ÖNYARGILAR VE NEFRET
Kaç gündür edinilen yanlış bilgilerle, önyargılarla isveç devleti lanetleniyor., nefret duyguları yayılıyor.
Susayım dedim, ama susturamadım kendimi...
İsveç’i yakından bilen biri olarak, yanlış bilgilerle olumsuz duyguların yayılmasını ve araştırmadan destek çıkılmasını üzüntüyle ve hayretle gördüm..
Oysa kuranı yakan kişi Danimarkalı, ırkçı, nazist ve islamofob bir insan. Yıllardır Avrupayı dolaşır ve provokatif düşünceleriyle insanlarda nefret ve intikam duygularını yaymaya çalışır. Hitleri kendisine örnek alan, insanlar arasında ayrım yapan, insan düşmanı biri yani...
Taraftarları da var elbette. hani onu davet edenler, destek çıkanlar vs
Hem Irkçılar nerede yok ki? Nerde giderek güç kazanmıyorlar ki?
Maalesef görüyor ve anlıyoruz ki organize bir şekilde lobiler oluşturuluyor. Çarpıtılmış doğrularla, önyargılarıyla propaganda yapılıyor.. Kitleleri korkutarak etki altına almaya çalışıyorlar. Tıpkı nazi almanyasında yapılanlar gibi... Ve bu fenomen giderek "normal" bir hal alıyor şurda burda.
Bu olgu elbette düşündürmeli hepimizi, korkutmalı da... Fakat bu demek değildir ki İsveç devleti ya da halkları bunu savunuyor. Böyle düşünmek büyük bir yanılgıdır...
Güçlü bir demokrasisi olan bu ülkede, hangi uyruktan, kültürden ve düşünceden olunursa olunsun - iktidar mensupları, sistem, inanç dahil olmak üzere- hedef almak, eleştirmek ne yasaktır, ne de tuhaftır. Tam tersine okulda eğitim verilirken, öğrencilere eleştirel ve sorgulayıcı olmaları öğretilir. Ki bu demokrasinin ve toleransın en önemli prensiplerindendir...
Dolayısıyla insanın kendisini sanatın her alanında özgürce ifade hakkını temel alan anlayışın bir sonucu olarak, söz konusu kişi isveç’te anti islamcı propagandasını yapabiliyor ve kuran’ı da yakabiliyor. İster sevelim, isterse sevmeyelim...
Daha duyarlı, bilgili ve önyargısız olunnması ümidiyle, diyorum...
Korkmaz. 23/1-23 Sthlm
YORUMLAR
Sayın ablam merhaba,
İşin hamasetinde değilim. Konu uluslararsı yasalara göre değerlendirilmeli nefret suçu işlenmiş ve olay yeri İsveç.
Net...
Tek bir sorum var onu da sormazdım ama zorunlu oldu İsveç üzerinden demokrasi dersiniz üzerine.
İsveç' in yönetim şekli nedir? Monarşi...
Efenim falan filan...dervişin fikri ne ise zikri de odur.
Hadi bir soru daha İsveç' in ürettiği silah çeşitleri...sıralasak. Yani insan öldürmek için üretilen nesneler.
Sayfalar dolusu, üstelik ordu envanterlerinde öyle bir silah var ki insan ı oksijensiz bırakarak öldürüyor, binalara bir zarar vermiyor.
Yani mala geleceğine cana ( insana) gelsin cinsinden.
Bir soru daha....Sahi İsveç'te gerçekten demokrasi var mı?
Eni konu düşünmek lazım.
Tüya
Nefret suçu var mı? Evet, var. O eylem hem de bilinçli bir nefret çalışmasıdır. Burada hemfikiriz.
Öncelikle bir parantez açmam lazım: efendim amacım ders vermek değil, sadece perspektif sunmak.
1. sorunuza yanıt: anayasal olarak, monarşi, evet. Fakat emin olun, kral sadece saltanat içinde yaşıyor. Hiç bir yetkisi de yok - formel olarak şurda burda resmi ziyaretlerde bulunur. O kadar. Parlamenter bir sistem hüküm sürmektedir ve kralın orada da söz hakkı yok.
2. soruya yanıt: evtet silah üretimi var maalesef. Satıp b.k gibi de para kazanıyorlar. Satın alanlar da kendinden olmayan halkları, azınlıkları ve komşularını öldürüyorlar... Yani bu suçsa, ortakları çok...
3. soruya yanıt: isveçte demokrasisini bizim ülkemizdeki demokrasiyl kıyaslarsanız; cevabı bulursunuz, derim...
Ya da şöyle diyelim: İsveç, dünyadaki en iyi demokratik sistemlerden biridir.
Üslübunuz ve sorgulayıcı yaklaşımınız için çok teşekkür ederim, sayın Kushim.
Saygı ve selamlarımla.
Özgürlükle açıklanamaz.
deniz_tayanç1 tarafından 23.1.2023 17:26:02 zamanında düzenlenmiştir.
Tüya
Teşekkürler, saygılar, üstadım.
Kur'an'ı savunmuyorum onun sahibi direk yaratıcıdır haddim olamaz.
dikkat yalnız İsveç burada suçsuz değil bu Danimarkalı, İsveç devletinden propaganda için izin alabiliyor ve buna birde polis koruması veriyor medeniyet ülkesi İsveç, mesele medeniyet ise bunların var olmaları sömürge ve öldürmeden kandan beslenmeleridir. ama bunlara kin nefretle cvp vermeye ciddiye almaya gerek yoktur ki o zaman arzularına ulaşmış olur propagandacılar. Acınası haldeler görmüyor muyuz? Güldüm geçtim şahsen aklî dengesi yok yazık diyerekten.. üstelik onun kadar küçülmüş Ülker.
saygılarımla değerli Tüya 👏
Tüya
Teşekkür ederim yorumunuza.
Saygı ve selam ile.