- 113 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Kendinle Barışmanın Gücü: İçsel Huzura Giden Yol
Kendinle barışık olmak, yaşamımızda büyük bir rol oynar. Birçok insan, çevresindeki insanların beklentilerini karşılamaya çalışarak kendini yıpratır; sürekli daha başarılı ve daha mükemmel olma arayışında kaybolur. Ancak, bu sürekli çaba iç huzurumuzu zedeler. İçsel dengeyi bulmak, yaşam kalitemizin temel taşıdır. Eğer kendimizle olan ilişkimiz sağlıklı değilse, dış dünyada ne kadar başarılı olursak olalım gerçek anlamda mutlu olmamız zorlaşır.
Bu yazıda, kendinle barışık olmanın neden bu kadar önemli olduğunu anlamaya çalışacağız. Bu süreci daha iyi kavrayabilmek için, gerçek hayattan örnekler üzerinden inceleyeceğiz.
---
Bir zamanlar, hayatını başkalarının beklentilerini karşılamaya adayan biri vardı. Her zaman daha iyi olma çabası içinde, çevresine en iyisini sunmak için uğraşıyordu. Ancak, bu çaba zamanla ağır bir yük haline geldi. Mükemmellik arayışı, hata yapma korkusunu beraberinde getirdi ve bu da içsel bir savaşa dönüştü. Dışarıdan bakıldığında güçlü ve başarılıydı; ama içinde derin bir yorgunluk ve tatminsizlik yaşıyordu.
Bir sabah, aynada kendine bakarken, kafasında dönen düşünceleri dinlemeye karar verdi. İçindeki ses sürekli onu eleştiriyor ve yargılıyordu. Başkalarının fark etmediği küçük hataları büyütüyor, kendini sürekli yetersiz görüyordu. O anda fark etti ki aslında onu en çok eleştiren kendisiydi. Başkaları hatalarını görmese bile, o kendini sürekli eleştiriyor ve yeterince iyi olmadığını düşünüyordu. Bu farkındalık onun hayatında bir dönüm noktası oldu. Asıl mücadelenin dış dünyada değil, kendi içinde olduğunu anladı.
---
Bu farkındalığın ardından, geçmişine dönüp bakmaya başladı. Yıllarca biriktirdiği olumsuz düşünceler, eksiklikler ve başaramadığını düşündüğü şeyler bir yük haline gelmişti. Kendini sürekli başkalarıyla kıyaslıyor, onların başarılarına bakarak kendi eksikliklerini sorguluyordu. Ama zamanla anladı ki herkesin hayatında inişler ve çıkışlar vardır. Hiç kimse mükemmel değildir ve herkesin güçlü ve zayıf yanları vardır. İçsel barışın temeli, bu gerçekleri kabul etmekten geçiyordu.
Bu kabulleniş, ona derin bir huzur getirdi. Eksiklikleriyle savaşmayı bıraktı. Hatalarını ve zayıflıklarını bir öğrenme fırsatı olarak görmeye başladı. Her hata, hem kendini hem de yaşamı daha iyi anlamak için bir şanstı. Bu değişim, ona sadece huzur vermedi; aynı zamanda gelişime daha açık hale gelmesini sağladı. Artık kendini sürekli yargılamıyor, aksine anlamaya çalışıyordu.
---
Bir gün, içindeki sesin ne kadar acımasız olduğunu fark etti. Yaptığı her hata, yaşadığı her küçük başarısızlık sonrası kendine karşı çok sertti. Ancak bir an durup şu soruyu sordu: “Başkalarına böyle davranır mıydım?” Cevap belliydi: Hayır. Başkalarına karşı daha şefkatliydi, onları motive eder, hatalarına anlayışla yaklaşırdı. O halde neden kendine karşı bu kadar acımasızdı? Bu farkındalık, onun kendisiyle olan içsel diyalogunu değiştirdi. Artık kendini suçlamak yerine anlamaya çalışıyordu. İçindeki eleştirmen yerine, kendine destek olan, güven veren bir ses geliştirmeye başladı.
Bu süreç ona sabırlı olmayı da öğretti. Yıllarca hızlı sonuçlar almak, kısa sürede başarıya ulaşmak için çabaladı. Ancak gelişim ve değişim zaman alıyordu. Artık bunu kabul ediyordu. Hatalarına karşı daha sabırlı olmayı öğrendi, her şeyin bir zamanı olduğunu fark etti. Artık, hata yaptığında kendine nazik davranıyor, sürecin tadını çıkarıyordu. Bu da hayatına daha fazla anlam kattı.
---
Zamanla, dış dünyanın karmaşasından nasıl uzaklaşabileceğini keşfetti. Zihnindeki fırtınalar ne kadar güçlü olursa olsun, içinde bir sığınak bulmuştu. İçsel huzuru yakaladığında, dış dünyanın zorlukları daha az etkileyici hale geliyordu. Ne olursa olsun, içinde sakin kalmayı başardığında, dış baskılara karşı daha dirençli olabiliyordu.
---
Sonuç olarak, kendinle barışık olmak, içsel huzura giden en önemli adımdır. Kendinle barıştığında, dış dünyanın zorlukları daha az etkileyici olur. Dış dünyanın karmaşasına rağmen, içinde sakin bir alan yaratmak, yaşamın getirdiği zorluklara karşı güçlü bir savunma sağlar.
Bu yolculuk, her insanın zaman zaman çıkması gereken bir serüvendir. Kendini tanımak, kabul etmek ve içsel dengeyi bulmak, bu yolculuğun temelini oluşturur. Kendinle barıştığında, dış dünya da seninle barışır. İçsel huzur, yaşam kalitesini artıran ve insanı daha güçlü kılan bir yoldur.
Aile danışmanı
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
YORUMLAR
Doğrudur mutlaka...
Ama ben hiçbir zaman kendimle barışamadım...
Bilmem nedendir.
Aşırı duygusalım.
Anlamlı yazın için kutluyorum Selda Kızım.
Sevgiler...
İYİEKMEKÇİ
Duygularınızı paylaşmanız çok kıymetli. Bazen insanın kendisiyle barışması zaman alabilir, ancak bu yolda duygularınızın farkında olmanız bile önemli bir adım. Aşırı duygusallık da insanın hayata bakışını ve tepkilerini derinleştiren bir özellik olabilir. Size içten sevgilerimi iletiyorum ve her zaman paylaşmak isterseniz buradayım.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.