- 336 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Kardeşler Evlenebilir mi?
Hz. Âdem ve Hz. Havva’nın evliliklerinden doğan çocukların kardeş kardeşe evlilik yoluyla çoğaldıkları konusu insanların hep kafasını kurcalamıştır. Kardeş kardeşe evlilik yasak olmasının yanında, insanlara hep itici gelmiştir. Belki de çoğu insan bundan rahatsızlık duymuştur. Fakat bu sorusuna cevap bulmakta zorlandığından düşünmemeyi bile tercih etmiştir. Bu konuda rahatlama sağlamak için sizlere farklı bakış açılarını vermek istiyorum. Tabi olayların hikmet boyutları da göz ardı edilmemelidir. Ayrıca gerçeği de Cenab-ı Haktan başkasının bilmesi mümkün değildir.
Kardeş evliliği veya anne ve babalarla, çocuklarının evlilikleri Allah’ın yasakladığı bir uygulamadır. Bu bakımdan ilk insanların nasıl çoğaldığı hep akılları kurcalamıştır. Çapraz kardeş evliğinden bahsedilmektedir. Yani ilk doğan ikiz kardeşlerin, sonraki ikiz kardeşlerle evlenmesi, ancak bu şekilde bir kardeş çoğalmasının olduğunu ifade eden bir ayet veya hadis yoktur.
Allah Hz. Âdem ve Havva dışında aynı anda Kendi kudretinden Hz. Havva’nın yaratılışı gibi, mesela iki kişi daha yaratabilir. Bunların biri erkek diğeri bayan olabilir. Bunların çocukların Hz. Âdemin çocuklarıyla evlenebilir. Bu fikir belki Hz. Âdem dışında bir erkeğin yani babanın varlığını ifade ettiğinden kabul görmeye bilir.
Yada, Hz. Adem ve Hz. Havva’nın iki veya daha çok kız çocukları olmuş olabilir. Hz. Âdem ve Hz. Havva’nın, bu kızları erkek eş sahibi olmadan aynen Hz. Meryem de olduğu gibi babasız çocuk dünyaya getirmiş olabilirler. Bunlar farklı cinsiyetlerden olabilir. Bu iki kız kardeşin doğan çocukları kardeş olmadıklarından, evlenecek olanlar, teyze çocukları olduğundan evlenmelerinde bir sakınca olmaz. Bu Allah’ın kudretine ters midir? Uzak mıdır? Asla değildir.
Kuran’da ifade edildiği gibi:
“Şüphesiz, Allah katında İsa’nın durumu, Âdem’in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "ol" demesiyle o da hemen oluverdi. (Al-i İmran,59)
İlim adamları Tıp dünyasında bu tür olaylara rastlamaktadır. Nadir de olsa, erkek gamet hücresi olmaksızın bayan yumurta hücresinde gebelik olabilmektedir. Veya iki yumurta hücresinin kaynaşmasıyla embriyonun gelişmesiyle üreme kendiliğinden gerçekleşebilmektedir.
Diğer taraftan, sperm hücresi olmaksızın yumurta hücresini farklı yöntemlerle ilim adamları döllemeyi başarmışlardır. Klonlama da bunun başka bir örneğini oluşturmaktadır.
Örneklerden de anlaşılacağı gibi, Hz. Âdem ve Hz. Havva’nın iki kız çocuğunun dünyaya gelmesi, kardeş evliliği olmadan insanlık neslinin çoğalması için yeterli olabilecek sonuca götürmektedir.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Kutsal kitaplarda yazan her şey doğru değildir.
Bir çoğu da bir erkek nefsinin isteğidir. ENSEST ilişkiyi savunamayız.
Bırak kardeşi kuzenler bile evlenmemeli
Bu nasıl bir yazıdır. Anlamak yorumlamak mümkün değil
Ahmet TULGANER
Kur'an-ı Kerim hariç, "Kutsal kitaplarda yazan her şey doğru değildir." demek daha doğru ifade olur.
Kur'an-ı Kerim'in ifadesi olarak ileri sürülen bazı cümlelerin, Allah kelamının tam manalandırılamaması veya bilerek veya bilmeyerek yanlış manalar verilmesi eksikliği olabilir.
Kur'an asla ensest ilişkiyi onaylamaz. Benim yazımın ana teması da budur zaten. Kardeşlerin evlendiğine dair hiçbir ayet ve hadis olmadığını vurguladım. Bunlar İsrailiyat bilgilerdir.
Sizinle aynı görüşlere sahip olduğumuzu görmeniz için, lütfen önyargısız yazımı bir daha okuyunuz.
Saygı ve selamlarımla...
Ay Parçası
yani dinleri bilirim. Her 3 kitapta Sümer tabletlerine dayanır. Birbirinin tekrarıdır.
Bence yazınızın başlığı çok ama çok hatalı. Kuranı kerimi türkçeden okuyun mealini
özellikle El Ahzab suresini. Bunu bir yaradan yazdırmaz. Emin olun.
Yazınızın başlığını acilen değiştirin. farklı yerlere çekilen tehlikeli bir başlık
hele hele cemaatlerin tarikatların ve pedofillerin cirit attığı bir dönemde yaşarken