- 750 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aile'nin Bir Önemi Var Mı? - 1
Bugünlerde eğitim camiasında bir dedikodu dolaşıyor. Öğrencinin giyim-kuşamına karışmamakla ilgili bir yasa tasarısı hakkında söylentiler geldi kulağıma. İlk başta ’ben demiştim’ demek geldi içimden ama önyargılı davranmak istemedim. Hep demişimdir oysa ’öğrencinin kafasının dışına önem verdikleri kadar içinede önem verseler, eğitim sistemi rayına oturur’ diye. Öğrencide giyime karşı oluşturulan ( her ne kadar eğitimciler farkında olmasa da ) ön yargı, bence başarıyı direkt olarak ve ya dolaylı yoldan etkiliyor.
Bu güne kadar öğretmenlerimle aramda geçen konuşmaların neredeyse %60’ına yakını saçımla, kıyafetimle ya da görünüşümle ilgili olmuştur. Tabii ki de bunlar olması gereken mevzular. Fakat beni böyle sitemkar hale getiren bu mevzuların sıklığı ve belli bir süreden sonra öğrencide ters tepkiler yaratması. Bugün yolda, sokakta ve ya okulda karşılaştığım hocalarımdan pek az denilebilecek kadarı benimle sohbet etmek için duruyor ve konuşuyor.
4+4+4 denilen sisteme ilk zamanlar biraz önyargılı davranmış olsamda, bu sistemi inceledikten ve medyada takip ettikten sonra, faydalı bir sistem olduğu kanaatine vardım.
Bende isterdim dördüncü sınıftan sonra ileride yapacağım mesleğin eğitimini çekirdekten almaya başlamayı. Ama elden birşey gelmez. Şimdiki çocuklar gerçekten şanslı. Çünkü: kişisel zeka, başarı ve yeteneklerine göre yönlendirilecekler ve ileri ki yaşamlarında daha da başarılı ve faydalı birer vatandaş olarak yetişecekler.
Sevgili okurlarım:
Benim amacım eğitim hakkında nutuk atmak felan değil. Hepimiz duymuşuzdur ’ eğitim ailede başlar ’ diye. İnsan psikolojisinde çocukluk dönemi %60’ı kapsar. Bu yüzden ’aile’ çok ama çok önemli...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.