- 88 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZGÜRLÜK.
ÖZGÜRLÜK NEDİR?
,Özgürlük insanın sonuçlarını bildiği şeyleri istediği ortam ,yer ve zamana göre istediği biçimde kendi istediği ve kimsenin baskı altında kalmadan çevreye zarar vermeden yaşamaktır .özgürlük kişisel bir tabirdir kimine göre duygu ve düşünce kimine göre yaşam tarzı bunun en güzel örneği Doğu Türkistan da ki kandın’ lar insanlar özgürlüğü her şeye izin verme izin verme olarak algılıyor ama bence özgürlük bir şeyi kısıtlayacaksa veya her şeye izin vereceksek de bunun kedi kararlarımızla gerçekleşmesi gerekir . insanların bazılarının doğum günlerini çok sevmesi bazılarının ise sevmemesinin asıl nedeni özgürlüktür. insanlar neden ömürlerinden 1 yıl daha azalınca mutlu olur ki bunun birçok nedeni vardır. ilk nedeni; sevdiklerine kattığı değerler, biriktirdiği arkasında bıraktığı güzel anıların sayısının artması diğer nedeni ise özgürlüğe daha da yaklaşması bunu şöyle ifade edelim . insanlar 18. yaş gününü bu kadar önemsemesinin nedeni artık tam olarak reşit ve özgür sayılması . mesela 5 yaşında iken istemediğimiz yemeği yemek zorunda kaldığımız da mecburen yiyorduk ama şimdi kendi istediğimiz yemeği yapabiliriz . bu da özgürlüğün sabit değil değişe bilen bir şey olduğunu kanıtlar . doğum günü kutlamayı sevmeyenler ise hayatta ne olursa olsun bir şeylerin değişmeyeceğini bilmesidir .buna örnek olarak her şeyini kaybeden sevdiklerini kaybeden bi insan veya hayattan zevk almayan bir insan aslında mutlu olması gerekiyor değil mi artık tamamen özgür ama özgürlüğü değerli kılan şey ulaşılma sının zor olması değil mi onun için çabalamak ve paylaşmaktır zaten ona sahip olduğun da neden onun için bir çaba sarf edip ulaşınca mutlu olasın ki bu yüzden bazen hayatta bize karışıldığını da bir şeyleri düzeltmek için çabalarız buda bizim yaşama nedenimizdir işte özgürlük budur .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.