- 535 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Siyah Beyaz ve Gri
Bu gün yeni kayıt olduğum bu sitedeki ilkyazım.
Sizlerle paylaşmak istediğim duygu ve düşüncelerimi yazılara dökebildiğim kadarıyla aktarmak istiyorum.
Aklıma ilk gelen düşünce iyi insan kimdir? Kim kime göre iyidir ya da kötüdür ya da kim ne kadar iyidir, kim ne kadar kötüdür.
İşte dananın kuyruğunun koptuğu yerde burasıdır. Bir insan hem iyi aynı zamanda kötü olabilir mi.
Evet olur! Nasıl mı? Aynen anlatacağım gibi. Menfaatlerinin çakışmadığı çıkar doğrultunuz aynı düzlem üzerinde seyreden insanla ölümüne arkadaşsındır, çok iyi komşusundur ya da akrabaların hasıdır, üzerine adam tanımazsın.
Amaaa çıkarlar çakışınca (maddi, manevi çıkarlar) birden güzellikler siliniverir ne adamlık kalır ne insanlık (Bırak Allah aşkına ne sinsi adammış veya kadınmış saman altından su yürütmüş meğer )
Diyelim ki sizin aranız hiç bozulmadı o insanla, size göre olabildiğince iyidir o vatandaş.
Aynı insanın başka biri tarafından değerlendirmesi kulağına çalınır,çalınırda inanamazsın duyduklarına, yahu kimden bahsediyorsun aynı kişi olamaz kardeşim mümkünatı yok benim tanıdığım kişi şöyledir böyledir,översin ama diğer şahısın sana anlattıklarına bakarsan senin adam kötü,rezil biriymiş meğer.
Artık o anlatılana inansan da inanmasan da aklına bir şüphe düşmüştür.
Sana göre süper olan başkasına tükaka olur mu? Olur.
Buyurun bakalım şimdi durduğun yerden baktığında gördüğün renk ne renk? İster renkleri birbirine katarsın, ister ayrı ayrı bakarsın. Siyahla beyazı katıp gri’yi bulmak mı yoksa beyazı beyaz siyahı siyah olarak düşünmek mi doğrudur. Karar kendinizin.
Kalın sağlıcakla.
Talip ACILIOĞLU
YORUMLAR
Hoşgeldiniz,
Yazı çok doğru, yani herşey insanın kendisinde başlar ve kendisinde biter.
Fakat affınıza sığınarak küçük bir noktayı hatırlatmak isterim;
Yazınızı "Makale" başlığı altında yazmışsınız, deneme ya da söyleşi daha uygun olurdu kanaatindeyim.
Tekrar hoş geldiniz,
Daha nice yazılarınıza..