- 456 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SPOR YAPMAK
“ Spor olsun diye spor yapmak, kendini kandırmaktır “.
Spor, yaşamın temel taşlarından bir tanesidir. Hayatın her evresinde bulunan spor, çalışma hayatımızda olsun, sosyal hayatımızda olsun sürekli olarak karşımıza çıkmaktadır. Düzenli olarak yapılan spor insan bedeninin zinde kalmasından ziyade ömrü de uzatmaktadır. Yanlış yapılan spor ise insana zarar verdiği gibi bazen sakatlıklar da doğurabilmektedir.
Sağlıklı bir yaşamın anahtarı düzenli spor yapmaya bağlıdır. Stresten uzaklaşmayı sağladığı gibi vücudun atikliğini ve çevikliğini de geliştirmektedir. İnsanı sadece bedenen değil ruhen de geliştirmektedir. Kötü alışkanlıklardan kurtulmanın en doğal yolu sağlıklı yaşamak için spor yapmaktır. Masa başında oturup çalışmak insan vücudunu hantallaştırdığı gibi sağlık açısından da insanı etkilemektedir. Dikkat eksikliği, zihni sürekli açık tutmak, sağlıklı düşünebilme yetisine sahip olmak kendiliğinden gelişen bir olgu olmadığı gibi, bu birazda düzenli bir hayat sürdürmeyle orantılıdır. Spor insan hayatını etkilediği gibi, sosyal yaşamında çoğulluğunu artırmaktadır. Günümüzde insanlar daha düzgün fiziğe sahip olmak için girdikleri mücadelenin, aslında spor ile bir bağlantısı yoktur. Vücudum güzel görünsün diye diyet uygulamak, kendine vermiş olduğun işkenceden başka bir şey değildir. Sağlıklı beslenmenin en güzel yolu doğal besinler, temiz hava, düzenli spor yapmaktan geçer. Alkol, aperatif yiyecekler, sigara vb. vücuda zarar veren, bağımlılık yapan madde ve içecekler insan vücudundan hemen çıkmadığı gibi yapmış olduğunuz sporun da bu bağlamda hiç bir önemi yoktur.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.