- 196 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
BEBEKLER HİSSEDER Mİ?
Daha henüz altı aylık
Ama yaşamının çoğunda bizde kaldı torunum Uzay.
Kâh sesli kâh sessiz gülücükler dağıttı dedesine ve diğer sevdiklerine.
Neşeye boğdu aileyi.
Ama artık gitme zamanı geldi
Yaklaşık bir ay bizde kaldıktan sonra.
Toparlanıyorlardı.
Kucağıma almak istediğimde, her zamanki gi…
Hemen kollarını açıyor
Ve neşeleniyor. Ama gülmüyor...
Ne kucakta ne de beşiğinde.
O gün hiç gülmedi...
Şakalaştık…
“Bizden ayrılacağını hissetti kuzucuk” dedik.
“Kim bilir, belki de!” dediler…
Öğrendik ki,
Kendi evlerinde de gülmemiş Uzaycık…
“Sizi aradı durdu!” dediler.
Düşündüm durdum.
Henüz hiçbir kelime konuşamayan Uzaycık…
Acaba konuşulanları anlıyor muydu?
Gideceklerini…
Bizden ayrılacağını hissetmiş miydi?
Altı aylık bir bebek…
Dedesinden ayrılacağını hissediyor olabilir mi?
Kadir Tozlu
01.10.2024
BİR DOST KALEMDEN...
İçi çocuk sevgisi ile dolu
Doğruluktan yanadır yolu
Her yere ulaşır kolu
Kadim dost Kadir Baba’nın... Ahmet Acar-03.10.2024
YORUMLAR
Bu şiir, bir bebeğin saf ve derin duygularının, henüz kelimelerle ifade edemese bile, nasıl anlaşılabileceğini düşündüren bir eser. Torun Uzay'ın dedesine ve ailesine duyduğu bağlılık, ayrılık zamanı geldiğinde gülüşünün eksikliğiyle kendini gösteriyor. Altı aylık bir bebeğin bile, duygusal bağları ve ayrılığı hissedebileceği fikri, insanın iç dünyasında derin bir etki bırakıyor. Bebeklerin sezgisel anlayışlarının, sevgi dolu anlarda bile ne kadar güçlü olabileceğini anlatan dokunaklı bir şiir okudum.Yüreğinize,kaleminize sağlık Kadir baba.
superbaba
Değerli yorumun için teşekküğr ederim Selda kızım...
Merhaba Süper babam.
Elbette bebekler de hissedebiliyor belli başlı bazı şeyleri.
Karşılarina geçip onlara gülümsedigimizde onlar da bize gülümsüyorlarsa, karşılarında sinirli öfkeli olduğumuzda ise bize suratlarini asıp ağliyorlarsa bence ayrılığı ve yoksunluğu onlar da hissedebilme özelliğine sahipler.
Bırakın bebekleri hayvanlar da bile sevilip sevilmediğini, değer görüp değer verimediğini hissetme, sahiplenme ve benimseme, özlem ve ayrılık olgularını sezebilme gibi iç güdüsel özellikler bulunmakta.
Seneler evvel bir kanaryam vardı. Ben okula gitmek için evden çikarken benim cıkacağimi anlar evin kapısının önünde dakikalarca öterdi. Sanki gitme der gibi...Tüm ailem ile birlikte hayret ederdik bu olaya ki bu hareketi sadece ben evden çıkacaksam yapardi.
Çiçek deriz, netice de bitkidir ama onlar dahi sevilip sevilmediğini değer görüp görmediğini hissedebiliyor.
Allah torununuza sizlerle beraber sağlıklı huzurlu mutlu başarılı ve güzel bir ömür nasip etsin inşallah...
Selam ve Saygılarımla...
superbaba
Ben aslında aşırı duygusalım ve bebekler şöyle dursun, çiçeklerin bile hissettiğine inanırım. Saksılarda yetiştirdiğimiz menekşeler onlara nasıl bir sevgiyle bakıyorsak o derece coşarlar...
Uzay benim dördüncü torunumdur.
Gideceği gün ağlamıyordu ama gülmüyordu da. Ne kadar uğraşsam da güldüremedim.
Güzel dileklerin için teşekkür ederim Kızım...