- 300 Okunma
- 11 Yorum
- 24 Beğeni
İyi kötü
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Dünyayı, birbirine zıt olgularla idrak ediyoruz. Siyah=beyaz, gölge=güneş, açık=kapalı, melek=şeytan vs yüzlerce örnek.
Dünya, sevginin varlığı hatırına yaratıldı diye söyleniyor ve sevginin gerçekten önemli bir güç olduğunun idraki ile bunu onaylıyoruz. Nitekim peygamberimiz sevgi ve merhamet temsili olarak, dünya düzenini iyileştirmek, sevgi ve hoşgörüyü hakim kılmak üzere görevlendirilmişti.
Böyle güzel bir düzenin neden kurulamadığına bakarsak, iyilik ve kötülük olgularının işleyişini gözden geçirmek gerekiyor.
İlk çağlardan günümüze kadar dünya iyilerle kötülerin çarpışmasına tanık olmuştur. Kötülük saldırmış, iyilik kendini savunmak zorunda kalmıştır.
Eski tanrılar tahtları uğruna çocuklarını yer, bazen de babalarını öldürürmüş.
Kötülük ve hırs gözlerini bürümüş olarak kendi soyuna ve halkına bile eziyet eder, vahşice derilerini yüzerlermiş.
Gücü elinde bulunduranın insafına kalmış bir düzen hakim olmuş gelmiş asırlardır.
Peki neden çoğu zaman kötülük galip geliyor, iyiler ve masumlar neden eziliyor? Bu sorulara verilecek çok çeşitli cevabı var elbette.
Müslümanların bir kısmı hayatın imtihan yeri olduğunu, her türlü belaya sabır ve şükür gerektiğini söyler. Bir kısmı ise sabır ve şükrün yanında mücadele edilmesi gerektiğini söyler. Kötülüğe karşı mücadele çok zorlu bir eylemdir. Günümüz dünyasında tıpkı eski zalim tanrıların eylemlerine benzer güç savaşları, sömürge zihniyeti hakimdir.
Gazze’de, Filistin’de yaşananlar iyi ve kötünün çarpışmasıdır. Aktörler değişiyor ama eylemler değişmiyor. Yakın tarihin Hitler örneği gibi, İsrail’in başında da aynı ruhu taşıyan bir kötü ruh bulunmaktadır.
Dünya Suçlu
Cümlelerimin başını gövdesinden ayırdılar.
Kan aktı oluk oluk sayfama
Güncelledim kan tuttu
Finalde hep bayılırlar
Bugün bir adam izledim
Toz, duman, yıkıntılar
Üst baş perişan
Haykırıyor dünyaya
"Dört çocuğumu arıyorum!"
Kanım aksa iyiydi
Kanım dondu çaresizlikten
Kanlarımız kandan olsun
Cenk edelim beraber
Çocuklar melek olup gitti
Bu fikirle avutuyorum
Tüm dünya suçlu bu savaşta
Kim hükümlü olacak
Kim kimi sorgulayacak
Tek bir kıpırtı yok etrafta
Onca şiddete rağmen
Onca kötülüğe rağmen
Müjgan Akyüz Dündar
YORUMLAR
Müjgan hocam, yazınızı ve yazınıza eklediğiniz dizelerinizi beğenerek okudum. Geçmişten günümüze uzayıp gelen iyiler ve kötüler mücadelesi ve ekseriyetle de kötülüğün galip gelmesi bence de tuhaf bir durum. Geçmişte nasıl insanlar duyarsızlaştırılmış ise günümüzde de kader-şükür tuzağına insanlar düşürüldü ve duyarlılığımız buhar oldu. Çok beğendim yazınızı kutluyorum değerli yazar kardeşimi.
Hani ,medeni dediğimiz (tek dişli canavar) Batı var ya!..
Hani, bir bakıma pek çok insanın rüyalarını süsleyen asıl şeytan ABD yöneticileri var Ya!..
Hani, insan hakları diyen, bir kaşık suda fırtınalar estiren Batı ve İngiltere var ya!..
Var mı gerçekten?
Var ise kimin için var?
Bir de medeniyeti, insanlığı, hakkı, hukuku, demokrasiyi ve insana saygıyı kimseye bırakmazlar.
Tebrik ve takdirlerimle...
Müjgan Akyüz
Gittikçe dünya daha çok medeni, çağdaş bir yolda ilerleyeceğine
daha çok kötülükle, vahşetle yol alıyor.
Bakıyoruz geçmişe ki uzağa gitmeye gerek yok; Osmanlıda taht uğruna kardeşler katlediliyordu. Padişahlar anlatılamayacak kadar insanlığa sığmaz rezillikte bir hayat yaşıyorlardı.
Yalan dünya işte. Sırf menfaat uğruna her şey yalan. Kötülerin cenneti için
mazlumların cehennemi bu dünya.
Çok güzel bir yazı okudum. Sağ olun var olun. Selam ve saygılarımla hoşça kalın.
Müjgan Akyüz
Ahh ..sayfayı açar açmaz günün yazısı seçilmesine yazının muhteşem ötesi tebrikler. Kalemin bitimsiz olsun .Müsluman kardeslerimizi düşününce yediğimiz lokmalar biğazimiza tıkanıp kalıyor yattığimiz yataklar batıyor .duyarlı yüreginden öpuyorum canım benim.selamlar sevgiler
Müjgan Akyüz
Ah Müslüman:
Kardeşini çiğnerken kâfirin topal atı
Sen nasıl düşünürsün, uykuyu ve rahatı.
Diyesim geldi.
Duyarlı gönül sesini saygıyla selâmlıyorum.
Müjgan Akyüz
Yaşananları objektif bir bakış açısıyla ayrıntılı inceleyen duyarlı paylaşımınız için gönülden kutluyorum, tebrikler efendim.
Güne gelmesi isabet olmuş, hislerime tercüman olan paylaşım için söylenecek çok şey var ama bu lanetlenmiş olan zalimler er ya da geç Allah'ın adaletiyle ayetlerle sabit olan cezalarını ertelense de ihmal edilmesi asla mümkün olmadan göreceklerdir.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Müjgan Akyüz
Çok teşekkür ediyorum, selam ile
İyi ile kötünün bir birine galebesini konuşabiliriz. Birinin diğerini alt etmesini, sönümlemesini belki bir süre sonra birinin diğerinin safına katılmasını… Fakat iyi ile kötünün savaşı aynı şey değil diye düşünüyorum. Zira savaş varlık nedeniyle, ismiyle, cismiyle, zatıyla subutuyla kötü ve kahreden lanet bir olgudur.
Böylesine kahreden bir şeyde iyilerin kazanması zaten söz konusu olmaz haddi zatında “içinde bir miktar iyilik olanlar için” savaşın hiçbir zaman kazanını olmaz, olamaz.
İyilerin nazarında savaş olmaz fetihler olur
Fetihler önce gönüllerde olur önce Erenler sonra Alpler söz konusu olur bir zaman sonra Alp Erenler olur.
Kudüste zulüm görenlerin müslümanların peygamberi SAV Bedir harbinde ağaçlara kadınlara çocuklara ihtiyarlara aman dileyen erlere bile dokunmayacaksınız demişti
Kötülerin Haham’ı diyor ki bugün öldürmediğiniz bebekler yarının teröristi olacak bugün öldürmediğiniz kadınlar yarının teröristlerini doğuracaklar
Böylesi vahşi bir zihniyete karşı topla tüfekle ve onların terbiyesi olan katliamlarla mücadele verilemez zaten verecek kimsede yok
Onlara karşı insanlık nedir? Medeniyet tasavvuru nasıl olur? Hakça ve insanca bir dünya düzeni nasıl kurulur? İnsan nasıl yaşatılır ve insanı yaşatan devlet nasıl yücelir?
Konuştuğumuz göçleri tersine çevirdiğimiz bir cenneti asa bir iklimi yeşertmekte olabilir.
Tebrikler sevgiler selamlar
Müjgan Akyüz
Güzel katkılarla dolu yorum için çok teşekkürler.
Yaşananlar ziyadesiyle hüzün ve acı veriyor bizlere... İnsanlıktan nasipsizler, mini mini yavruları, kadınları yaşlıları, hatta hastaneleri bile gözünü kırpmadan vicdanları zerre titremeden vuruyorlar. Yahudi ırkı ve milleti kendilerinden başka kimseleri sevmez bunu da unutmamalı... Onların nasıl bir zalim ırk olduğuna örnek vermek için söyle gerçek bir anekdot anlatılır. ''Almanlar aynı anda Rusları ve Yahudileri esir almışlar, ikinci dünya savaşında. Ruslara kürek verip bu Yahudileri diri diri toprağa gömün demişler, Ruslar canilik diye Kabul etmemişler bu teklifi... Sonra Yahudilere kazma kürek verip Bu Rusları diri diri gömün demişler Yahudiler tabi hemen Rusların üstüne kürekle toprak atmaya başlamışlar, sonra Almanlar yeter deyip çıkartmışlar Rusları ve Ruslara dönerek ''Bu Yahudileri neden öldürdüğümüzü şimdi anladınız mı?'' demişler... İnsanlık onların yakınında bile geçmez. Hazreti Zekeriya ve Hazreti Yahya'yı şehit eden Hazreti İsa'ya zulmeden yine bunlardır. Allah şerlerinden korusun diyelim... Rabbim her şeyi, Gazze de yaşananları da görüyor ve biz O'nun adaletine güveniyoruz... Manidardı kutlarım...
Müjgan Akyüz
Kendilerinden başkasını hayvandan da daha aşağı gören, kendilerine üstün ırk gibi saçma bir yaftayı yakıştıran insanlardan ne fayda gelir?
Üstün ırk tezi Kuran'ı Kerim'e göre bakıldığında saçma bir tez olduğunu görüyoruz. Üstünlüğün sadece takva ile olduğu bildirilmiş tüm insanlığa.
İslamiyet tüm insanlığa seslenir.
"Dedi ki; sen şairsin elindeki taş ne ?
Dedim ki; şair aşka boyun eğer, zulme değil."
...
Cahit Zarifoğlu