- 1207 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Dominant Kaynana.(9. Blm)
Annem eşimin üstüne gittikçe
Eşim kendini paralıyor ona yaranmak için nederse yapıyordu...
sırf kavga olmasın diye , annemin gönlü hoş olsun diye,ses çıkarmıyordu...
Babam herşeyin bilincindeydi ,insan kırk yıllık eşini tanımazmı ..
Bazen anneme senin sırtından sopayı eksik etmemek gerekiyor, amma, neyse diyorDU...
Evden uzaklaşıp kahvede soluğu alıyordu ,çünkü oda bıkmıştı artık ,annemin şikayetlerinden dırdırlarından ...
Banada oğlum idare edin , ne yapayım dövüyorum olmuyor ,söylüyorum olmuyor ,
bu yaştan sonra boşasam elalem ne demez adama,
gelin damat sahibi olduk ,o laf anlamıyor uyarına gidin siz bari diyordu....
Bizlerde allah günah yazmasın diye susuyorduk ....
Ben eşime hep idare et diyordum.....
Annem biz altdan aldıkça , haddini aşıyor ağzından çıkanı kulağı duymuyordu..
Eşime ismiyle hitap etmiyor , türlü türlü isimler takıyordu
Dürsaf,Hayrat ,Gülşan ,,,,köylerinde ne kadar özürlü varsa onların ismini koymuştu eşime.........
Eşimin haline acıyordum, aşk sevda evlat uğruna herşeyi sineye çekiyordu...
Derken babam emekli oldu ,arazi sattı ve antalyaya taşındılar..
Bizim ikinci bir evladımız daha oldu , kızımız olmuştu ....
Annem oğlanın adına babamın adını koydum diye ,
kızımada kendi adını koyacağımı sanmıştı...
oysa eşim ,istemem adını falan , huyu suyu ona çeker asla koymam dedi........
eşim ikinci bebeğimizde rüyasında kadın evliya görmüş,
bizim oralarda tekke derler ,yada türbe ama o kadar araştırmamıza rağmen o tekkede yatan evliya kadının adını bilen hiç kimse yoktu .....
Bebeğimiz doğduğunda hastanede,ilginçtirki , ilk kadın evliya rabia filmi çıkmışda ,
eşim buda allahın ilahi taktiri ,dedi ve kızımıza onun adını uygun gördü .....
adı rabia olacak demişti .......
annem oğluma altın takmış kızıma ise takmamıştı , hatta hiç ilgilenmemişdi.....
Eş dost zaman içinde , bu kız aynı sen gibi ,şarban hanım ,aynıda sana benziyor , demesiyle kızımızı kucağına almıştı.........
Daha sonra , eşim kızımın bütün eğitimiyle, bakımıyla ,kendi ilgilendi ....
anneme karıştırtmamıştı artık oğlumda herşeyime karışdı, anneliğinin tadını bile çıkaramadım dedi..
Terbiye verdiğimde hep o yüz verdi ama bundan sonra ben ilgileneceğim çocuklarımla karıştırmıcam dedi...
Aslında en doğal hakkıydı buda onun anne olarak......
O sene annemler antalyadan ev aldılar , oraya taşındılar ,sadece ,yazları geliyorlardı....
Alt katı kiraya vermişlerdi , üst katta beraber kalıyorduk ,babam kalpden amaliyat olmuştu.....doktorlar bazı şeyleri yasaklamıştı , babama..
Ama o gizli gizli kaçamak yapıyordu.....hatta anneme hanım bu merdiven beni yoruyor,kiracıyı çıkaralımda alt kata biz oturalım demiştide,annem oğlunla gelinini , oturt oraya,
ben bu yaşta kabire giremem ,orası sıkıcı manzarası yok diyordu.......
altkat fazla güneş görmüyor rubetliydi ,hatta küçüktü .....
Babam bu sene idare edin, seneye alt katı yaptırayımda, siz orada oturun demişdi....
Eşim ben burda kalmak istemiyorum annen bütün gün bizi dinliyor ,kiraya gidelim yetiversin artık bir arada olduğumuz diyordu.......
Bense bak babam hasta iyileşmedi,adam gitmemizi istemiyor bir şey olursa vicdan azabı çekmek istemiyorum dedim......
Eşimde ben çocuğuma terbiye edemiyorum ,bağırsam kızıyorlar,
benim adıma laf yok çocuğa azarlama yanımızda diyorlardı
Aslında herşeyimize karışıyorlardı ,çocukda yüzlü yetişiyordu.....
bak ne olur idare et dedim, hatırım için mesele çıkarma,dedim..
Ben bıktım artık dedi eşim , annenin kaprislerinden, oyunlarından,dost gibi görünüp kuyumu kazmasından ,usandım bıktım dedi.....
En ufak bir açığımı buldumu, yerin altına sokuyor beni dedi.....
Bu kadın uslu görüntüsünün altında bir şeytan besliyor dedi.......
ben hastayken başkalarına çorba götürüyor ,birde gelip kasım kasım anlatıyor sinirlerimi bozuyor dedi ....Arkadaşlarım geldiğinde evin etrafında dolanıyor ,
beni camdan gözetliyor.....çaya çağırdığım zamanda müsrüf diyor , herşeyimi konuşuyor,
beni rezil ediyor arkadaşlarıma,çağırmıyorum bu seferde merdivene oturuyor bizi dinliyor onun balkonu yokmu gitsin oraya otursun neden benle bu kadar uğraşıyor dedi,
ben herşeyin farkındayım , o cahil boşver ,allah bilsin dedim..........
eşim peki dedi hatırın için katlanıyorum bunlara dedi.........
Annemler aslında bana çok zarar vermişlerdi......
Eşimi kaçırdığımda ,kayın validem evi basmış bağırmış çağırmıştı,,,,,
Babam kayın validemi evden kovmuş ve senin ayaklarını diler tuza basarım kadın defol Birdaha gelme demiştide eşim çok korkmuştu ,ben seni sevdim ama ailenin bu kadar kötü olduğunu tahmin edemedim dedi ....
Ben pişman oldum dedi kaçtığıma , o benim annem nasıl öğle birşey yapabilirlerki dedi........
Ben ağlamıştım, onu çok sevdiğimi, beni bırakmamasını söyledim, oda ağladı , sarıldık birbirimize..........
Aslında çok şey yaşadıkda, hangisini anlatsam , içimdeki yara kanar........
Şimdi bakıyorumda, şimdiki gençlik , acaba bunları yaşasa çekermiydi ,zor çok zor çekmezdi....
Eşim çok çekmişti bu aileden ,hatda yengemlere giderdik , bayramdan bayrama onlara gidince, annemleri ,babamları, kötülerlerdi....
Annemde onları kötülerdi ,ama birbirlerini görünce sanki o lafları edenler onlar değillerdi.....
Canım cicim bu kadar iki yüzlü insan nasıl olabiliyordu , anlıyamıyordum zamanla onlardanda uzaklaştım ,annem sen hısım akrabayıda bilmez oldun diyordu ..........
hatta yengemin biri ,eşimin annesiyle yakın köydendide ,annem yengemle kavga ettimi,eve gelir hıncını eşimden alırdı, dağlılar ne olacak sende dağlısın, derdi,
eşimi ağlatırdı.....
oysa eşimin hiç bir suçu yokken , onu aşşağılardı ,artık katlanamıyordum ...
annem hem namaz kılıyor, hemde bu kadar nasıl kötü bir ruha sahip olabiliyor diye şaşırıyordum..............Kışın antalyada kalıyor , yazın bizde kalıyorlardı , onuda annem burnumuzdan getiriyordu ....
ceylan yılmaz