- 2543 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT'TAN İNTİKAM ALMA DUYGUSU
“ Hiç hayattan intikam aldınız mı, yoksa hep hayat mı intikam aldı sizden, neden diye düşündünüz mü? “
İçinizde, ben hayattan intikam alıyorum diyen var mı? Sanki hayat benden intikam alıyor dediğinizi duyar gibiyim. Ne siz hayattan intikam alabilirsiniz, ne de hayat sizden intikam alabilir. Düşünün bakalım, elinizde olmayan bir şey var mı? Bence yok, her şey kendi elinizde, istediğinizi istediğiniz anda istediğiniz şekilde yapabilirsiniz değil mi? Peki her şey sizin elinizde ise, intikam bunun neresinde.
Düşünmeden yapılan her hareket intikam doğurabilir. Öfkeni mütevaziliğinle eşitlersen, intikamın affı daha da kolaylaşır. Ama körükle gidersen ateşe, içinden daha da çıkılmaz bir hal almaya başlayabilir, hayatında affedemeyeceğin ve affedilemeyeceğin hataların esiri olabilirsin.
“ Bir işi yaparken bir kere düşün, sana zarar verecekse iki kere düşün, namusun için bin kere düşün “.
Hata, insanlar için var olan bir olgudur, kimse hatasız ve kusursuz değildir. Hatanı anladığın ya da hata yaptığını fark edenler seni uyardığında, hatanın bir noktasından dönebilirsin. Ama intikam doğurabilecek her şey ne hatayı içerir, ne de kusuru, çünkü intikam dönüşü olmayan bir yol gibidir.
“ Eğer birilerinden intikam almak istiyorsan, önce kendinden al, daha çok oku, daha çok çalış ”.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.