- 217 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DENİZLİ'DE YÖRÜKLERİN TARİHİNİN ANLATILACAĞI PANEL YAPILACAK...
DENİZLİ’DE YÖRÜKLERİN TARİHİNİN ANLATILACAĞI PANEL YAPILACAK...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
24 Şubat 2024 Cumartesi günü, saat.14.00’de;Çatalçeşme Oda Tiyatrosu Salonu-Atalar Mahallesi, Merkez Efendi Denizli adresinde, Denizli Yörükler Derneği Kadın Kolları Başkanı Safiye Samyeli’nin sunacağı. Araştırmacı-Yazar İbrahim Afatoğlu konuşacağı bir panel düzenlenmiştir. Panelin konusu ’’Dünden Bugüne Yörükler-Yörüklerin Tarihçesi’’ şeklindedir, isteyen herkes bu paneli ücretsiz olarak izleyebilir. İlgilenenlere, önemle duyurulur.
Denizli Yörükleri Derneği (2015)
Yönetim Kurulu
*****
YÖRÜK KÖKENİ NEDİR ?
Yörükler, Türkmen/Oğuz boylarıdır. Yörük, göçebe hayat tarzını benimsemiş insandır. Yörük sözü, Anadolu’da yaylak-kışlak hayatı yaşayan Türkmen aşiretleri (obaları) için de kullanılır. 1990’lara kadar azalarak devam eden bu yaşama biçimi, günümüzde çok az da olsa hâlâ devam ettirilmektedir.
Yörükler göçebe olan, çoğunlukla Anadolu dağlarında ve kısmen Balkan Yarımadası’nda yaşayan Oğuz kökenli bir Türk alt grubudur. Balkanlar’daki Yörükler Kuzey Makedonya’nın doğu kesimlerinden Bulgaristan, Yunanistan ve Güney Trakya’ya kadar geniş bir alana yayılmıştır. İsimleri, "yürümek" anlamına gelen "yürü" fiilinden türemiştir. Yürük olarak da adlandırılırlar, yörükler diğer sancaklar gibi bir toprak birimi değil Osmanlı İmparatorluğu’nun ayrı bir örgüt birimi olan ’’Yörük Sancağı’’na bağlıydı...
Yörüklük hakkında bilmek istediğiniz, merak ettiğiniz daha nice konu hakkında geniş bilgiye sahip olmak isteyen tüm dostlarımızı panelimize Bekleriz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.