluk ve genişlikle savdığında da kendini unutturupta: “Musibetler yakamı bıraktı.” Dedirtme. Bizi, kendini kurumlu boş bir sevince kaptıran nankörlerden etme. Güçlüklere karşı göğüs geren, dürüst ve erdemli davranan, günahlarını bağışladığın, arındırdığın ve büyük mükâfatlar hazırladığın kullarından et.
Ey, Kuran’ı ilminden indiren, kendisinden başka ilah olmayan ve ancak kendisine teslim olunacak olan Yüce Allah’ım!
Başkalarını doğru yolundan alıkoyarak, o dosdoğru yolunu eğri ve dolambaçlı bir yol olarak göstermeye çalışan, ahiret hayatını yok sayan zalimlerden olmaktan sana sığınırız. Merhametini ve lütfunu bizden esirgeme.
“Ey Rabbimiz! Senden, hakkında bilgi sahibi olmadığımız herhangi bir şey istemekten sana sığınırız. Bizi bağışlamaz, bize acıyıp esirgemez isen şüphesiz kaybedenlerden oluruz.”
“Ey, her canlının ipini elinde tutan, yolu yolların dosdoğrusu, her şeyin gözetimi elinde olan Yüce Allah’ım! Gerek dünya hayatımızda, gerekse ahiret hayatımızda ağır ve zorlu azabından lütfunla bizleri kurtar.”
“Ey, kendisine yönelen herkese, her zaman yakınlık gösteren Rabbimiz!
Bizi, içten bir tövbe ve pişmanlık içinde sana yönelen kullarından et. Günahlarımızı bağışlayarak bizleri arındır. Dualarımızı kabul et.”
“Ey, gerçek sınırsız kuvvet ve kudret sahibi yüceler yücesi Rabbimiz! (Gaviyyul Aziz)
Ey, dilediğini gerçekleştiren, her zaman her övgüye layık olan şanı Yüce Rabbimiz!”
Bizi, ince ruhlu, yumuşak başlı, çok içli, merhametli, dönüp dönüp sana yönelen ve sana yakın olmak isteyen kullarından et.
Ey, acıyıp- esirgeyenlerin en yücesi, sevginin kaynağı, gözesi(Rahim-ün Vedud) Rabbimiz!
Ey, sınırsız bilgi ve kudretiyle yapıp ettiğimiz her şeyi bilen ve kuşatan Rabbimiz.
Ey, kendi kendilerine zulmedenleri, çok acı verici ve çok zorlu bir tepelemeyle tepeleyen Rabbimiz!
Ey, tüm insanlık için bir toplanma, bir araya gelme ve her şeyin apaçık ortaya serildiği, iznin olmadıkça kimsenin konuşamayacağı, kimilerinin bedbaht, kimilerinin bahtiyar olacağı Gün’ün sahibi Allah’ım! Bizi, o gün bedbaht olanlardan değil, bahtiyar olanlardan et. Bitmeyen lütfunla bizleri lütuflandır.
Ey, iyilik yapanların hak ettiği karşılığı, hiçbir şekilde zayi etmeyen Rabbimiz!
Bizi, ayetlerin bir hidayet rehberi olarak elimizin altında mevcut iken, ona karşı kendi görüşleriyle ya da atalarından öğrendikleri ahmakça eylem ve davranışlarda bulunan zalimlerden değil, emrettiğin yönde dosdoğru hareket eden kullarından et.
Allah’ım! Zulme eğilim gösteren, insanı yozlaştıran hazların peşine düşüp giderek günaha gömülen akılsız, izansız erdem yoksullarından olmaktan sana sığınırız.
Bizi, doğru yolunu izledikleri için kurtuluşa erdirdiğin akıl/izan sahibi erdemli kullarından et.
Ey, yarattığı her kula aydınlatıcı ve yol gösterici lütfunu bahşeden Rabbimiz!
Bizi, aydınlatıcı ve yol gösteren lütfunu tepenlerden değil, bu lutfa erişenlerden et.
Ey, göklerin ve yerin bilinmeyen, görülüp gözlenemeyen yüzü elinde olan Allah’ım!
Bizi, sadece sana kulluk eden, sana güvenip dayanan, yapıp ettiğimiz her şeyden haberdar olduğunu bilen kullarından et.
Not:Hud suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
msg
Bismillahirrahmanirrahıym.
Ey, hikmetle dolu ayetlerini kitabı Kuran ile gönderen,
İnsanlığı uyarması, imana erişenleri her bakımdan içtenlikli ve dürüst olmakla Rableri katında öteki herkesten ileri geçtiklerini müjdelemesi için elçiler gönderen yüce Rabbimiz!
Bizi, ayetlerini okuyan, onun gösterdiği yolda ilerleyen ve elçilerinin müjdelediği imana erişen kullarından et.
Ey, gökleri ve yeri altı evrede yaratan, varlığı yöneten kudret ve egemenlik makamının, sahibi Allah’ım!
Ey, güneşi parlak bir ışık kaynağı ve yılların sayısını bilebilmemiz, zamanı ölçebilmemiz için Ay’a, evreler koyan ve aydınlık kılan Allah’ım!
Hiçbir şeyi anlam ve amaçtan yoksun yaratmadın. Geceyle gündüzün ardı ardına gelmesinde, göklerde ve yerde yarattığın her şeyde, doğru yolunda ilerlememiz için mutlaka bir işaret var ettin. Bizi, sana karşı sorumluluk bilinci taşıyan kullarından et.
“ Ey Allah’ım! Sınırsız kudret ve izzetinle ne yücesin. Bütün övgüler alemlerin Rabbi Allah’a özgüdür.”
Ey, Rabbimiz! Kendi uydurduğu yalanları sana yakıştıran ya da ayetlerine yalan gözüyle bakarak, kendi kendilerine zulmetmek suretiyle günaha gömülüp giden ve kurtuluşa erişemeyecek olan zalimlerden olmaktan, sana sığınırız.
Ey, kudret ve egemenliğinde sınırsız olan, insanların ortak yakıştırdıkları her şeyden münezzeh ve yüceliğinde sonsuz olan Rabbimiz!
Sana inandığını söylediği halde, kendilerine ne bir yarar ne de zarar verebilecek durumda olmayan şeylere veya varlıklara: “Bunlar bizim Allah katındaki şefaatçilerimizdir.” Diyerek kulluk eden, ortak koşanlardan olmaktan, sana sığınırız.
Ey, ince tasarımda çabukluğunun sınırı olmayan Allah’ım!
Bizleri karada ve denizde gezdiren sensin.
Bizi, Dünyanın geçici doyumlarını gözetenlerden etme. Sana döneceğimizi ve yapıp ettiğimiz her şeyi bize haber vereceğini hatırından çıkarmayan kullarından et.
Ey, düşünen insanlar için ayetleriyle doğru yolunu açık ve ayrıntılı olarak gösteren, insanı huzur ve güvenlik ortamına çağıran ve dileyeni dosdoğru yoluna yönelten Rabbimiz!
Bizi, dosdoğru yoluna yönelen, ayetlerini okuyan, düşünen ve gereğini en güzel şekilde yerine getiren kullarından et.İyi ve yararlı işler yapmakta sebatımızı arttır.
Ey, bizleri göğün ve yerin ürünleriyle rızklandıran, işitme ve görme yetimiz üzerinde mutlak egemen olan, ölüden diriyi, diriden de ölüyü çıkaran, var olan her şeyi çekip çeviren Allah’ım.
Ey, mutlak ve nihai hakikat olan yüce Allah’ım.
Bizi, sana karşı gereken duyarlılığı gösteren kullarından et.
Ey, Bütün karmaşıklığıyla hayatı yoktan var eden, sonra tekrar tekrar yaratan Allah’ım!
Ey, hakka eriştirmede ortağı olmayan Allah’ım!
Bizi, gerçeğin yerini asla tutamayacak olan zanlarıyla hareket edenlerden değil, hakka eriştirdiğin kullarından et.
Ey, önceki vahiylerden hakikat adına ne varsa doğrulayan ve özlü biçimde açıklayan Kur’an-ı tarafından gönderen Rabbimiz! Tarafından gönderilmiş olduğuna içinde zerrecik kadar da olsa yer bırakmayan kitabın ayetlerinden ancak; düşünüp anlamaktan, akıl etmekten yoksun, izansız, inkâra şartlanmış olanlar şüphe duyar ya da uydurulmuş olduğunu iddia eder.
Önceden kendilerine açıklanmamış her şeyi yalanlamaya eğilimli ahmaklardan olmaktan sana sığınırız.
Bizi, ayetlerini işitmeyen sağırlardan ve akıllarını kullanamayan bozgunculardan etme.
Bizi, gözleriyle baktıkları halde hakikatleri göremeyen körlerden etme.
Ey, dönüşün er -geç kendisine olacağı, bütün edip- eylediklerimize tanık olan yüce Rabbimiz!
Ey, her ümmet için bir süre belirleyen ve bu süreyi kendisinden başka, hiçbir varlığın bir an bile olsa ne ertelemeye ne de çabuklaştırmaya gücü olmayan, güç ve kuvvetin yegâne sahibi Allah’ım!
Kaçışı mümkün olmayan sorgulama gününde, bizlerden merhametini ve lütfunu esirgeme. Hatalarımızı ört ve günahlarımızı bağışla.
Ey, göklerin ve yerdekilerin sahibi, vaadi, başa gelmesinden şüphe edilmeyecek bir gerçek olan Rabbimiz!
Ey, hayatı bahşeden ve ölümü takdir eden ve her şeyi sonunda kendisine döndürecek olan yüce Rabbimiz!
Kur’an-ı insanlar için, bir öğüt, kalplerimizde olabilecek her türlü darlık ve hastalık için bir şifa, hidayet ve rahmet kaynağı kıldın. Bizleri ondan gereğince yararlanan kullarından et.
Ey, insanlara karşı cömertliğinin sınırı olmayan Rabbimiz! Bizleri, şükreden, şükretmeyi bilen kullarından et.
Ey, ne yerde ne gökte tartıya gelmeyecek kadar küçük şeylerden bile haberdar olan, yapıp ettiğimiz her şeyi gözleyen Rabbimiz!
Bizleri, kendinden uzaklaştırma. Acı ve üzüntü çekmeyecek olan, kendine, yakın ettiğin kullarından et.
Bizleri, imana eriştir. Sana karşı hep bilinçli ve duyarlı kalmaya çalışan ve başarıların en büyüğüne erişen kimselerden et.
Ey, her şeyi işiten, her şeyi özüyle bilen, kudret ve üstünlüğü tamamı ile kendine özgü kılan yüce Rabbimiz!
Ey, bağrında dinlenelim diye geceyi, işlerimizi görüp gözetelim diye gündüzü var eden Rabbimiz! Sen, sana yakışmayacak niteliklerden kesinlikle uzaksın. Münezzehsin. Her bakımdan mutlak olarak kendine yeterli olan yegâne sensin. Göklerde ve yerde olan her şey sana aittir.
Seni, sana yakışmayacak her türlü nitelemelerde bulunmaktan, bizleri uzak tut. Bizleri, tam bir teslimiyetle sana teslim olan kullarından et.
Kalplerini mühürlediğin haddini aşmışlardan, büyüklük taslayarak günaha gömülüp gidenlerden olmaktan rahmetine sığınırız.
Bize, acı. Bizleri koru Allah’ım.
Ey, günaha gömülüp giden insanlar hoşnut olmasa da hakkın ortaya çıkmasını kelimeleriyle sağlayan, bozguncuların işini boşa çıkaran ve ileri götürmelerine engel olan Allah’ım.
Bizleri, gerçekten sana inananlardan, sana bağlanıp teslim olanlardan ve sana güvenenlerden et.
Ey, Rabbimiz! Bizi, zalim bir topluluğun elinde rüsvay etme. Hakkı inkâr eden bir toplumun elinden lütfunla kurtar bizi.
Bizleri, imana erişemeyecek olan, haklarında yargın gerçekleşmiş olan kimselerden etme.
Bizi, dosdoğru yolunda sabır ve sebatla devam ettir. Bizleri, eğriyi doğruyu bilmeyenlerin yoluna meylettirme.
Bizi, kurtuluşa erdirdiğin kullarından et. Yüzünü, yalancı ve aldatıcı şeylerden arınmış olarak sebat ve samimiyetle gerçek inanca çeviren ve asla sana ortak koşmayan kullarından et.
Ey, başımıza darlık ve sıkıntıyı saracak gücün sahibi. Kendinden başka da o darlık ve sıkıntıyı gidermeye kimsenin gücünün yetmeyeceği güç ve kudretin sahibi Allah’ım.
Ey, iyilik ve genişlik dileme hakkının sahibi! Ey, lütuf ve cömertliğini engellemeye kimsenin güç yetiremeyeceği, acıyan- esirgeyen ve gerçek bağışlayıcı olan Rabbimiz!
Doğru yolun üzerinden ayaklarımızı kaydırma.
Ey, hükmedenlerin hayırlısı Rabbimiz!
Bizleri sapıklık yolunu değil, doğru yolunu seçen kullarından et.
Not:Yunus suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
msg