- 910 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
30 AĞUSTOS ZAFER BİLDİRİSİ
30 AĞUSTOS ZAFER BİLDİRİSİ
Vatan sevdalılarını unutanların vatanını vatan hainleri istila eder.
Değerlere önem vermeyenler, değersizleşirler.
Dünü, geçmişi unutanların geleceği hüsran olur.
Mehmet Akif Ersoy, Mehmet Emin Yurdakul, Ahmet Rasim, Fazıl Hüsnü Dağlarca, Kemalettin Kamu, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Ziya Gökalp, Haldun Taner, Reşat Nuri Güntekin, Halide Nusret Zorlutuna, Saadet Bektöre, Şevket Bektöre, Mustafa Necati Sepetçioğlu, Gülşen Sepetçioğlu, Hüseyin Nihal Atsız, Necip Fazıl Kısakürek, Hayati Vasfi Taşyürek, Necdet Sancar, Sevinç Çokum, Mehmet Göktürk Uytun, Gültekin Samanoğlu, Kemal Fedai Coşkuner, Burhanettin Semerkantlı, Arif Türkdoğan, Orhan Türkdoğan, Fuat Ülkümen, Selami Kandemir, Feti Gemuhluoğlu, Galip Erdem, İsa Yusuf Alptekin, Mehmet Ali Adaleti, Osman Yüksel Serdengeçti, Ahmet Kabaklı, Ergün Göze, Yılmaz Öztuna, Yusuf Yıldırım, Tarık Mümtaz Göztepe, Ömer Nasuhi Bilmen, Hasan Basri Çantay, Necdet Sevinç, Arif Nihat Asya, İlhan Darendelioğlu, Abdurrahim Karakoç, Kemal Kireçsiz, Dilaver Cebeci, Sakin Öner, Ayvaz Gökdemir, Seyyit Ahmet Arvasi, Necmeddin Hacıeminoğlu, Elmalılı Hamdi Yazır, Erol Güngör, Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu....
Bu isimler;
Edebiyatımızın ve manevi hasletlerimizin köşebaşı, mihenk taşı, gönül aşı’dır.
Bu isimler isimsiz yüzbinlerin yüreksesidir.
Bu isimler Türk - İslâm nefesidir.
Aynaya bakalım;
21 Ağustos 1922 Cuma............... Son destan yazarının vefat ettiği gün.... 21 Ağustos....
26 Ağustos 1071 Cuma............... Anadolu’da Türk destanının yazıldığı gün... 26 Ağustos....
Hafızalarımızı yoralım, yoklayalım....
Bu iki gün için ne yapıldı..... Hiç....
İşte bu hiç; "Milli" Ruhun; "Mil’li" Ruha dönüştüğünün tescilidir.
Ruhların mil’lenmemesi için;
Son Türk Devletinin Kuruluş ve Kurtuluş meşalesinin yandığı gün;
30 AĞUSTOS GÜNÜNÜN BEYİNLERDEN YÜREKLERDEN SİLİNMEMESİ İÇİN "MİLLİ ŞAHLANIŞ" ELZEM OLMUŞTUR.
İlim adamını unutanlar; ecdadını inkâr etmiş demektir.
Ecdadını inkâr eden evlat huzuru bulamaz. Huzur içinde yaşam sürdüremez. Huzursuzluğun kaynağı olur.
Huzurun tesis edilmesi için dünkü yüce değerlerimizi yarınlara taşımak, değerlerimizle yaşamak mecburiyetindeyiz.
27 Aralık; Akif’in vefat günü...
05 Ocak; Arif’in vefat günü...
O günler de geldi... Bir daha düşünelim o günlerde ne yapılmıştı.... Hiççç...
Bir devre mührünü vuran iki büyük insan....
İki milli şair.
İki usta kalem....
Mehmet Akif Ersoy; İstiklâl Marşı yazarı
Arif Nihat Asya; Bayrak şiirinin yazarı...
"27 Aralık - 5 Ocak Akif’ten Arif’e Milli Edebiyat Haftası" Tanzim etmek kimin aklına geldi?
Yasa ile milli ruh canlanmaz....
Milli ruh yürek ile şahlanır....
İki süslü söz söylenmesi ardından daha o sözleri dinleyenler oradan ayrılmadan sorun bakalım; "Konuşan ne demişti?" Sorusuna kaç kişi cevap verecek...
Cuma namazından çıkan kimseye hutbede ne okundu diye soru sorunuz... Cevap veren kaç kişi bulunacak?
Cevap veren çok zor bulunur... Çünkü hutbeyi dinlemiyor... Cami çıkışında kendini camiden çıktığını görererek kaç kişi dükkana gelecek aklı orada...
Yüzü kıbleye, yüreği heybeliye dönük olan ne kadar samimi olur....
Milli ve manevi hasletler süslü sözlerle geçilemeyecek kadar engin donanımı ve milli bir yürek sahibi olmayı gerektirir.
Örtülü bir unutturma çalışması söz konusu.
Bir çak sudan bahanelerin gölgesine sığınılmakta. Milli ruh ile yapılan çalışmalardan dolayı kimse kimseyi hücrelere götürmez. Milli bir çalışma içinde olanın elini kolunu bağlamazlar.
26 Ağustos 1071 Cuma günü Malazgirt Zaferi için bir hatırlanma ve hatırlatma yapılmadı.
Bu sebepten dolayı Ecdadımız Alparslan Gazi ve askerlerine karşı vazifemizi ifa etmediğimiz için mahcubuz.
30 AĞUSTOS 1922
Uygar denen dünya binlerce kilometre uzaklardan gelip; Türk kanı içiyordu.
Buna dur demek için;
Divan-ı Harp toplandı....
Bir matara su
2 Peksimet
15 Kuru üzüm
1 Konserve
1 Tayin
Askerin günlük iaşesi idi. 15 Kilo yük sırtında, çarığının tabanları yırtık; Kuvayı Milliyecilerin yolladığı çuvallardan çıkan küflü ekmekle midelerini oyaladılar. Ölümle baş başaydılar. Kağnılarla yola çıkıldığında 169.072 Asker vardı. Bütün asker sayısı bu idi. 4. Kafkas ihtiyaten kalmış kalan bütün asker ölüme gidiyordu.
Uygar dünya Türk’ü yeryüzünden silmeye and içmişti.
Türk; al bayrağı Miraç’a çıkarmaya yemin etmişti.
Kocatepe’de destan yazılıyordu.
Başkomutanlık Meydan Muharebesi.... Türk duruşuydu.
Milli ruhun şahlandığı gün bugündü...
Ölümlere koşanlar bize vatan bahşetti....
Ölümlerde coşanlar bize vatan bahşetti...
Bize vatan bahşeden; Erkanı Harbiye Umumiye Reisi; MAREŞAL FEVZİ,
Bize vatan bahşeden Başkumandan MUSTAFA KEMAL
Bize vatan bahşeden; çarıklarının tabanı olmadığı için harbe gidişten itibaren toprağa kanıyla hayat veren; VATAN EVLATLARI
Bize vatan bahşeden; Hazreti Hamza ile kardeş olan ŞEHİTLERİMİZ
Bize vatan bahşeden GAZİLERİMİZ
Bize vatan bahşederken bayraklaşanlar
Bize vatan bahşederken baharda hazanla selamlaşanlar
Bize vatan bahşederken; Miraca ulaşanlar
Bize vatan bahşetmek için zamansızca kendileriyle vedalaşanlar....
Hazreti Satuk evlatları
Fatih’in torunları
Alparslan’ın alpleri;
Yavuz’un erenleri
Al sancakların alperenleri....
Bize hakkınızı helal ediniz demeye yüzümüz, lisanımız el vermiyor.
Perdeli bir kin hala devam etmekte....
Nedir bu Türk düşmanlığı?
Uygar dediklerimize olan hayranlık ve özentilerin yüzünden sizi unuttuk.
Sizlerden özür diliyoruz.
Sizlerin sayesinde; hürriyet elde edildi.
Sizler can verdiniz....
Can verirken de bize vatan emanet ettiniz.
Emanetinize sahip çıkmakla mükellefiz.
Mükellefiyetimizi unutturmamak da vazifemizdir.
Vatan toprağı üzerinde hayat sürenlerin, nefes alanların hepsini dün bize vatan bırakan ecdadımızı unutmamaya davet ediyoruz.
Milli ruh uyumak ile kazanılmaz.
Uyumak Milli ruhun mil’i olur.
Milli ruh yürekle şahlanır.
Vatan yüreklileri
Vatan sevdalılarını
Bize vatan bahşedenlere Fatiha yollamaya davet ediyoruz.
ECDADINI UNUTANLARIN KAHROLMASI İÇİN; YÜREĞİMİZLE ALLAH’A YAKARACAĞIZ...
BİZE VATAN BAHŞEDENLERİ;
UNUTMAYACAĞIZ, UNUTMAYACAĞIZ, UNUTMAYACAĞIZ.....
30 AĞUSTOS ZAFER YÜRÜYÜŞÜ
TERTİP KOMİTESİ ADINA
BAŞKAN
GÜNAY RAZVA YILDIRAN
......
FETHİYE’DE BİRİSİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİ OLAN VE 4 Ü DE LİSE ÖĞRENCİSİ VATAN SEVDALISI KIZ EVLATLARIMIZ BİR ÇALIŞMA YAPMIŞLAR...
YÜREĞİMİZ KAN AĞLIYOR USTA NİYE NİYE NİYE NİYAZİ YILDIRIM HATIRLANMIYOR.. NİYE MALAZGİRT UNUTULUYOR USTA BU HALE NASIL GELİNDİ?
YOK MU BU İLLET UNUTMA HASTALIĞININ TEDAVİSİ DİYE SORDULAR....
BU HASTALIĞIN TEŞHİSİ HATIRLAMAK İLACI İSE SİZİN YÜREKLERİNİZ DEDİM. YÜREK SESİNİZİ DİNLEYİN ... YÜREKLERİNİZİN SESİNİ YÜKSEK SESLE DİLLENDİRİN DEDİM...
BU BİLDİRİYİ BUGÜN GETİRDİLER....
YARIN BU EVLATLARIMIZ YÜZELLİ KIZIMIZ YÜRÜYÜŞ YAPACAKLAR...
ÇOK ÇOK ERİŞİLMEZ VE ULAŞILMAZ AYNI ZAMANDA KENDİNİ VAZGEÇİLMEZ ZANNEDENLERE SÖYLEYECEK SÖZÜMÜZ YOK.. SÖZ SÖYLEMEK DE HADDİMİZ DEĞİL...
EVLATLARIMIZI YÜREKTEN KUTLUYORUM....
..............
GÜNAY EVLADIMIZIN YAZDIĞI HER CÜMLEYE YÜREKTEN KATILIYORUM.
BU BİR "MİLLİ ŞAHLANIŞ" BİLDİRİSİDİR....
BU BİLDİRİ
ZAFER BİLDİRİSİDİR....
BU YAZIYI MÜMKÜN OLUR İSE YAYGINLAŞTIRMANIZ RİCASIYLA...
GEÇMİŞLERİMİZE FATİHA
K/D
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.