- 333 Okunma
- 8 Yorum
- 13 Beğeni
ELVEDA ŞEHR'İ RAMAZAN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
ELVEDA" ne hüzünlü, ne ağır bir kelime.
Bir daha görüşmemek üzere veya bir daha görüşemeyebiliriz anlamında. 😭
Veda zamanı şimdi...
ELVEDA ya şehr-i Ramazan
ELVEDA gönlümüzün sevinci, müminlerin umut kapısı.
ELVEDA ey yoksul sofralarının bereketi, zenginlerin ahiret serveti.
Bir sene daha akladın, pakladın, (ümidimiz odur ki) tertemiz ettin gönüllerimizi rahmetinle, tertemiz ettin bedenlerimizi şifan ile, tertemiz ettin ruhlarımızı nûr’un ile ve tertemiz ettin dünyalıklarımızı taşlaşmış kalplerimizi yumuşatarak, veren el olmanın nasıl huzur verici bir duygu olduğunu tattırarak.
ELVEDA ey Cennetten yeryüzüne uzanarak gönlümüzü,ruhumuzu, yuvalarımızı, karanlık dünyamızı aydınlatan nûr’lu güneş...
Her akşam müminleri, aileleri, zengini ve yoksulu etrafına topladın iftar sofralarında.
Gecenin karanlığında kalplerimizin üzerinden gafletin ağırlığını kaldırarak, sahur ışıklarıyla gökyüzünde yıldız gibi görünen evlerimizi huzurla doldurdun.
Ramazanın gereğini yerine getirmek için birbiriyle kaynaşan, sevincini, varlığını Allah için paylaşan müslümanlara bir ay da olsa asr-ı Saadet yıllarını hatırlattın ve bir nebzede olsa yaşattın...
Biz senden sonsuz kere memnunuz. Umalım ki sende bizden memnun ayrılıyorsun.
Azıyla çoğuyla, eksiğiyle noksanıyla, emanet heybene bıraktıklarımızı ulaştır Mevlâ’mıza.
De ki: "Rabb’im! Bak kulların sana ellerinden geldiği kadarıyla bu emanetleri gönderdi.
Bazıları azından çok verdi, bazıları çoğundan az verdi, ama verdi.
Ben bir aracıyım Rabb’im!
Kabul edecek olanda, yüzlerine çalacak olanda sensin.
Ama sen (El’Vehhab) karşılıksız verensin .
Sen Rahman ve Rahim’sin. Dilersen affedersin. Onlar beni memnun etmek için ellerinden geleni yaptılar
Sende onların günahlarını bağışla Ya Gaffâr, hediyelerini kusurlarıyla kabul eyle ya Rabb’im!"
ELVEDA ey Şehr-i Ramazan,
ELVEDA ey Şehr-el bereketi vel’gufran.
Sevinç getirdin, huzur getirdin, bereket getirdin.
Hoşgeldin, hoşnut git İnşâllah...😭😭😭
Nûriye Akyol
Görsel alıntıdır.
Yazımı güne lâyık gören kıymetli seçkiye, çok teşekkür ediyorum.
Ve tüm edebiyat defteri ailesinin kandilini tebrik ediyor selâm ve saygılar sunuyorum.
YORUMLAR
Nûriye Hsbk Akyl
Rabb'imin affına mazhar olan kullarından olasınız (olalım) İnşâllah.
Saygı bizden. Selâm ve dua ile.
İyi ki varsınız asil yürekli şairem.
Allah razı olsun sizden.
Mübarek Ramazanı uğurluyoruz yavaş yavaş.
Rabbim nicesini nasip etsin.
Kadir geceniz mübarek olsun.
İçten selam sevgimle
Nûriye Hsbk Akyl
Rabb'im Cümle inananlardan razı olsun İnşâllâh.
Sizinde kandiliniz mübârek olsun.
Daha nice Ramazan ve kandil gecelerine kavuşmak dileğiyle.
Sevgi ve muhabbetle.
Allah razı olsun.
Bu ne güzel uğurlama.
Hoşgeldin ne güzel.
Elvada ne hüzünlü.
Rabbim bu günlere kavuşmayı nasib etsin.
Çok saygımla Üstadım
Nûriye Hsbk Akyl
Can-ı gönülden teşekkür ediyorum.
Hayırlı kandiller dileğiyle,
Selâm, saygılar efendim.
Gün olmuş kutlarım.
Elvedalar yeni merhabalar içindir denilmiş.
İnşallah yeni bir merhabaya kadar elvedâ ey ramazan.
Nûriye Hsbk Akyl
Hayırlı kandiller diliyorum sevgili kardeşim.
Selâm, sevgi ve dualarımla.
her sene mübarek ramazanı uğurlayacağımız zaman
aklıma nasrettin hocanın fıkrası geliyor...
-hocam biz hoşnuttuk ramazandan,
o da hoşnut mudur bizden
-hoşnut olmasa gelir miydi
her yıl, on gün öncesinden
....
güne düşen yazınız için
tebriklerimi bırakıyorum sayfanıza
sağlıkla huzurla nice mübarek
gün, ay ve gecelere erişmek dileğiyle
sevgiler
Nûriye Hsbk Akyl
Yorumunuz duâ ve dilekleriniz için kalbî şükranlarımla amiiin diyor, kandilinizi tebrik ediyorum.
Selâm ve sevgilerimle.
Mübarek Ramazan geldi ve yavaş yavaş gidiyor bizlerde ne mutlu ki Müslümanız inşallah feyzinden istifade etmiş olanlardan olalım. Kutlarım yürekten
Nûriye Hsbk Akyl
Elhâmdülillah.
Allah razı olsun hocam.
Hayırlı kandiller diliyorum.
Nûriye Hsbk Akyl
Kandiliniz mübârek olsun.
"ELVEDA ey Şehr-i Ramazan,ELVEDA ey Şehr-el bereketi vel’gufran." diyerek mübârek Ramazan ayını uğurlayan paylaşımınız için gönülden kutluyorum, tebrikler efendim.
Allah râzı olsun inşallah, güne seçilmesi de isabetli olmuş, herkes okuyup istifade eder.
Öncelikle Ramazan ayını uğurlarken KUR’AN’I KERİM’in nazil olduğu bin aydan daha hayırlı KADİR GECEMİZ size,
ailenize ve tüm İslam alemine mübârek olsun hayır, bereket ve huzur getirsin.
Cenab-ı Hak bu mübârek gecede tüm dualarımızı kabul eylesin.
Bir ay boyunca hanelerimize gönüllerimize bereket vesilesi olan bu kutlu ay, umalım ki giderken de bereketini bırakıp gitmiş olsun hayatlarımıza. O bereketle yılın diğer zamanlarında da Ramazan iklimi sarsın sarmalasın bizi.
Allah akletmeyi, basiret ve ferasetle kendimize ve hayata bakabilmeyi, irademizi O’nun rızasına uygun tercihler yönünde kullanabilmeyi nasip etsin.
Ömürden bir yıl, ömürden bir Ramazan daha geçiyor.
Rabbim tekrar kavuşmayı nasip eylesin
Âlem-i İslâm’a , size ve ailenize sağlık, mutluluk ve huzur içinde hayırlı bayramlar diliyorum.
Sonsuz selam ve dua ile.
Allah'a emanet olunuz.
Nûriye Hsbk Akyl
Allah razı olsun kıymetli yorumunuz ve dilekleriniz için.
İnşâllah bu mübârek günler ve Kadir gecesi hürmetine affına mazhar olan kullarından eylesin cümlemizi yüce Rabb'im.
Ümmetin kurtuluşuna ve uyanışına vesile olsun İnşâllâh Kadir gecemiz.
Saygı ve hürmetle selâmlıyor, Allah'a emanet ediyorum efendim.