- 2313 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞRU VE DÜRÜST OLMAK
“ Doğru olmak doğru değil ise, doğru olan nedir ”.
İnsanın doğasın da olması gereken en kudretli duygu, doğruluk ve dürüstlük olmalıdır. Doğru olmanın kimseye bir zararı dokunmamıştır bu güne kadar. İnsan, doğru olmaktan, doğruluktan vazgeçmemelidir, çünkü doğru tektir. Günümüz de, doğruluğun, dürüst olmanın git gide azaldığı, yalancılığın ve sahteciliğin başrolü paylaştığı bir ahir zamandayız artık. Yalakalığın öne geçtiği, bedavacılığın, koltuk sevdasının insanları nasıl bir çıkmazın içine soktuğu bütün açıklılığı ile ortadadır. Yalan söylemenin moda olduğu, insanların birbirlerini aşağılama yarışına girdiği bu dönem, pek de iç açıcı değildir. Verilen sözlerin, aslında kendi çıkarları doğrultusun da eşinin dostunun cebini doldurmak filmi hep ekranlardadır. Çıkarcıların yarıştığı ve yandaşlarının seyrettiği bu drama, hiç birinin doğruluğunu yansıtmadığı gibi, ne kadarda küçüldüklerinin farkına varamadıklarının da bir kanıtıdır. Doğru olmanın basitleştirildiği ve insanların sürüklenmek istenildiği nokta, ülke olarak ne kadar vahim bir durumu yansıttığının göstergesidir. Yapmacık gülüşlerle onun bunun hayatının deşifre edildiği, ama kendi namusuyla, kendi saflığıyla, kendi doğruluğuyla, küçücük bir yuvada sıcaklığı paylaşan, evine birisi geldiğinde bütün doğallığıyla, neyi var neyi yok ortaya döken, ülkemin en ücra köşesinde yaşayan temiz insanların hayatlarının ne kadar da ucuz karşılandığı malumunuz. Oysa ucuz hayatların gölgesinde kendi yalanında kendi sahteliğinde boğulan sizlersiniz.
“Biliyorum, siz onlardan değilsiniz, çünkü inanan insan, doğru insandır “.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.