- 1158 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim Kardeşliği
ÖZGELİŞİM KARDEŞLİĞİ
Sevgili dostum, güzel Kardeşim,
“Can Kardeşliği” , “Kan Kardeşliği” olurda sence “Özgelişim Kardeşliği” olmaz mı ? Seninle hayatta kurduğumuz ve mektupla devam eden kardeşliğimize ben “özgelişim Kardeşliği” diyorum ve herkesin kendisini ve kardeşini geliştirecek, gerekirse yapıcı eleştirecek, çokça da maddi ve manevi destek olacak kardeşlere ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Böyle “özgelişim kardeşliği” içinde olan insan sayısı artarsa o zaman toplumda daha iyi gelişir bence.
Sevgili dostum, Özgelişim kardeşim,
Sana yazdığım bu mektupları “psikolojik mektuplar” olarak algılayanlar oluyor. Ben buna “özgelişim mektupları” diyorum. Psikoloji insanı tabii ki rahatlatır ve hayata olumlu bakmamızı sağlar ama özgelişim ise insanı ileriye hazırlar ve ilerisini düşünerek “ nasıl gelişeceğim? ” sorusunun cevabını verir. Çok insanın bu soruyu sormak aklına gelmediği gibi cevabını da bilemez tabii ki.
Sevgili Özgelişim dostu,
“Nasıl gelişebilirim ? Bu konuda bana yardım edebilecek insanları tanıyor muyum? Onlardan nasıl faydalanabilirim? Kendimi geliştirecek kitaplar okuyabiliyor muyum ? Böyle kitaplar tavsiye veya hediye edecek dostlarım var mı ? O dostlarımdan yeterince faydalanabiliyor muyum ? Yoksa böyle insanlarla tanışmak için çaba harcıyor muyum ? Böyle insanlarla tanışmışsam iletişimi devam ettirdim mi ? Buna benzer bir çok soruyu sormak ve cevabını bulmak da özgelişim yolcusunun görevi olmalı.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
“Eleştiri” sevimsiz bir kelimedir. Yalnız bilinçli ve gelişmek isteyen insanlar eleştiriden ve eleştirilmekten korkmazlar ve severler eleştirilmeyi. Onların sevmediği şey eleştiri adı altında seviyesiz hakaretlere maruz kalmalarıdır. Eleştiri yapcıcı olduğu zaman geliştirirmeye yardımcı olur insanı.
Sevgili dostum,
Eleştirel yapımı bilenlerden bazıları sık sık “eleştirirsen eleştirilirsin” der. Ben buna inanmam. Bazen takdir ettiğimiz insanlar bile önyargılı ise bizlere. Mesela ne yaparsan yap önyargılı ve seni sevmeyen insana yaranamazsın. Övgüye eleştiri ile küfürle cevap veren o kadar çok insan var ki toplumda, sözleri işlerine geldiği gibi anlayarak hakarete kadar götürürler işi. Sıkışınca da seni suçlu ilan ederler. Sonuçta bizler de insanız eleştiriye açık olacağız ki gelişelim. Herkesin herkese yağ çektiği ve inanmadığı övgülerle, insanları övenlerin çok olduğu ortamlarda, o ortamlarda yaşayan insanlarda, onların çocukları ve torunları da gelişemez. Ben bunlara gözlemlerimle şahitim. “seni sende olmayan meziyetler ile övenler öyle zmaan gelir ki seni sende olmayan mesiyetlerle yerin dibine batırır” diyenler ne güzel söylemiş değil mi ?
Değerli özgelişim yolcusu dostum,
“özgelişim Kardeşliği” içinde yaşayan herkes kardeşine “şunu yapma, bunu yapma, sus, konuşma, eleştirme” gibi babanın çocuğuna nasihat etmesi gibi nasihat etmez. Sözle değil, davranışları ile örnek olurlar. Maddi ve manevi destek olurlar. Sadece nasihat vermezler, gerekirse dostlarının ürettiklerini alarak çevrelerine de hediye ederler. Kitabı okumadan eleştirmezler ve kendine hediye edile kitapları da mümkün olduğunca okuyarak güzel ve hoş olmayan yerleri de belirtirler. Bu da “özgelişim kardeşliği”nin bir gereğidir bence.
Değerli özgelişim dostum,
İnsanların ürettikleri şeyleri imkanı varken almamak, ciddiye alıp değerlendirmemek de dostu eleştirmek değil midir? Dost özgüven aşılamaz mı? “Korkma, doğru bildiklerini anlat, el aleme bakma, toplumun doğru konuşan insanlara ihtiyacı var” demez mi ? Ben sana, sen bana böyle destek olmuyor muyuz? Bu özgüveni vermek işlte “özgüven kardeşliği”dir. Dedim ya hani özgüveni olan özgüven, korkuları olan dostuna korku aşılamaya bakar . “Sus, eleştirme, suya sabuna dokunma “ der. Suya sabuna dokunmamanın sonucu nedir? Pis kalmak değil mi ? Dost dostunun pis kalmasını ister mi? Şaka bir yana dost temizlik aşılar, özgüven aşılar, hakarete varmayan cesaret aşılar, saygıyı aşmayan eleştiri aşılar.
Sevgili dostum,
“Özgelişim Kardeşliği” sadece iki kişi arasında olmaz, kardeşlerin akraba ve arkadaşlarını da kapsamalı bence. Mesela bizler faydalı bilgilerimizi paylaşacağız ki, arkadaşlarımızda o bilgilerden faydalansın. Tanışmayan ama tanıştığı zaman birbirinden faydalanacak insanlarla tanıştırmak da “özgelişim Kardeşleri” nin görevi olmalı senin yaptığın gibi... Tanıştırma günümüzde unutulmuş olsa da bizler “tanıştırma kardeşliği” ni de yaşamaya bakalım. Bunu sen de, ben de yapıyoruz ama yetmez daha çok iyi niyetli insan insan toplumda tanışmalı ki , toplum ilerlesin.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Seni “özgelişim kardeşi” olarak baul eden bir insan olarak, bu kardeşliğinde en azından can ve kan kardeşliği kadar önemli olduğuna inanıyorum. Belki can ve kan kardeşleri kardeşine faydalı olamıyor hatta zamanı geliyor küsüyor ve düşman bile oluyor ama “özgelişim kardeşleri” küsmenin ne kadar saçma olduğunu bilerek sadece çok rahatsız olduklarında tavır koyarlar. Sonra da affederler.
Sevgili özgelişim Kardeşim,
Bu kardeşliği, bu mektubu sana yazarken kalbimde daha samimiyetle hissederek mutlu ve bahtiyar olduğumu anladım. Aslında daha önce de hissediyordum da biraz daha bilincine ve farkına vardım diyebilirim. Her geçen gün bu bilinç ve farkındalık da artacak gibi... Bilgi ve farkındalık böyle güzel bir şey. Bilgili ve farkındalığı önemseyene ve yaşayana tabii ki.
Sevgili Özgelişim Kardeşim,
Hayatta ne varsa bilgi ve sevgide var. Bilgi ve sevgide cimri olanlar, bunu ifade etmekte zorlananlar ve okuyarak bilgili olacağına inanmayanlar pek anlamazlar. Halbuki bilgili olmak demek gelecek nesillerimizin de bizleri önemsediğinde bilgimizi ve sevgimizi anladığında bilgili olacak ve sevgi ile dolacaklardır. Tabii anladıkları zaman. Ben şahsen okudukça daha çok okuyasım geliyor, faydalanıyoruz, seviyoruz ibadet hazzı alıyoruz ki okuyoruz işte. Anlamayan okuma sevgimizle alay edenlerde sağ olsun. Onlarda bizleri uyarıyor ve daha çok okumamız ve bilinçlenmemize kıskançlıkları ile yardım ediyorlar işte.
Değerli özgelişim yolcusu dostum,
Elime kalem, alınca işte böyle coşuyorum, beyinden çıkan bilgi, kalpten gelen sevgi, İnançtan gelen okuma sevgisi, okuduklarımızın bilgisi işte bizi böyle coşturuyor. Bu da rahatlık ve yaşama azmi veriyor bize .
Sevgili Özgelişim kardeşim,
Bu güzel Kardeşliğin bugün daha fazla farkına varmış insan olarak seni bir kardeş gibi kucaklıyor bilgi ve sevgimizin “damlaya damlaya göl, damlacıktan sel” oradan okyanus olarak tüm dünyayı kaplamasını temenni ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.