- 919 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADİR GECESİ TATİLİ?
"Doğrusu biz Kurân’ı Kadir gecesinde indirmişizdir. Kadir gecesinin ne olduğunu sen bilir misin? Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve Ruh (Cebrail) o gecede Rablerinin izniyle her türlü iş için inerler. O gece, tanyerinin ağarmasına kadar bir esenlik vardır. (Kadir suresi, 97/ 1–5)
Noel, her yıl 25 Aralık tarihinde İsa’nın doğumunun kutlanıldığı Hıristiyan bayramı. Ayrıca Doğuş Bayramı, Kutsal Doğuş veya Milât Yortusu olarak da bilinir. 20. yy’ın başlarından itibaren Noel, Hıristiyan olmayanlar tarafından da kutlananan, dinî motiflerinden arınmış, kapitalist bir zihniyetin himayesi altına girerek, hediye alışverişi etrafında yoğunlaşan bir bayram olarak da kutlanmaya başlamıştır.’1
Bir konuyu daha iyi anlayabilmek için, bazen anlatmak istediğiniz konunun zıttını vermeniz gerek, bu nedenle; böyle iki açıklamayı, bir arada vermek istedim.
Her yıl, yılın ilk günü Noel kutlamaları nedeni ile tatil olur.
Neden mi?
Çünkü İslam dini ve kültürü ile uzaktan-yakından hiçbir alakası olmayan, yılbaşı gecesi; yani Noel gecesinde, malumunuzdur ki, gece yarılarına kadar, yarı insanlar içer de içer ve kudurur. Devlet güvenlik güçlerimiz(polis)de, bu fıçı içindeki kıçı açıkları, evlerine itina ile sabaha kadar servis etmekle uğraşır, devlet en mühim görevini bu şekilde yerine getirmiş olur. İşte bu kutsal görevler yerine getirilir, sonraki gün de, bu hayırsızlara bir gün ödül olarak tatil verilir.
Dinimiz gereği, Peygamberlere verilen önemle, bu günü/geceyi Hz. İsa’nın doğumu diye önem vermemiz gerekse bile, geceyi bu şekilde ifa etmek doğru olmaz. Hem, zaten Hz. İsa 25 Aralık’ta doğduğu bilinir, 31 Aralık ile pek de bir ilgisi yoktur.
Yılbaşı gecelerinde, İslam âlemi olarak, bu gece, her gece olduğu gibi, sıradan bir gün olarak geçer. Gece geç saatlere kadar sokak ortalarında, yarı çıplak kadınların ve ayyaş insancıkların içinde, böyle bir vaziyette eğlenmesinin yeri olmadığını bilir ve katılmaz, gecenin ardındaki günde, durduk yerde, bir günlük tatili, küpeli ve küpesiz, küpler sayesinde kazanır.
Oysa bunun karşılığında İslam âlemi kadir gecesinde, geç saate kadar ibadet eder, ertesi sabah ise ramazan nedeni ile oruç ibadetin ifa etmeye çalışır. İşte böyle bir hayırlı gecenin ardında, tatil olması, hayırsız gecenin ardından verilecek tatilden, çok daha yerinde bir iş olacaktır. Ayrıca, dindar gençlik yetiştirme projesinin var olduğu böyle bir dönemde, bu tavsiyem, son derece makul ve mantıklı bir tavsiye olur.
Böyle bir hayırlı gecenin ardından, geceyi ibadetle geçiren müminlerin gündüzü oruçlu bir vaziyette dinlenerek geçirme hakkı yok mudur?
Ayyaş gençliğin tatil hakkı olsun da, dindar gençliğin tatil hakkı olmasın mı?
Dipnot/lar
1. tr.wikipedia.org/wiki/Y%C4%B1lba%C5%9F%C4%B1_gecesi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.