- 65 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYVANLARI.
HAYVANLARI KORUMA DERNEKLERİ.
Hayvanları Koruma Derneği ise, Fransa’nın en eski hayvan koruma toplum, şirketlerin hayvan koruma alanında çalışan.
tarihinde oluşturuldu 2 Aralık 1845ve kamu yararına olan tanınan 1860 yılında, dernek sıkıntı, terkedilmiş kayıp ya da kötü muameleye maruz hayvanları toplayan 55 barınaklar ve 7 SPA evlerin Fransız topraklarında. Hayvanlar, terk edildikten, kötü muamele nedeniyle geri çekildikten veya barınaktan çıkarıldıktan sonra site ekibi tarafından bakılır. Hayvanlar (köpekler, kediler ve AAC: diğer evcil hayvanlar) evlatlık verilmek üzere tanımlanır, sterilize edilir, aşılanır, barındırılır, bakılır, eğitilir ve sosyalleştirilir.
Ayrıca , kaynakları kısıtlı (evsizler, asgari sosyal yardımdan yararlananlar, vb.) kişilerin hayvanlarını tedavi etmelerine, aşılamalarına, sterilize etmelerine ve teşhis etmelerine olanak tanıyan 12 dispanser aracılığıyla yoksul sahiplere yardımcı olur .
SPA ayrıca 700 gönüllü müfettiş ve müfettiş ağı aracılığıyla hayvanlara kötü muameleye müdahale eder ve hayvanlara kötü muameleden suçlu bulunanları kovuşturur. İnsan ticaretiyle mücadele hücresi (CAT), çeşitli hayvan kaçakçılığı ve istismar kaynaklarını güncellemek için profesyoneller üzerinde araştırmalar yürütür. Genel halkı hayvan refahı ve sorumlu evlat edinme konusunda eğitir ve hayvan davasını ilerletmek için savaşır. Aynı zamanda gençlik kulüpleri, okul ve ders dışı müdahaleleri ile yarının nesillerini hayvanlara saygı konusunda pedagoji ile yetiştirmektedir. Ayrıca, hayvan koruma projelerinde dernekleri ve toplulukları destekler.
Tarihi
İçinde Eylül 1843Doktor Pierre Dumont de Monteux, kendisini bekleyen manzara karşısında dehşete kapılır: Bir arabacı Paris’te bir sokakta bir arabaya koşulmuş bitkin bir atı hırpalar ve adamın kendisini kırbaçladığını, ayağa kalkıp yürümesi için onu dövdüğünü görür. “Adalet nerede, acıma nerede, nihayet sosyal insanı karakterize etmesi gereken tüm ahlaki duygular nerede? » Kızgınlıkla.
Dernek kuruldu 2 Aralık 1845Pierre Dumont de Monteux, Paris polis müdürü Gabriel Delessert , vikont Valmer ve Salpêtrière hastanesinde doktor olan doktor Étienne Pariset tarafından. Doktor Étienne Pariset ilk başkanıdır . 1824’te İngiltere’de Hayvanlara Zulüm Önleme Derneği’nin kurulmasının ardından , ilk olarak takım atlarını istismara karşı korumak için aynı şekilde kuruldu. Bu edilir kamu yararına olan varlık olarak kabul kararıyla,22 Aralık 1860. "SPA" kısaltması, derneğin adını ve sloganını simgelemektedir: "kaydet - koru - sev".
1903’te ilk SPA sığınağı Gennevilliers’de açıldı (92).
Dernek, 1905’ten beri köpekler üzerinde yapılan hayvan deneylerine karşı mücadele ediyor. Camille du Gast , İkinci Dünya Savaşı’ndan önce derneğe başkanlık etti .
1945’te Paris’te ilk SPA dispanseri açıldı (75).
SPA için hayvanlara saygı, erken yaşlardan itibaren yarının koruyucuları hakkında farkındalık yaratmayı içerir. Bu nedenle 1948’de, sığınma evlerinde yaşayan 11-17 yaş arası gençlerin gönüllülüğü erişilebilir kılmak için Gençlik Kulübü’nün ilk bölümünü kurdu.
1976’da dernek , dernek başkanlarından biri olacak olan Roland Nungesser tarafından desteklenen "hayvan tüzüğü" nü Ulusal Meclise sundu . 1982’de Animaux Dergisi’ni yayınlamaya başladı ve bu sayede daha geniş çapta kampanyalar yürüttü. 1987’de, o zamanki başkanı Roland Nungesser sayesinde Ulusal Meclis’te hayvanların korunması için bir meclis çalışma grubu kuruldu. 1992’de yasadışı çiftlikleri ortadan kaldırmak için insan ticaretiyle mücadele hücresini kurdu. 1993’te Avrupalı meslektaşlarıyla birlikte çalıştı ve resmi olarak yasal metinlerin Avrupa Komisyonu ve Parlamento düzeyinde gelişmesini sağlayan bir Avrupa hizmeti oluşturdu.
1994 yılında, yeni Ceza Kanunu hayvanlara eziyet eden fiilleri 2 yıl hapis ve 30.000 € para cezası ve kötü muameleyi 457 € ile 762 € arasında değişen para cezası ile cezalandırmaktadır.
İçinde temmuz 2014, yıllık genel kurulda toplanan dernek üyeleri, tıbbi gerekçeleri olmayan her türlü ötenaziye karşı olduklarını beyan ederler.
2015 yılında 170. yılını kutlayan dernek , ilk “SPA Evlerini” açar ve görsel kimliğini değiştirir.
2016 yılında, Pervenchères’te (61) atlara ayrılmış büyük sığınak kapılarını açar ve SPA “Don in trust” etiketini alır.
16 Temmuz 2018, yönetim kurulu, SPA başkanı olarak Jacques-Charles Fombonne’u seçer. 22 Haziran 2019, yeni bir yönetim kurulu 3 yıllığına seçilir ve Jacques-Charles Fombonne yeniden başkan seçilir.
2021 yılında dernek halen "Hayvanları Koruma Derneği" adını taşımaktadır. "Maison Société Protectrice des Animaux" ticari markasını tescil ettirdi.7 Mayıs 2014, yeni logosu ("yarı figüratif işaret") 23 Ocak 2015, 12 Mayıs 2015 "Hayvanlar için cani kursu" markası ve 12 Haziran 2015 “Allo hayvan perdue” işareti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.