- 1007 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTANBUL'DA Kİ SEMTLERİN ADI NEREDEN GELİYOR ?
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
AHIRKAPI;MARMARA DENİZİ KIYISINDA YER ALAN YEDİ AHIR KAPISINDAN BİRİSİ BU BÖLGEDE İDİ, PADİŞAH ATLARININ BULUNDUĞU HAS AHIRIN YANINDA YER ALDIĞI İÇİN BU MINTIKA AHIRKAPI ADI İLE ANILIR OLDU.
AKSARAY;FATİH SULTAN MEHMET’İN SADRAZAMI İSHAKPAŞA İÇ ANADOLU BÖLGESİ’NDE Kİ AKSARAY SEMTİNİ ELE GEÇİRİNCE, BURADA Kİ AHALİYİ BU GÜNKÜ İSTANBUL’UN AKSARAY SEMTİNE GÖNDERİR. BURAYA YERLEŞEN HALK, BÖLGEYE GELDİKLERİ YERİN ADINI VERİRLER.
AŞİYAN;İSTANBUL’DA BULUNAN AŞİYAN SEMTİNİN İSMİ FARSÇA’DA KUŞ YUVASI ANLAMINA GELİYOR, İSMİNİ İSE ŞAİR TEVFİK FİKRET’İN BU SEMTTE BULUNAN AŞİYAN İSİMLİ EVİNDEN ALIYOR.
BAĞLARBAŞI;BİR ARA BURADA ÜNLÜ BAĞ VE BAHÇELERİN BULUNASINDAN DOLAYI BU İSİMLE ANILIYOR.
BAKIRKÖY;BİZANSLILAR ZAMANINDA MAKRİ HORİ İSMİ İLE ANILAN BÖLGE 14.YÜZ YILDA TÜRKLERİN ELİNE GEÇİNCE MAKRİKÖY ADI İLE ANILMAYA BAŞLADI, 1925’TE İSE YABANCI İSİMLERİN TÜRKÇE İLE DEĞİŞTİRİLMESİ SIRASINDA ATATÜRK’ÜN İSTEĞİ İLE SEMTE BAKIRKÖY ADI VERİLDİ.
BEBEK;FATİH SULTAN MEHMET’İN BURAYI KORUMASI İÇİN GÖNDERDİĞİ BÖLÜKBAŞI’NIN BEBEK LAKAPLI OLMASINDAN DOLAYI BU İSİMLE ANILDIĞI SANILIYOR, 2.RİVAYET İSE ŞU ŞEKİLDE;PADİŞAH BURAYI GEZERKEN YILAN GÖRÜP KORKAN ŞEHZADESİNE BEBEK DİYOR, SEMT BU İSİMLE ANILMAYA BAŞLIYOR.
BEYAZIT;SULTAN 11.BEYAZIT’IN BU SEMTTE KÜLLİYE YAPTIRMASINDAN SONRA BÖLGE BEYAZIT ADIYLA ANILMAYA BAŞLAMIŞTIR.
BEYOĞLU;İSLAMİYETİ KABUL EDİP BURADA OTURMAYA BAŞLAYAN PONTUS PRENSİNDEN İSMİNİ ALDIĞI SÖYLENİYOR, 2.RİVAYET ŞU ŞEKİLDE;BEYOĞLU DİYE ANILAN VENEDİK PRENSİNİN BURADA OTURMASINDAN DOLAYI BU İSİMLE ANILDIĞI SANILIYOR, 3.RİVAYETE GÖRE;YAZIŞMALARDA BEYOĞLU DİYE HİTAP EDİLEN VENEDİK ELÇİSİ’NDEN SEMTİN İSMİNİ ALDIĞI ÖNE SÜRÜLÜYOR.
BOSTANCI;BU SEMTTE ZAMANINDA HER TÜRLÜ MEYVE VE SEBZE BOSTANI ÇOK İDİ, BU NEDENLE İSMİ BOSTANCI OLARAK KALMIŞTIR.
ÇEMBERLİTAŞ;BİZANS İMPARATORLUĞU ZAMANINDA CONSTANTİNUS FORUMU’NUN BULUNDUĞU YERDE Kİ BÜYÜK SÜTUNLARDAN BİRİSİ OLAN ÇEMBERLİTAŞ’TAN ESİNLENEREK BÖLGEYE ÇEMBERLİTAŞ İSMİ VERİLDİ VE BU İSİMLE ANILIR OLDU.
ÇENGELKÖY;ESKİDEN GEMİ ÇAPALARI BU SEMTTE YAPILIYORDU, İSMİNİN BURADAN GELDİĞİ TAHMİN EDİLİYOR.
EMİNÖNÜ;OSMANLI İMPARATORLUĞU DÖNEMİNDE BÖLGEDE Kİ ESNAFI DENETLEMEK EMİN’LERE AİTTİ, BU BÖLGEDE GÜMRÜK EMİNLİĞİ VARDI. İSMİNİ BURADAN ALDIĞI TAHMİN EDİLİYOR.
GALATA;GALATA RUMCA’DA SÜT ANLAMINA GELİYOR, BİR ZAMANLAR BURADA SÜTHANELER (MANDRALAR) ÇOKTU. BU NEDENLE BURAYA, GALATA DENDİĞİ TAHMİN EDİLİYOR, 2.RİVAYETE GÖRE;İTALYANCA’DA GALATA KELİMESİ DENİZE İNEN YOL ANLAMINA GELİYOR, BU İSİM BU NEDENLE BURAYA VERİLDİ.
ŞAŞKINBAKKAL;HENÜZ YERLEŞİMİN OLMADIĞI ZAMANLARDA DENİZE YÜZMEK İÇİN GELENLER BURADA BİR BAKKAL DÜKKANI AÇILDIĞI GÖRÜNCE BURADA İŞ YAPILAMIYACAĞINI DÜŞÜNEREK BAKKALA ŞAŞKINBAKKAL İSMİNİ TAKTILAR, MINTIKAYI TARİF ETMEK İÇİN DE ŞAŞKINBAKKAL İSMİNİ KULLANMAYA BAŞLADILAR. SONRADAN BÖLGE, BU İSİMLE ANILIR OLDU.
ŞİŞLİ;ŞİŞ YAPIMI İLE UĞRAŞAN BİR AİLENİN BURADA KONAĞI OLDUĞU, ŞİŞÇİLERİN KONAĞI İSMİNİN ZAMANLA ŞİŞLİLERİN KONAĞINA DÖNÜŞTÜĞÜ VE ZAMANLA ŞİŞLİ OLARAK ANILMAYA BAŞLADIĞI BİLİNİYOR.
TAHTAKALE;SÖZLÜK ANLAMI KALE ALTI OLAN TAHT-EL-KALE’NİN BOZULMASI İLE MINTIKANIN ADI TAHTAKALE’YE DÖNÜŞMÜŞTÜR, MERCAN YA DA BEYAZIT DOLAYLARINDA ESKİ SUR BENZERİ YAPININ AŞAĞI KOTUNDA YER ALDIĞI İÇİN BU İSİMLE ANILDIĞI TAHMİN EDİLİYOR.
TAKSİM;OSMANLI İMPARATORLUĞU ZAMANINDA SUCULARIN SUYU HALKA TAKSİM ETTİKLERİ BU MINTIKA ZAMANLA TAKSİM OLARAK ANILMAYA BAŞLADI.
ÜSKÜDAR;BİZANS İMPARATORLUĞU DÖNEMİNDE SKUTARİ DENİLEN ASKERİ KIŞLALAR KENTİN BU TARAFINDA BULUNUYORDU VE SKUTARİON DİYE ANILIYORDU, BU İSİM ZAMANLA ÜSKÜDAR’A DÖNÜŞMÜŞTÜR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.