- 957 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ömür boyu sürer mi aşk...
......................
H- YUNUS EMRENİN ETKİSİ
Sevgi felsefesi -Ömür boyu aşk-
Mümkün mü böyle bir şey? Nasıl bir ateştir ki içinde insanın hiç sönmez? Nerden beslenir neyle beslenir ki hep güçlenir yandıkça bitmez tükenmez aksine hep alevlenir… Derler ki Allah Tevrat’ta Musa’ya (a.s.) alev alev yanan bir çalıdan seslendiğinde onlardan istediği de buydu.“ Ey Âdemoğlu, sana verdiğim hakla ben seni seviyorum. Öyleyse, senin üzerindeki hakkımla da sen beni sev”. Görülüyor ki aşkı bir ömür sürdürebilmek için Musa olmak gerekmiyor. Yunus ya da Mevlana da olmak gerekmiyor Âdem olmak sevmek için yeterde artar bile…
Peki, ama nasıl? Hayat iniş ve çıkışlarla dolu değil mi? İyilik hep galip değil ki iç dünyamızda. Hep güzeli görmüyor ki gözlerimiz ne çirkinlikler akıp gidiyor işte film şeridinin her karesinden. Ne tahrikler alıyor yüreğimiz ne inkârlar duyuyor kulaklarımız ve nice isyanlarla hem hal gözbebeklerimiz.
Öyle ki ömür kitabınızın tamamına yakınında aşktan söz edecek ve bizzat yaşayacaksınız onu. Yunus divanının tamamına yakınında aynı tema işlenmiyor mu? Bizim farkına varamadığımız neyi müşahede etmişti yunus?
..................
yunusemre hayatı sanatı etkisi -2006
mustafa tilci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.